Zabrali nowego elektrycznego GLC do mroźnej Szwecji. Efekt? Zobaczcie sami

9 godzin temu
Mercedes-Benz wprowadza na rynek w pełni elektryczny model GLC. Zanim jednak trafi do salonów, prototypy pojazdu przeszły rygorystyczne testy zimowe w ekstremalnych warunkach Szwecji, udowadniając swoją niezawodność i wytrzymałość.


Zimowe testy to nie lada wyzwanie dla wszystkich samochodu, a dla elektrycznego SUV-a w szczególności. Niskie temperatury mają negatywny wpływ na zasięg baterii, a śnieg i lód utrudniają jazdę. Mercedes GLC BEV musiał udowodnić, iż jest gotowy na takie warunki. I jak się okazuje, jest.

Mocno zakamuflowane prototypy elektrycznego GLC wysłano na północ Szwecji, gdzie temperatury sięgały grubo poniżej zera, a drogi pokryte były śniegiem i lodem. Mimo to pojazdy testowe poradziły sobie doskonale.

– Nasz nowy elektryczny GLC to samochód bez kompromisów – testujemy go równie bezkompromisowo. Podczas zimowych testów w Szwecji udowodnił swoją niezawodność i wytrzymałość choćby w ekstremalnych warunkach – mówi Christoph Starzynski, wiceprezes ds. ogólnego rozwoju i integracji pojazdów w Mercedes-Benz Group AG.

Napęd 4x4 i inteligentne hamulce


Jednym z kluczowych elementów elektrycznego GLC jest napęd na wszystkie koła 4MATIC. Dzięki niemu samochód doskonale radzi sobie na śliskich nawierzchniach, zapewniając kierowcy poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Niezależnie sterowane silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi pozwalają na optymalny rozkład mocy, co przekłada się na lepszą trakcję i dynamikę jazdy.

Warto również wspomnieć o nowym układzie hamulcowym, który łączy w sobie funkcje wspomagania, pompy hamulcowej i układu ESP. Dzięki temu kierowca ma lepsze czucie pedału hamulca, a system efektywniej odzyskuje energię podczas hamowania, co zwiększa zasięg pojazdu.

Zasięg i komfort w niskich temperaturach


Mercedes GLC BEV zaskakuje nie tylko osiągami, ale również komfortem termicznym. choćby w niskich temperaturach wnętrze pozostaje przyjemnie ciepłe, a to za sprawą pompy ciepła, która standardowo montowana jest w tym modelu. System ten wykorzystuje ciepło odpadowe z jednostki napędowej i akumulatora, a także powietrze z otoczenia, aby ogrzać kabinę pasażerską.

Oczywiście, kluczową kwestią w przypadku samochodów elektrycznych jest zasięg. Mercedes GLC BEV wykorzystuje nowoczesne technologie baterii i napędów, dzięki czemu może pochwalić się imponującym zasięgiem, choćby w mroźnych warunkach. 800-woltowa architektura pozwala na szybkie ładowanie, a zaawansowane jednostki napędowe z dwubiegową skrzynią biegów zwiększają wydajność.

Na szczególną uwagę zasługują również akumulatory z anodami z tlenkiem krzemu i grafitem, które charakteryzują się wysoką gęstością energii. Dzięki nim samochód może przejechać dłuższy dystans na jednym ładowaniu, a same akumulatory są lżejsze, co wpływa na osiągi i efektywność.

Wyzwania i testy


Zanim elektryczny Mercedes GLC trafi do produkcji seryjnej, musi przejść szereg testów, które potwierdzą jego niezawodność i bezpieczeństwo. Oprócz zimowych prób w Szwecji samochód poddany zostanie również testom letnim w upalnych warunkach.

W centrum testowym w Arjeplog inżynierowie sprawdzają m.in. moc silnika przy zimnym rozruchu, zasięg w różnych warunkach, obsługę ładowania, kondycjonowanie wstępne i rekuperację. Łącznie przeprowadzanych jest ponad 500 indywidualnych testów, w tym ponad 100 specyficznych dla napędu elektrycznego.

Idź do oryginalnego materiału