Zabójca Porsche Taycan ma oficjalną datę debiutu na rynku. W konfiguracji Xiaomi SU7 Ultra jest sporo opcji do wyboru

4 godzin temu

Xiaomi Motors oficjalnie ogłosiło, iż ​​wydajne Xiaomi SU7 Ultra trafi oficjalnie na rynek 27 lutego. Model jest mocnym rywalem Porsche Taycan. Prezentowany już wcześniej, w przedsprzedaży kosztował 814 900 juanów ( ok.445 000 zł). Teraz nadchodzi czas na jego oficjalny cennik i specyfikacje.

Xiaomi SU7 Ultra ukradnie sprzedaż Porsche Taycan

Nowy Xiaomi SU7 Ultra pokazuje ambicje giganta Xiaomi w segmencie high-end samochodów. Z atrakcyjną ceną w przedsprzedaży 814 900 juanów ( ok.445 000 zł) wkroczyło na rynek supersamochodów.

Nowy Xiaomi SU7 Ultra z maksymalną mocą 1548 KM i przyspieszeniem do setki w 1,98 sekundy celuje w marki luksusowe. Jako nowa siła w przemyśle motoryzacyjnym będzie kradł sprzedaż m.in. elektrycznemu Porsche Taycan. Nowy samochód Xiaomi będzie oferował szereg opcjonalnych konfiguracji, takich jak przednia maska ​​i spojler. Wiadomo już także, iż trafi do sprzedaży w wersji dwumiejscowej.

Jeśli chodzi o wygląd tego modelu, to Xiaomi SU7 Ultra zachowuje ogólny kształt standardowej wersji. Oferuje jednak dużą liczbę elementów aerodynamicznych. Oprócz wyraźnie rozpoznawalnej, dzielonej grupy świateł, przód wyposażono w segmentowaną przednią dokładkę. Samochód ma do wyboru dwa rodzaje maski przedniej z otworami zapewniającymi lepszą aerodynamikę.

Do boków nadwozia dodano elementy z włókna węglowego. To m.in. listwy progowe i stały tylny spojler, które w połączeniu ze światłami w kształcie gwiazdy i dużym dyfuzorem z tyłu samochodu nadają samochodowi bardzo sportowy charakter.

Wnętrze nowego samochodu zachowało podstawowy układ. Zastosowano w nim jednak więcej elementów z włókna węglowego, m.in. w kierownicy, konsoli środkowej i siedzeniach. Duży spojler, lusterka z włókna węglowego, dach z włókna węglowego, logo z włókna węglowego, progi z włókna węglowego i wiele innych opcji dodatkowo pomagają obniżyć masę całego pojazdu. To przekłada się na optymalizację osiągów.

Xiaomi SU7 Ultra 2025, źródło: Weibo

Chiński wyczynowy samochód elektryczny jest stworzony na tory wyścigowe

System napędowy 4×4 z trzema silnikami: dwa Xiaomi Super Motor V8s i jeden Xiaomi Super Motor V6s, SU-7 Ultra łącznie osiąga moc 1548 KM. Oficjalny czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosił 1,98 sekundy. Z prędkością maksymalną 350 km/h, karbonowym nadwoziem i zaawansowaną aerodynamiką, dominuje na torze i jest mocnym rywalem dla elektrycznego Porsche Taycan.

Masa własna pojazdu wynosi 2360 kg i 2330 kg dla wersji 2-miejscowej, która jest lżejsza o 30 kg. Nie jest jednak jasne, czy dwumiejscowe Xiaomi SU7 Ultra będzie w przyszłości wyposażone w opcjonalną klatkę bezpieczeństwa.

Samochód wyposażono w zamknięte dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne + amortyzator CDC. Opcjonalnie dostępne są amortyzatory Bilstein EVO T1 z 10 regulowanymi poziomami tłumienia. Dostosowują się do potrzeb jazdy w różnych warunkach drogowych.

Jeśli chodzi o żywotność baterii, samochód wyposażono w akumulator o mocy 93,7 kWh o masie całkowitej 638 kg. Zapewnia cztery opcje zasiegu: 520 km, 555 km, 600 km i 630 km. Szybkie ładowanie 10%-80% trwa 11 minut.

Xiaomi umacnia swoją pozycję na rynku i zdobyło już uznanie użytkowników, dominując w różnych dziedzinach. Krok, jaki podjęło w produkcji wydajnych pojazdów elektrycznych, finalnie zaszkodzi niemieckiemu Porsche, które traci klientów w Chinach. Nowy finalny produkt SU7 Ultra to kolejna niemiła niespodzianka dla rywali. Czekamy teraz, co przyniesie jego dwuosobowa wersja i specyfikacja, która ujrzy światło dzienne 27 lutego. W tym samym czasie w Chinach premiery doczeka się nowy smartphone Xiaomi 15 Ultra.

Xiaomi zapowiedziało premierę SU7 Ultra w Chinach na kanale Weibo
Opcje konfiguracji nowego SU7 Ultra
Opcje konfiguracji elektrycznego SU7 Ultra od Xiaomi
Idź do oryginalnego materiału