Z chińskiego universum elektromobilności

3 miesięcy temu

Spółka HeXing Automotive Electronics Technology Co., Ltd. (chin. 和兴汽车电子科技有限公司) ogłosiła plan wybudowania w Niemczech własnej fabryki. Firma deklaruje zainwestowanie w ten projekt 30 mln EUR (ok. 127,60 mln PLN).

HeXing, znany bardziej za granicą jako CWB Automotive Electronics, jest jednym z czołowych dostawców elektroniki samochodowej, wykorzystywanej głównie w napędach, zarządzaniu akumulatorami, inteligentnej jeździe, kokpitach samochodów elektrycznych, jak i aut spalinowych.

Spółka jest znaczącym dostawcą samochodowych części elektronicznych dla firm takich jak Bosch, United Automotive Electric Systems, Continental, BorgWarner, ZF Group, a także Mercedes-Benz, BMW, Audi czy Volkswagen. Nowy zakład w Niemczech ma pomóc HuaXiung/CWB Automotive Electronics w lepszym wkomponowaniu się w łańcuchy dostaw producentów części samochodowych i producentów samochodów w Europie.

Źródło:

  • baijiahao.baidu.com;
  • news.sohu.com;
  • new.qq.com;

Do dużej części opinii publicznej prawdopodobnie już dotarły informacje, iż BYD Motor Group Company (chin. 比亚迪汽车集团公司) buduje drugą swoją fabrykę samochodów na Węgrzech. Pierwsza od pewnego czasu produkuje elektryczne autobusy trafiające głównie na rynki państw Unii Europejskiej. Nowa fabryka BYD na Węgrzech produkować będzie osobowe „elektryki”.

Tymczasem pan Shu YouXing (chin. 舒酉星), dyrektor zarządzający sprzedażą BYD w Europie, oświadczył podczas konferencji zorganizowanej przez Financial Times, a poświęconej przyszłości samochodów, iż koncern rozważa budowę w Europie kolejnej fabryki samochodów elektrycznych. Budowa ma zostać rozpoczęta w 2025 roku. Co więcej, Shu YouXing z przekonaniem podkreślił, iż do 2030 roku BYD stanie się największym producentem samochodów elektrycznych w Europie, a zarazem w Chinach. Shu YouXing uważa, iż Europa potrzebuje tanich samochodów, które BYD będzie oferować. Pierwsza propozycja to model Seagull EV, który w Chinach można nabyć już za 69800 RMB (ok. 37,751 PLN). Europejska wersja Seagull – wedle szefa sprzedaży BYD na Europę – nie powinna kosztować więcej niż 20 tysięcy euro, czyli ok. 85 tysięcy złotych.

Źródła:

  • baijiahao.baidu.com;
  • finance.sina.com.cn;

Jeszcze na dobre nie rozkręciła się produkcja i rynek eVTOL (elektryczne latające pojazdy pionowego startu i lądowania) w Chinach, a spółka ShangHai FenFei Aviation Technology Company Ltd., (chin. 上海芬飞航空技术有限公司) już prowadzi działania promocyjne na rzecz swojego modelu eVTOL na Bliskim Wschodzie, w tym głównie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Prezentowany jest tu model o udźwigu 2 ton.

To pierwszy tego typu chiński pojazd, który dla tej nowej kategorii pojazdów otwiera rynki eksportowe.

Źródło: jfdaily.com

Spółka Xiaomi Technology Corporation, Ltd. (chin. 小米科技有限责任公司) postanowiła w tym roku zwiększyć plan produkcji samochodu SU 7 ze 100 tysięcy do 120 tysięcy aut. W tym celu od czerwca br. firma uruchamia produkcję na dwie zmiany, aby zapewnić miesięczne dostawy przekraczające 10 tysięcy samochodów. Decyzja jest wynikiem silnego popytu na samochód SU7. Na koniec kwietnia całkowita ilość zamówień na ten model wynosiła 88 063 tych pojazdów.

Xiaomi planuje stworzyć do końca 2024 r. rozwiniętą sieć sprzedaży i usług, z 219 salonami w 46 miastach i 143 centrami serwisowymi w 86 miastach.

Źródła:

  • finance.eastmoney.com;
  • finance.sina.com.cn

Grupa BMW i Brilliance China Automotive Holdings (chin. 华晨中国汽车控股有限公司) wspólnie świętowały wyprodukowanie 6-cio milionowego samochodu. Osiągnięto taki wynik w ciągu 15 lat istnienia spółki działającej w miejscowości ShenYang (chin. 沈阳) w północno-wschodniej prowincji LiaoNing (chin. 辽宁).

Od 2010 roku obie strony zainwestowały łącznie w ten projekt 105 mld RMB (ok. 56,79 mld PLN). Przy tej okazji Grupa BMW ogłosiła, iż zwiększy swoje inwestycje w Chinach o kolejne 20 mld RMB (ok. 10,82 mld PLN), aby zmodernizować i unowocześnić swoją bazę produkcyjną w ShenYang.

Źródło:

  • sohu.com;
  • ex.chinadaily.com.cn

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Idź do oryginalnego materiału