Yamaha R7 2026 – osiągi udoskonalone [nowość, opis, dane, zdjęcia]

2 godzin temu

Yamaha zaprezentowała odświeżony model R7. Bez zmian pozostał tylko silnik, ale podwozie i elektronika zostały znacznie odmienione.

  • Popularny w ofercie Yamahy model R7, czyli średniej klasy supersport, wspina się na wyżyny w roku 2026, oferując bardziej wyrafinowane i dodające pewności siebie wrażenia z jazdy.
  • Opracowany w modelu R1, 6-osiowy moduł IMU umożliwia wprowadzenie kompleksowego zestawu elektronicznych układów wspomagających kierowcę i trybów jazdy YRC
  • Modyfikacje podwozia zapewniają lepsze i bardziej dynamiczne prowadzenie
  • Zmieniona pozycja kierowcy poprawia komfort i reakcje na polecenia
  • Smukła i aerodynamiczna konstrukcja nowej generacji serii R

Yamaha R7 2026 – film i zdjęcia promocyjne:

UDOSKONALONE OSIĄGI SUPERSPORTOWE: NOWA YAMAHA R7

Każdy model kultowej serii R firmy Yamaha to coś więcej niż tylko motocykl. Seria R to esencja lat wyścigowych zwycięstw, technologicznej precyzji i nieustannego dążenia do perfekcji w designie. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad Yamaha odegrała decydującą rolę w wyznaczaniu nowych kierunków rozwoju, a ewolucja kategorii Supersport nie jest wyjątkiem od tej reguły.

Od wprowadzenia na rynek pierwszego modelu R1 w 1998 r. każdy model serii R nie tylko zrobił wrażenie, ale i zmieniał zasady gry. W ostatnich latach Yamaha zrewolucjonizowała koncepcję motocykli Supersport, przełamując granice i otwierając drzwi do oferowania inspirowanych wyścigami motocykli sportowych, zapewniających optymalne osiągi zarówno na torze, jak i na drodze, przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej ceny.

Jednym z takich kroków było wprowadzenie w 2021 roku modelu R7 z silnikiem CP2. Stworzono nowy rodzaj motocykla Supersport, który ma przyciągnąć młodszą publiczność i zapewnić nowemu pokoleniu motocyklistów dreszczyk emocji i dumę z posiadania dowolnego modelu serii R, od R125, przez R9, po bardziej ekstremalne i flagowe modele torowe: R1 RACE i R1 GYTR.

Ewolucja kategorii Supersport znalazła również odzwierciedlenie na scenie wyścigowej. Model R7 sprawdził się zarówno na drodze, jak i na torze w popularnych wyścigach pucharu markowego Yamaha R7 Cup rozgrywanych w całej Europie. R7 był również jedynym motocyklem wybranym do Mistrzostw Świata Kobiet w Wyścigach Torowych, rozpoczętych w 2024 roku. Znaczenie motocykli sportowych klasy średniej wzrośnie jeszcze bardziej w 2026 roku wraz z rozpoczęciem zupełnie nowych Mistrzostw Świata FIM Sportbike, w których będzie mógł rywalizować model R7.

W roku 2026 model R7 ma wznieść się na nowy poziom dzięki wprowadzeniu bardziej zaawansowanej technologii i udoskonaleniom podwozia, które mają stworzyć idealnie wyważony sportowy motocykl klasy średniej.

Yamaha R7 2026: SYSTEM ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA PRZEPUSTNICĄ YAMAHA (Y-CCT)

W modelu R7 zastosowano innowacyjny system Yamaha Chip Controlled Throttle (Y-CCT), który wykrywa ruchy przepustnicy wykonywane przez kierowcę, a sterownik silnika (ECU) natychmiast oblicza idealny stopień otwarcia przepustnicy, aby się do nich dopasować.

Efektem jest bardziej płynny przebieg momentu obrotowego w całym zakresie obrotów i bardziej liniowe odczucie pracy charakterystyczne dla kultowego, chłodzonego cieczą, dwucylindrowego silnika CP2 o pojemności 689 cmł.

Dodatkowo wprowadzenie YCC-T otwiera przed modelem R7 zupełnie nowe możliwości w zakresie elektroniki, ponieważ wprowadzono tryby jazdy i elektroniczne wspomaganie, idąc w ślady modelu R9, co pozwala motocyklistom na maksymalne wykorzystanie pakietu i poczucie dreszczyku emocji związanych z jazdą.

Yamaha R7 2026: OPRACOWANY DLA MODELU R1 6-OSIOWY IMU I ELEKTRONICZNE SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ

Nowy zestaw w pełni konfigurowalnych elektronicznych systemów wspomagania kierowcy współpracuje z inspirowanym modelem R1 6-osiowym czujnikiem IMU, pomagając motocyklistom zdobywać doświadczenie i rozwijać pewność siebie zarówno na drodze, jak i na torze.

Ciągle mierząc przyspieszenie w kierunkach przód-tył, góra-dół i lewo-prawo, a także prędkość kątową w kierunkach pochylenia, przechyłu i odchylenia maszyny, 6-osiowy IMU jest w stanie przesyłać dane w czasie rzeczywistym do komputera sterującego nowym zestawem elektronicznych pomocy dla kierowcy, których celem jest budowanie pewności siebie kierowcy i umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału R7.

Obejmuje ona trzy tryby dostarczania mocy, które zmieniają reakcję przepustnicy i charakterystykę silnika ze sportowej na bardziej łagodną. Trzystopniowy układ kontroli trakcji (TCS) rozpoznający pochylenie motocykla wykrywa różnicę prędkości między przednim i tylnym kołem i w razie potrzeby łagodzi dostarczanie mocy, aby utrzymać przyczepność tylnej opony.

System kontroli uślizgu (SCS) jest również dostępny na trzech poziomach wspomagania, wykrywając uślizgi tylnego koła i redukując moc silnika, aby pomóc w jego opanowaniu, podczas gdy system kontroli unoszenia przedniego koła (LIF) wykrywa, kiedy unosi się przednie koło podczas przyspieszania i dostosowuje moc silnika, aby kontrolować sytuację.

Jeśli R7 zacznie się ślizgać podczas pochylania się w czasie hamowania, układ kontroli hamulców (BC) odpowiednio dostosuje siłę hamowania, aby to zrekompensować, natomiast zaawansowany układ zarządzania hamowaniem silnika (EBM) można przełączać między dwoma poziomami, aby zwiększyć lub zmniejszyć siłę hamowania silnikiem podczas zamykania przepustnicy lub redukcji biegu w czasie jazdy torowej. Aby zapewnić dodatkowe wsparcie w przypadku zablokowania tylnego koła z powodu nadmiernego hamowania silnikiem, system Back Slip Regular (BSR) kontroluje moment obrotowy silnika, modyfikując zachowanie motocykla – system ten zwiększa również pewność jazdy w warunkach słabej przyczepności.

Aby zapewnić optymalny start w wyścigu, dostępny jest również system kontroli startu (LC), a inną zaletą podczas jazdy na torze jest możliwość wyłączenia ABS-u przy tylnym kole, co daje bardziej bezpośrednie wyczucie siły hamowania.

Zestaw elektroniki został zaprojektowany tak, aby zapewnić wszystkim motocyklistom optymalny poziom wspomagania odpowiadający ich umiejętnościom, od wyższych ustawień zapewniających większą ochronę dla mniej doświadczonych, po niższy poziom wspomagania dla bardziej doświadczonych motocyklistów. Można je również całkowicie wyłączyć, co odpowiada potrzebom zaawansowanych amatorów, jak i zawodników jeżdżących na torze.

Yamaha R7 2026: MOŻLIWOŚĆ PERSONALIZACJI TRYBÓW JAZDY Z SYSTEMEM YAMAHA RIDE CONTROL

Po modelach R1 i R9, model R7 będzie wyposażony w system Yamaha Ride Control (YRC), który umożliwia kierowcy wybór charakterystyki mocy silnika oraz stopnia wspomagania elektronicznego na podstawie osobistych preferencji lub warunków jazdy.

Trzy wstępnie ustawione tryby jazdy: SPORT, STREET i RAIN, wyposażone w fabryczne ustawienia dostosowane do różnych warunków, są uzupełnione o opcję utworzenia dwóch niestandardowych ustawień, które umożliwiają kierowcy ręczny wybór pożądanych ustawień za pośrednictwem aplikacji Yamaha MyRide .

Yamaha R7 2026: QUICKSHIFTER TRZECIEJ GENERACJI I ULEPSZONA ZMIANA BIEGÓW

Aby uzyskać płynniejsze, bardziej precyzyjne i sportowe zmiany biegów, zmodyfikowano skrzynię biegów – chodzi o mechanizm przełączania biegów od 1 do 3. Modyfikacje nie ominęły również wyższych przełożeń – od czwórki do szóstki. To zapewniło delikatniejszą reakcję i płynniejszą zmianę biegów.

Całościowe wrażenia ze zmiany biegów zostały jeszcze bardziej ulepszone dzięki wprowadzeniu quickshiftera (QSS) trzeciej generacji, który umożliwia zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła. Ustawienie 1 pozwala na zmianę biegów na wyższe podczas przyspieszania i redukcję biegów podczas zwalniania, a ustawienie 2 umożliwia zmianę biegów na wyższe podczas zwalniania i redukcję biegów podczas przyspieszania, co pozwala dostosować się do szerszego zakresu sytuacji zarówno na drodze, jak i na torze.

Yamaha R7 2026: SZTYWNIEJSZE I BARDZIEJ ZWROTNE PODWOZIE

Aby uzyskać większą sztywność i stabilność, zmieniono i zoptymalizowano niemal każdy element ramy R7, w tym konstrukcję, średnicę rur, grubość ścianek i wzmocnienia. W rezultacie poprawiono sztywność skrętną, wzdłużną i boczną, przy zachowaniu tej samej masy, co w poprzedniej ramie. Aby zapewnić większą sztywność, w środkowej rozpórce zastosowano stalowe płyty z plastikowymi osłonami, co pozwoliło uzyskać doskonałą stabilność podczas jazdy. Zoptymalizowano także reakcję motocykla na ruchy kierownicą oraz poprawiono feedback ze styku opon z podłożem. Wahacz również został przeprojektowany, aby zapewnić lepsze wyczucie podłoża.

Nowo zaprojektowane półki mają nowy kształt, w którym usunięto grubsze części poprzedniej konstrukcji, aby zoptymalizować odczucia i wytrzymałość, a jednocześnie wyglądem przypomina elementy stosowane we flagowych modelach R1 i R9.

Uzupełnieniem modyfikacji podwozia modelu R7 jest widelec upside-down o śr. goleni 41 mm, który teraz ma aluminiowe tłoczyska (zamiast stalowych), co pozwoliło zmniejszyć masę całkowitą o 350 g i zapewnić lżejsze, bardziej zwrotne prowadzenie. Przedni widelec jest w pełni regulowany (napięcie wstępne, tłumienie odbicia i dobicia), co pozwala na drobne regulacje w celu dostosowania jego pracy do preferencji kierowcy i różnych sytuacji podczas jazdy.

Po raz pierwszy w modelu R7 zastosowano koła wykonane w opatentowanej przez Yamahę technologii SpinForged. Nie tylko znacząco zredukowano masę, ale także bezwładność kół, co przekłada się na lżejsze i bardziej zwrotne prowadzenie. Na koła SpinForged fabrycznie założono opony Bridgestone Battlax Hypersport S23, które zapewniają ogromną przyczepność.

Wszystkie te udoskonalenia podwozia przekładają się na lepsze i bardziej dynamiczne prowadzenie modelu R7, z bardziej bezpośrednimi skrętami, lepszym wyczuciem przyczepności opon, lepszym tłumieniem i ogólnie spokojniejszymi reakcjami podwozia.

Yamaha R7 2026: ZMIENIONA POZYCJA JAZDY

Pozycję za kierownicą modelu R7 zmodyfikowano w celu poprawy ogólnej dostępności i komfortu jazdy. Nowe położenie kierownicy ułatwia ruch górnej części ciała, a przeprojektowany zbiornik paliwa zapewnia większą swobodę ruchu przód-tył. Dzięki temu motocyklista może łatwiej i bardziej aktywnie balansować ciałem podczas pokonywania zakrętów i zmiany kierunku jazdy. Obniżenie wysokości siedzenia o 5 mm (z 835 mm do 830 mm) zapewnia większą dostępność i jest ukłonem w stronę niższych motocyklistów. Bardziej wyrazisty wygląd siedzenia sprawia, iż model R7 dorównuje modelom R1 i R9, a jednocześnie zapewnia zwiększoną przyczepność i lepszy kontakt kierowcy z motocyklem.

Model R7 jest teraz wyposażony w podnóżki z modelu R1, dzięki czemu łatwiej jest przenosić na nie ciężar ciała, co zwiększa stabilność dolnej części ciała podczas pokonywania zakrętów.

Yamaha R7 2026: 5-CALOWY WYŚWIETLACZ TFT

5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT to ukłon w stronę klasy premium. Do wyboru są cztery motywy wyświetlania.

Yamaha R7 2026: DEDYKOWANY TRYB TRACK MODE

Oprócz czterech motywów zorientowanych na drogę, w trybie Track Mode wyświetlane są tylko istotne informacje, ze szczególnym uwzględnieniem lap timera, co pozwala uzyskać prawdziwie wyścigowy układ.

Yamaha R7 2026: INTUICYJNE PRZEŁĄCZNIKI NA KIEROWNICY Z ZUPEŁNIE NOWYM INTERFEJSEM

Nowy, zintegrowany zespół przełączników na kierownicy umożliwia obsługę szerszego zakresu funkcji R7, w tym łączności ze telefonem, nawigacji i trybów jazdy, a także korzystanie z dodatkowych opcji menu.

Aby jazda była bardziej komfortowa i bardziej intuicyjna, kierunkowskazy posiadają teraz funkcję automatycznego wyłączania i oferują opcję trzech mignięć, co skraca czas sygnalizacji. Nowy system sygnalizacji hamowania awaryjnego (ESS) aktywuje się podczas gwałtownego hamowania, włączając światła awaryjne, które ostrzegają kierowców jadących za R7 o awaryjnym hamowaniu.

Yamaha R7 2026: TEMPOMAT I OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI

Dla większej wygody, zwłaszcza podczas dłuższych podróży, R7 wyposażono w tempomat, który można aktywować przy prędkościach powyżej 40 km/h od trzeciego biegu wzwyż. Po ustawieniu prędkości można ją zwiększać lub zmniejszać skokowo co 1 km/h jednym naciśnięciem przełącznika lub w większym zakresie, dłużej przytrzymując przycisk. Tempomat zostaje wyłączony, gdy kierowca naciśnie przycisk anulowania lub naciśnie hamulec, klamkę sprzęgła lub doda gazu.

Można również ustawić ograniczenie prędkości pojazdu, kontrolując moc silnika i zapewniając, iż motocykl nie przekroczy zadanej prędkości.

Yamaha R7 2026: POWIADOMIENIA ZE telefonA I PRZESYŁANIE DANYCH

Wyświetlacz R7 można połączyć ze telefonem za pośrednictwem aplikacji MyRide Yamaha poprzez moduł CCU. Pełna łączność umożliwia wyświetlanie na ekranie różnych informacji i obrazów, w tym rozmów telefonicznych, wiadomości tekstowych i aktualizacji pogody, a za pośrednictwem aplikacji Garmin StreetCross dostępny jest pełny system nawigacyjny.

Aplikacji MyRide można również używać do modyfikowania ustawień YRC, co pozwala na tworzenie nowych trybów YRC choćby wtedy, gdy nie siedzisz na motocyklu. W aplikacji można zapisać do 40 różnych ustawień trybów, które pasują do warunków na drodze lub na torze, a następnie przesłać je do motocykla, gdy ten znajdzie się w zasięgu.

Yamaha R7 2026: Y-TRAC REV – POCZUJ SIĘ JAK KIEROWCA WYŚCIGOWY!

Wprowadzona w modelu R9 w roku 2025 nowa aplikacja Y-TRAC Rev oferuje motocyklistom wrażenia profesjonalnego zawodnika wyścigowego, ze zbieraniem danych telemetrii i możliwością komunikowania się ekipy technicznej z motocyklistą.

Za pomocą aplikacji Y-TRAC Rev kierowcy mogą rejestrować czasy okrążeń i czasy przejazdów sektorów, a także dane dotyczące maszyny, w tym kąt pochylenia, obroty silnika, zapięty bieg, prędkość, położenie przepustnicy i poziomy wspomagania elektronicznych systemów, takich jak np. kontrola trakcji. Następnie kierowca może analizować te dane lub porównywać je z danymi innych kierowców, co pozwala im poprawiać swój czas i optymalizować ustawienia maszyny, tak jak ma to miejsce w MotoGP.

Y-TRAC Rev wykorzystuje dane o lokalizacji GPS pochodzące ze telefona kierowcy. Dodatkowo, jeżeli motocyklista woli używać zewnętrznego urządzenia GPS na motocyklu, Y-TRAC Rev obsługuje także Garmin GLO2. System Y-TRAC Rev oferuje również opcję „wirtualnej tablicy serwisowej”, dzięki której obsługa serwisowa zawodnika może wysyłać wiadomości na wyświetlaczu w kokpicie motocykla podczas jazdy po torze.

Właściciele R7 mogą używać Y-TRAC Rev bezpłatnie, ale aby odblokować nieograniczoną liczbę przejazdów, potrzebna jest subskrypcja premium.

Yamaha R7 2026: DESIGN I AERODYNAMIKA SERII R NOWEJ GENERACJI

Estetyka zawsze miała pierwszorzędne znaczenie w DNA serii R, a każdy model R nawiązuje stylistyką do motocykla MotoGP YZR-M1. Nowy model R7 nie jest wyjątkiem. Zachowano w nim cechy charakterystyczne, takie jak wyróżniający się wlot w kształcie litery „M”, a jednocześnie otrzymano nowy, elegancki wygląd, który dopasowuje się do całej gamy modeli z serii R.

Szczególny wysiłek włożono w zmniejszenie powierzchni czołowej poprzez zwężenie i wygładzenie owiewki, co pozwoliło uzyskać jeszcze wyższy poziom wydajności aerodynamicznej. W modelu R7 zachowano pojedynczy, centralnie ustawiony reflektor, umieszczony w kultowym „M”, co pozwoliło zachować wąskie wymiary przodu i zminimalizować masę, natomiast nowa soczewka reflektora zapewnia większą efektywność aerodynamiczną. Zmiany wprowadzone w kształcie spoilera zamontowanego pod reflektorem poprawiają wydajność przepływu powietrza i pozwalają na skierowanie większej objętości powietrza do chłodnicy.

Kierunkowskazy są teraz zintegrowane z lusterkami. W połączeniu ze zredukowanym oświetleniem, podkreśla to smukły wygląd motocykla.

Yamaha R7 2026 – najważniejsze CECHY TECHNICZNE

  • Silnik CP2 o pojemności 689 cm3, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, dwucylindrowy, rzędowy
  • Sztywniejsza i bardziej zwrotna rama
  • System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) firmy Yamaha
  • 6-osiowy moduł IMU opracowany dla modelu R1
  • Systemy wspomagające kierowcę rozpoznające pochylenie motocykla, w tym system kontroli trakcji (TCS), system kontroli uślizgu (SCS) i system kontroli hamowania (BC)
  • Tryby mocy (PWR), system kontroli startu (LC), system kontroli unoszenia przedniego koła (LIF)
  • Quickshifter (QSS) trzeciej generacji
  • System hamowania silnikiem (EBM) i Back Slip Regulator (BSR)
  • System Yamaha Ride Control (YRC) z konfigurowalnymi ustawieniami
  • Możliwość wyłączenia ABS-u przy tylnym kole
  • Design serii R nowej generacji
  • 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT z funkcjami łączności
  • Rejestruj i analizuj dane dotyczące jazdy dzięki Y-TRAC Rev
  • Tempomat i ogranicznik prędkości
  • Koła w technologii SpinForged, fabryczne opony Bridgestone Battlax Hypersport S23
  • Udoskonalone, w pełni regulowane zawieszenie (przód i tył)
  • Zmodyfikowana pozycja jazdy zapewniająca większy komfort i swobodę ruchu

ŚWIĘTUJEMY 70-ROCZNICĘ ISTNIENIA YAMAHY KULTOWYMI KOLORAMI

Firma Yamaha Motor Company w 2025 roku obchodzi 70-lecie istnienia. Aby uczcić 70 lat innowacji, nowy model R7 będzie dostępny w przyciągających wzrok i przywołujących nostalgię barwach 70-lecia, które po raz pierwszy zaprezentowały zespoły wyścigowe Yamahy na początku tego roku.

Bazując na kultowych barwach limitowanej edycji wyścigowego modelu R7 z 1999 r., biało-czerwone malowanie przywołuje wspomnienia rewolucyjnych modeli Supersport Yamahy z lat 90.

Model R7 będzie również dostępny w kolorach Icon Performance i Midnight Black. Według wstępnych zapowiedzi w salonach Yamahy pojawi się w kwietniu 2026 roku.

DODAJ STYL SUPERSPORT Z PADDOCK BLUE

Aby odpowiednio prezentować się obok nowego R7, dostępna jest pełna gama odzieży Paddock Blue inspirowanej wyścigami, z dedykowaną kolekcją akcesoriów i odzieży fabrycznego teamu wyścigowego, która pozwala motocyklistom dopasować się do stylu oficjalnych zespołów wyścigowych Yamahy, podczas gdy bardziej swobodna kolekcja „podstawowych” ubrań pozwala zabrać Paddock Blue poza tor wyścigowy.

Dla fanów klasyki, na 70 rocznicę przygotowano pełną gamę odzieży w jubileuszowych barwach.

CZĘŚCI, AKCESORIA I ORYGINALNA TECHNOLOGIA YAMAHA RACING

Niezależnie od tego, czy szukasz lepszej wydajności, czy zależy Ci na stylu, niedługo zostanie zaprezentowana pełna gama akcesoriów, w tym oryginalne części Yamaha Technologia Racing (GYTR) porpawiające osiągi oraz wydajność na torze.

Yamaha R7 2026 – specyfikacja, dane techniczne:

Typ silnika2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, 4-suwowy
Pojemność689 cmł
Średnica x skok tłoka80,0 mm x 68,6 mm
Stopień sprężania11,5 : 1
Moc maksymalna73,4 KM (54,0 kW) przy 8750 obr./min
Limited power version47,6 KM (35,0 kW) przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy68,0 Nm (6,9 kg-m) przy 6500 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe
Układ zapłonuTCI
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Układ zasilaniaWtrysk paliwa
RamaDiamond
Kąt wyprzedzania główki ramy24º
Wyprzedzenie91 mm
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy, Ø41 mm
Układ tylnego zawieszenia(Link type suspension), Wahacz
Skok przedniego zawieszenia120 mm
Skok tylnego zawieszenia121 mm
Hamulec przedniHydrauliczny, dwutarczowy, Ø298 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø245 mm
Opona przednia120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowa
Opona tylna180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowa
Długość całkowita2070 mm
Szerokość całkowita725 mm
Wysokość całkowita1160 mm
Wysokość siodełka830 mm
Rozstaw kół1395 mm
Minimalny prześwit135 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)189 kg
Pojemność zbiornika paliwa14,0 l
Pojemność zbiornika oleju3,0 l
Idź do oryginalnego materiału