Xiaomi w dwie godziny wyrobiło roczny plan sprzedaży. Nie chodzi o telefony, ani o tablety – superauto XU7 Ultra hitem w Chinach

3 godzin temu

10 tysięcy aut w… dwie godziny! Tyle zajęło Xiaomi wyrobienie rocznego (!) planu sprzedaży modelu Xiaomi SU7 Ultra w Chinach. Auto pojawi się w Europie już niebawem. Czy klienci na Starym Kontynencie równie entuzjastycznie przyjmą supersamochód stworzony przez producenta elektroniki? Szanse są. I to spore.

O tym, iż chiński gigant z sektora elektroniki osobistej bierze się też za produkowanie samochodów, wiemy już od jakiegoś czasu. Wiemy też, iż model SU7 całkiem dobrze wygląda. Prawdę mówiąc, to jeden z lepszych chińskich projektów ostatnich lat – choćby „uznani” producenci aut z Państwa Środka często nie mają w ofercie tak atrakcyjnie narysowanych karoserii. No i zalety Xiaomi SU7 docenili już klienci na macierzystym rynku, a teraz kupujący rzucili się na sportową wersję Ultra: model wyrobił roczny plan sprzedaży w… dwie godziny.

Czy równie dobrze będzie też w Europie? O tym się dopiero przekonamy. Ale jeżeli o zakupie decydować będzie wygląd i względnie atrakcyjna cena, to przyszłość przed SU7 Ultra wydaje się usłana różami również i u nas. No, chyba iż dobrą cenę położą karne cła – ale o tym się dopiero przekonamy.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/produkowali-elektronike-smartfony-laptopy-teraz-chinski-gigant-chce-postawic-do-kata-porsche-no-i-tesle,aid,4373

Xiaomi SU7 Ultra: w Chinach 10 tys. egzemplarzy sprzedano w 120 minut

Model SU7 Ultra zadebiutował na chińskim rynku na koniec lutego i w ciągu zaledwie dwóch godzin (!) wyprzedano zakładany roczny (!!!) limit – 10 000 egzemplarzy. Po części prawdopodobnie dlatego, iż w ramach promocji dodatkowo obniżona została jeszcze cena: klienci musieli zapłacić aż o 35 proc. mniej niż w przypadku „regularnej” przedsprzedaży.

Wersja produkcyjna Xiaomi SU7 Ultra jest tylko nieco mniej szalona niż pokazany jakiś czas temu prototyp. Pierwsze auta trafią do klientów w Chinach już niebawem. fot. Xiaomi

Naszą misją jest uczynienie luksusowych samochodów bardziej przystępnymi cenowo” – powiedział podczas premiery założyciel i CEO Xiaomi, Lei Jun. Dodał również, iż „ten samochód z pewnością pokona tradycyjne pojazdy spalinowe”.

A o jakich kwotach mówimy? Xiaomi SU7 Ultra było w Chinach dostępne w przedsprzedaży od października ubiegłego roku w cenie 814 900 juanów (ok. 456 tys zł). Natomiast cena ogłoszona podczas oficjalnej premiery okazała się znacznie niższa, bo wyniosła zaledwie 529 900 juanów (ok. 296 tys. zł).

Jak by nie patrzeć, różnica całkiem spora, a ci, którzy chcieli być pierwsi i skorzystali z przedsprzedaży, mogą się czuć nieco… oszukani. Jasne, dostaną auta szybciej, ale sporym kosztem. Nota bene, jak podaje portal carnewschina.cn, obniżanie ceny względem przedsprzedaży to popularna strategia chińskich producentów pojazdów elektrycznych. Tyle iż żadna firma nie poszła jak dotąd tak daleko, jak Xiaomi.

https://magazynauto.pl/testy/siedem-sportowych-aut-elektrycznych-i-jeden-cel-sprawdzic-czy-emocje-zawsze-musza-byc-napedzane-tylko-benzyna,aid,4319

Xiaomi: stworzyliśmy samochód marzeń

Zamówienia na Xiaomi SU7 Ultra ruszyły 27 lutego o godzinie 22:00 czasu chińskiego. W ciągu pierwszych 10 minut firma otrzymała 6900 zamówień, a po dwóch godzinach przekroczyła próg 10 000 sztuk. Klienci musieli wpłacić zwrotną kaucję w wysokości 20 000 juanów, którą można w ciągu tygodnia odzyskać – po tym czasie zamówienie zostaje ostatecznie potwierdzone.

Wnętrze nie porywa może tak, jak karoseria, ale parametry SU7 Ultra pozwalają o tym gwałtownie zapomnieć. fot. Xiaomi

Dla osób chcących otrzymać auto jeszcze wcześniej dostępna jest inna opcja. Otóż należy wpłacić 40 000 juanów (nieco ponad 20 tys. zł) bezzwrotnej zaliczki. Pojazd zostanie dostarczony „wkrótce”, czyli jeszcze przed oficjalnym startem dostaw w kwietniu. Podobną strategię Xiaomi zastosowało w ubiegłym roku podczas premiery cywilnej odmiany modelu SU7.

Lei Jun określa wersję Ultra mianem „samochodu marzeń”. Jest to sportowa wersja SU7 – pierwszego auta w historii Xiaomi, które chiński gigant pokazał w marcu ubiegłego roku. Bazowy model SU7 osiągnął w Chinach wynik 139 847 sprzedanych egzemplarzy w 2024 r., i to mimo tego, iż w zależności od wybranej wersji czas oczekiwania wynosi od 6 do 8 miesięcy.

https://magazynauto.pl/testy/porsche-taycan-turbo-gt-test-dane-techniczne-silnik-moc-osiagi-prowadzenie-zasieg-opinie,aid,4892

Xiaomi SU7 Ultra: ponad 1500 KM, niecałe 2 sekundy do „setki”

SU7 Ultra to czterodrzwiowy i ponadpięciometrowy elektryczny sedan, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe dwie sekundy. Moc? Trzy silniki generują łącznie ponad 1500 KM (!). Maksymalny moment obrotowy wynosi 1770 Nm, a prędkość maksymalna to 359 km/h.

W Europie Xiaomi SU7 Ultra zostanie pokazane już w marcu. fot. Xiaomi

Energię magazynuje akumulator CATL Qilin 2.0 typu NMC o pojemności 93,7 kWh, zapewniający zasięg 620 km (według CLTC). Ładowanie od 10 do 80 proc. zajmuje zaledwie 11 minut. Xiaomi ogłosiło, iż SU7 Ultra pojawi się na targach Mobile World Congress (MWC) w Hiszpanii w marcu.

Idź do oryginalnego materiału