Xiaomi SU7 Ultra to najszybsza elektryczna limuzyna, jaką kiedykolwiek zanotowano na torze Nürburgring

1 dzień temu
Zdjęcie: xiaomi su7


Xiaomi SU7 Ultra to najszybsza elektryczna limuzyna, jaką kiedykolwiek zanotowano na torze Nürburgring

Xiaomi ustanowił historyczny kamień milowy w świecie samochodów elektrycznych, SU7 Ultra, ustanowienie nowy rekord na legendarnym torze Nürburgring NordschleifeWersja produkcyjna ukończyła okrążenie w 7 minut, 4 sekundy i 957 tysięcznych, stając się najszybszą limuzyną elektryczną, jaką kiedykolwiek zarejestrowano na niemieckim torze.

Xiaomi SU7 Ultra to najszybsza elektryczna limuzyna, jaką kiedykolwiek zanotowano na torze Nürburgring


Prezes Xiaomi Lei Jun z entuzjazmem ogłosił to osiągnięcie, zauważając, iż firma będzie przez cały czas udoskonalać swoje technologie i konkurować z najlepszymi producentami na świecie. Xiaomi postanowiło ustanowić długoterminową obecność na torze Nürburgring, wykorzystując tor jako poligon doświadczalny do rozwoju swoich samochodów elektrycznych.

W październiku 2024 r. prototyp SU7 Ultra zachwycił świat motoryzacji, osiągając czas 6 minut i 46,874 sekundy, bijąc tym samym siedmioletni rekord europejskich i amerykańskich marek.

Wersja produkcyjna zachowała ten sam układ napędowy co prototyp, a opracowany przez firmę Xiaomi silnik V8s osiąga maksymalną prędkość 27.200 XNUMX obr./min.

Xiaomi SU7 Ultra może pochwalić się imponującymi liczbami:

  • Maksymalna moc 1.548 koni mechanicznych, dzięki konfiguracji z trzema silnikami.
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy, nie licząc czasu reakcji ruszania.
  • Maksymalna prędkość 350 km/h, co plasuje go wśród najszybszych samochodów elektrycznych na świecie.

Podczas rekordowego okrążenia SU7 Ultra osiągnął prędkość 346 km/h, bijąc tym samym poprzedni rekord należący do Maserati Ghibli 334 Ultima, który zatrzymał się na poziomie 334 km/h.

Sukces modelu SU7 Ultra jest wynikiem innowacyjnego podejścia inżynieryjnego, które łączy zaawansowane silniki elektryczne z wektorowym zarządzaniem momentem obrotowym dla uzyskania optymalnej przyczepności; wysokowydajny akumulator z architekturą 800 V, która gwarantuje wydajność i większą autonomię; aerodynamiczne podwozie opracowane z myślą o jeździe torowej, którego konstrukcja maksymalizuje stabilność przy dużych prędkościach.

Xiaomi oficjalnie przystąpiło do programu Nürburgring Industry Pool, konsorcjum umożliwiającego producentom testowanie i rozwijanie pojazdów w ekstremalnych warunkach.

Współpraca ta jest dowodem zaangażowania firmy Xiaomi w przemysł motoryzacyjny i jej dążenia do wyznaczenia na nowo standardów samochodów elektrycznych o wysokiej wydajności.

Idź do oryginalnego materiału