Xiaomi Auto świętuje 300 tys. sprzedanych aut w 15 miesięcy

9 godzin temu

W zaledwie 15 miesięcy od debiutu, Xiaomi Auto przekroczyło próg 300 tysięcy dostarczonych pojazdów, demonstrując nie tylko siłę marki, ale i rosnące znaczenie chińskich producentów w globalnej rewolucji elektromobilności. Sukces modelu SU7 oraz debiut nowego YU7 zwiastują kolejne ambitne plany i wyznaczają tempo zmian na konkurencyjnym rynku samochodów elektrycznych.

Xiaomi Auto – od debiutu do 300 tysięcy dostaw

Xiaomi Auto ogłosiło dziś na oficjalnych kanałach społecznościowych przekroczenie granicy 300 000 sprzedanych samochodów w ciągu 15 miesięcy od wejścia na rynek. Firma podziękowała klientom za zaufanie, deklarując jednocześnie dalsze, zwiększone zaangażowanie w rozwój innowacyjnych pojazdów:

„Dziękujemy za zaufanie. Będziemy przez cały czas pracować z dziesięciokrotnie większym zaangażowaniem, by tworzyć jeszcze lepsze auta” – przekazano w komunikacie.

Model Xiaomi SU7 został oficjalnie zaprezentowany 28 marca 2024 r., a już na początku kwietnia rozpoczęły się pierwsze dostawy. Intensywne tempo produkcji pozwoliło w ciągu roku zbudować silną pozycję na rodzimym rynku, a do końca maja 2025 r. liczba dostarczonych pojazdów serii SU7 przekroczyła 258 000 egzemplarzy.

Automatyzacja i innowacje technologiczne w fabryce Xiaomi

Kluczem do osiągnięcia tak szybkiego wzrostu jest ultranowoczesny zakład produkcyjny w Pekinie, zlokalizowany w dzielnicy Beijing Economic-Technological Development Area. To tutaj ponad 700 robotów realizuje w pełni zautomatyzowane procesy produkcyjne, a najważniejsze etapy montażu są w 100% obsługiwane przez automaty i AI. Dzięki temu co 76 sekund fabrykę opuszcza nowy samochód, a miesięczna wydajność przekracza 28 000 sztuk.

Xiaomi aktywnie inwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych, co ma umożliwić sprostanie rosnącemu popytowi oraz dalszą ekspansję – nie tylko w Chinach, ale również na rynkach zagranicznych, gdzie realizowane są już pierwsze analizy możliwości wejścia.

Nowy model YU7 i rola Lei Juna

Kilka dni temu rozpoczęły się dostawy najnowszego modelu YU7, podczas których Lei Jun – założyciel i szef Xiaomi – osobiście wręczał kluczyki pierwszym właścicielom, podkreślając wagę bliskiego kontaktu z klientami. W mediach społecznościowych Lei Jun wielokrotnie podkreślał, iż to jakość i innowacyjność są podstawą wysokich wyników sprzedaży:

„Silna oferta produktowa to fundament sukcesu. Xiaomi Auto nieustannie słucha głosu klientów, by dostarczać pojazdy atrakcyjne i najwyższej jakości”.

Idź do oryginalnego materiału