Wystarczyła jedna decyzja i Dacia nagle stała się hitem. Ten model to jeden z ulubieńców Polaków

5 godzin temu

Proces budowania solidnej pozycji przez markę Dacia był omawiany już wielokrotnie. Rumuński producent zdobył rynek m.in. dzięki wyjątkowo niskim cenom swoich aut. gwałtownie okazało się, iż ludzie są w stanie przymknąć oko na inne kwestie. Wszystko to schodziło na dalszy plan, kiedy ceny były wprost bezkonkurencyjne. Ten konkretny model nie pojawił się na rynku od razu. Natomiast kiedy już zadebiutował, gwałtownie okazało się, iż zmieniły się zasady gry.

Ta Dacia od razu stała się hitem

Dacia Sandero trafiła na rynek w marcu 2008 roku. Choć samochód notował dobre wyniki sprzedaży, rumuński producent niedługo zdecydował się na urozmaicenie swojej oferty. W wersji Stepway hatchback zmieniał się bowiem w crossovera. Miał większy prześwit, inną stylistykę czy relingi dachowe. W momencie premiery drugiej generacji w 2012 roku, do sprzedaży znów trafiła wersja podstawowa oraz Stepway. Biorąc pod uwagę to, jak ogromną popularność w tym czasie zyskiwał segment SUV-ów i crossoverów, wynik „starcia” wydaje się oczywisty. Za sukces Sandero odpowiadała przede wszystkim wersja Stepway – to ona sprzedawała się najlepiej.

fot. Dacia

Stepway to bardziej terenowa odmiana Sandero, chociaż dotyczy to przede wszystkim aspektów wizualnych. Wspominałem już o podwyższonym nadwoziu, relingach dachowych, innej stylistyce, ale była też masa różnych nakładek ochronnych. Jednocześnie nie ma tu napędu na cztery koła, natomiast… akurat w przypadku crossoverów, ani choćby SUV-ów, to nie jest niczym nadzwyczajnym. Wnętrze samochodu było przestronne a bagażnik był w miarę duży. Dacia była wygodna, prosta i niezawodna – czego chcieć więcej?

Ile dziś kosztuje Sandero Stepway?

Dacia Sandero Stepway drugiej generacji była oferowana z silnikiem benzynowym, dieslowskim oraz z fabryczną instalacją LPG. Samochód mógł generować moc 75 lub 90 koni mechanicznych. To oczywiście niewiele, natomiast nie dla wszystkich moc jest pierwszorzędną kwestią. Silniki te były w miarę oszczędne a cała konstrukcja miała opinię niezawodnej. Zawieszenie było tutaj raczej miękkie i komfortowe, co ma oczywiście swoje plusy i minusy. Nie było tu zaawansowanych technologii, systemów, czy elektroniki – to po prostu dobry, prosty samochód. I przede wszystkim tani.

fot. Dacia

Właśnie niska cena zakupu to coś, co wyróżnia model Sandero Stepway na tle konkurencji. Jak wspominałem na samym początku, ludzie są w stanie przymknąć oko na wiele kwestii, jeżeli samochód jest tak tani. To auto proste, funkcjonalne, praktyczne, tanie również w utrzymaniu. Nie ma tu najnowszych technologii i luksusów, natomiast wiele osób tego na co dzień po prostu nie potrzebuje. Fakty są takie, iż dziś crossovera Dacii z 2013, czy 2014 roku jesteśmy w stanie kupić w okolicach 15 tysięcy złotych.

Zdjęcia: Dacia

Idź do oryginalnego materiału