Do tej pory prawdopodobnie słyszałeś jedną z najbardziej niesamowitych rzeczy na temat nowej Corvette. To nie jest układ środkowego silnika. adekwatnie to cena. Rozpocznie się tuż poniżej 60 000 USD (i poniżej 70 000 CAD według strony internetowej GM Canada Media). Oczywiście sama ta liczba nic nie znaczy, jeżeli nie dostajesz czegoś specjalnego. Więc pytanie brzmi: co tak naprawdę dostajesz za 60 000 $? Zanurkujmy od razu.
Układ napędowy
Chociaż większość publikacji do niedawna przewidywała nowy Cadillac V8 z podwójnym turbodoładowaniem o nazwie „Blackwing”, w październiku zeszłego roku przewidziałem, iż podstawowym silnikiem będzie prawdopodobnie poprawiona wersja LT1 V8 w obecnej C7 Corvette „o mocy od 480 do 500 KM”. ”. C8 Corvette Stingray (przynajmniej do czasu pojawienia się wersji Z) będzie napędzany poprawionym 6,2-litrowym silnikiem V8 o nazwie LT2. Silnik będzie generował 495 KM i 470 Nm. moment obrotowy z układem wydechowym Performance. Bazowa wersja KM nie jest zapowiedziana, ale prawdopodobnie będzie tylko o 5-10 KM mniejsza, jeżeli C7 Corvette jest jakąkolwiek wskazówką.
Zgodnie z przewidywaniami silnik będzie współpracował z opracowaną przez firmę Tremec 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT). Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów będzie standardową opcją. W tej chwili nie ma wzmianki o instrukcji … chociaż nie ma też wzmianki o tym, iż nie jest ona dostępna. Nie wstrzymałbym oddechu, ale też tego nie wykluczam, ponieważ Camaro i Corvette mają jedne z najwyższych wskaźników manualnego odbioru w branży. Road and Track opublikowało kilka lat temu, iż ręczny wskaźnik odbioru Corvette wynosił 23%, i to było przed udostępnieniem Grand Sport. To może wydawać się niskie, ale biorąc pod uwagę, iż średnia branża wynosi 1,79%, a choćby ogólny skład Chevroleta wynosi 1,33% zgodnie z tym postem reddit, liczba nie jest taka zła. Mamy nadzieję, iż w pewnym momencie zostanie zaoferowany podręcznik.
I oczywiście główną atrakcją przeprojektowania jest układ środkowego silnika. Silnik jest teraz umieszczony pośrodku, eliminując potrzebę stosowania rury reakcyjnej i znacznie poprawiając rozkład masy w celu uzyskania tylnego odchylenia w celu poprawy przyczepności. Według prezesa GM, Marka Reussa, „tradycyjny pojazd z silnikiem z przodu osiągnął granice osiągów, co wymagało nowego układu”. Inną dużą liczbą wynikającą z uderzenia mocy i układu silnika środkowego jest czas od 0 do 60 mil na godzinę. Z pakietem Z51, inny niż Z Stingray pęknie w ciągu 3 sekund na czas 0-60 mil na godzinę wynoszący 2,95 s, zasadniczo dopasowując się do odchodzącego potwora ZR1 o mocy 755 KM.
Przyjmując układ silnika umieszczony centralnie, Chevrolet zwracał uwagę na to, aby wszystkie elementy, takie jak okablowanie, pokrywy zaworów, rury, przewody itp., wyglądały dobrze, ponieważ będą widoczne przez lekką taflę szkła. Inne zmiany w generacji LT2 to niższa linia środkowa wału korbowego, który jest teraz umieszczony o cal niżej od podłoża, aby obniżyć środek ciężkości. Dostępna jest również niskoprofilowa miska olejowa i większa o 25% pojemność oleju, uzupełnione układem smarowania, który po raz pierwszy w samochodzie podstawowym jest suchą miską olejową, w przeciwieństwie do opcjonalnego pakietu Z51, jak jest teraz. Dzieje się tak, ponieważ Chevy twierdzi, iż samochód podstawowy, choćby na podstawowych oponach całorocznych (pierwsze zastosowanie nowych opon Pilot Sport ALS firmy Michelin) będzie w stanie wygenerować ponad 1 g bocznej siły pokonywania zakrętów.
Podwozie i obsługa
Mówiąc o pokonywaniu zakrętów, kolejnym odstępstwem od normy dla Corvette C8 jest rezygnacja z poprzecznych kompozytowych resorów piórowych. Zamiast tego, nowy Vette zastosuje amortyzatory sprężynowe na wszystkich czterech rogach, a w połączeniu z krótszym, prostszym i sztywniejszym układem kierowniczym (dzięki układowi silnika środkowego), powinno to być jak dotąd najlepszym prowadzeniem Corvette. Zaktualizowany elektryczny układ kierowniczy ma również nieco szybsze przełożenie 15,7:1, w porównaniu z 16,3:1 w odchodzącym C7.
Samo podwozie wydaje się być zbudowane nieco inaczej niż obecne supersamochody z silnikiem umieszczonym centralnie, w tym własny rywal Chevy’ego do jazdy po mieście; Forda GT. Zamiast centralnej wanny z zamontowaną przednią i tylną ramą pomocniczą, podwozie C8 Corvette jest zbudowane wokół sztywnego tunelu środkowego. Reszta podwozia składa się z sześciu wysokociśnieniowych i lekkich części aluminiowych, które Chevy nazywa „Bedford Six”. Są one produkowane we własnym zakresie w fabryce GM Powertrain w Bedford w stanie Indiana. GM twierdzi, iż konstrukcja umożliwia lepsze wchodzenie i wychodzenie niż konstrukcja konkurencji, która zwykle obejmuje wysokie progi.
Cała ta sztywna, lekka konstrukcja skutkuje suchą masą 3366 funtów (1526 kg), co nie jest dokładnie wagą jak piórko, ale jest bardzo imponujące, biorąc pod uwagę to, co jest w nim zapakowane i przystępność cenową. Niebieskokrwiste Ferrari 488GTB z wkładką z włókna węglowego lub McLaren 570S są lżejsze o mniej niż 200 funtów (100 kg). Podejrzewam, iż centralna wanna z włókna węglowego spowodowałaby niższą wagę, ale także znacznie wyższe koszty. Nie można obwiniać GM, chyba iż ktoś inny wymyśli wolnossący samochód V8 z silnikiem umieszczonym centralnie i o mocy 500 KM za 60 000 USD.
Przednie zawieszenie będzie składało się z podwójnych wahaczy krótkich/długich wahaczy (SLA), z górnymi wahaczami z odlewanego aluminium i dolnymi wahaczami w kształcie litery L z amortyzatorami jednorurowymi. Tylne zawieszenie będzie również składało się z podwójnych wahaczy krótkich/długich wahaczy (SLA), ale z górnym wahaczem z kutego aluminium i dolnym wahaczem z odlewanego aluminium. Czwarta generacja Magnetic Ride Control będzie oczywiście dostępna z pakietem Z51, a przód będzie miał regulowany system podnoszenia, aby pokonywać nierówności. Jedną z fajnych funkcji przedniego podnośnika jest funkcja pamięci, która pozwala zdefiniować do 1000 lokalizacji w GPS, w których wiesz, iż występują wyboje, a system automatycznie się dostosuje. Schludny.
Inne fajne funkcje? Nowa sztywna konstrukcja pozwala na zdejmowanie blatu targa, takiego jak obecna Vette, a z tyłu jest miejsce na przechowywanie blatu. Będzie to pierwsza Corvette dostępna zarówno z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie.
Cała prędkość i prowadzenie nie byłyby dobre bez hamulców. Hamulce przednie będą miały rozmiar 12,6 cala, zaciśnięte przez 4-tłoczkowe zaciski brembo. Tylne będą większe i będą miały 13,6 cala, ale użyją 4-tłoczkowych zacisków monoblokowych innych niż brembo. Pakiet Z51 obejmuje zaciski brembo dookoła i większe tarcze o wymiarach 13,3 cala z przodu i 13,8 cala z tyłu. Odchylenie do większych tylnych hamulców jest odzwierciedleniem tego, gdzie oczekuje się większości hamowania, ponieważ większość przyczepności / trakcji będzie z tyłu, co jest prawdziwym znakiem lepszej równowagi dzięki centralnemu układowi silnika.
Koła i opony
Jak już wspomniano, standardowe opony będą pierwszym zastosowaniem OEM nowych całorocznych opon wyczynowych Michelin Pilot Sport ALS. Mówi się, iż są w stanie wygenerować ponad 1 g bocznej siły pokonywania zakrętów. Przednie koła będą miały wymiary 19″ x 8,5″, a tylne 20″ x 11″, wszystkie w tradycyjnym układzie śrub Chevy 5×120.
Rozmiary opon to 245/35/19 z przodu i 305/30/20 z tyłu. jeżeli zdecydujesz się na pakiet Z51, wszystkie wymiary i rozmiary pozostaną takie same, ale opony zostaną zamienione na Michelin Pilot Sport 4S.
Mówiąc o pakiecie Z51, jest mnóstwo gadżetów, w tym:
Wydajne zawieszenie z manualnie regulowanymi, gwintowanymi gniazdami sprężyn, przypuszczalnie w celu umożliwienia regulacji wysokości jazdy i/lub szerszego zakresu wyrównania kół skrętnych i pochylenia koła. Wspomniane większe tarcze hamulcowe z logo Z51 na zaciskach. Ulepszone chłodzenie. Określone przełożenie osi. Wloty chłodzenia przedniego hamulca. Wydajny układ wydechowy zapewnia moc do 495 KM (podstawowa moc nie pozostało ogłoszona) Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Chevy. Przedni spojler i otwarty, dwuczęściowy tylny spojler dają łącznie siłę docisku 400 funtów (181,4 kg). Dostępny Magnetic Ride Control 4.0 Dostępny Performance Zarządzanie trakcją.
Wnętrze
Dostępne będą również trzy miejsca do wyboru: GT1, GT2 i Competition. Konkurencja będzie podobna do odchodzących foteli Konkurencji, nastawionych na jazdę o wysokich osiągach, a opcja klasy średniej – GT2 – będzie miała ogrzewanie, chłodzenie, poprawiony komfort i skórę Napa. W innych miejscach kokpitu wprowadzono wiele usprawnień materiałowych, w tym „duże wykorzystanie prawdziwego metalu”, manualnie owijaną skórę i wykończenia z włókna węglowego.
Zgodnie z trendem branżowym deska rozdzielcza będzie całkowicie cyfrowa, z 12-calowym, konfigurowalnym ekranem zamiast tradycyjnego zestawu wskaźników. Ulepszenia interfejsu sięgają więcej niż tylko powierzchownej zmiany, obejmując nowe tryby jazdy oprócz obecnych czterech. Powrócą pogoda, wycieczka, sport i tor, które można znaleźć w obecnej C7 Corvette, a także dodano dwa nowe tryby o nazwie „MyMode” i „Z”. pozostają aktywne między cyklami kluczyka. Tryb „Z” jest (oczywiście) nazwany na cześć samochodów Z51, Z06 i ZR1 i opiera się na trybie MyMode, umożliwiając różne ustawienia silnika i skrzyni biegów, i będzie wyposażony w dedykowany przycisk „Z” na kierownicy w celu szybkiej aktywacji.
Weź moje pieniądze!
Biorąc pod uwagę, iż nie jest to choćby limitowana produkcja lub edycja, ceny prawdopodobnie ustabilizują się po pierwszym uruchomieniu. Oznacza to, iż powinieneś być w stanie wejść do salonu i kupić wolnossący samochód V8 o mocy 500 KM z silnikiem środkowym za blisko 60 000 USD, co jest po prostu niewiarygodne. Jasne, może wyglądać trochę jak Ferrari. I żałuję, iż nie zachowali centralnego quada wydechowego. Może nie być dostępny z instrukcją teraz (lub kiedykolwiek), ale bardzo trudno jest argumentować inaczej.
Data rozpoczęcia sprzedaży nie została ogłoszona, ale prawdopodobnie nastąpi to przed końcem roku, ponieważ nazywa się to rokiem modelowym 2020. Możesz przeczytać więcej o dostępnych opcjach i kolorach w komunikacie prasowym GM. Osobiście nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, do czego jest zdolna ta rzecz.
Śledź Rams Eye The Track Guy na Facebooku i Instagramie!