Włoska Dacia kradnie klientów Kia Sportage. Mocny i wydajny SUV z ceną nie do pobicia

2 dni temu

Ciesząca się popularnością w Europie Kia Sportage ma nowego rywala. Świetnie wyposażony włoski SUV debiutuje z nowym mocniejszym silnikiem i etykietą eko. Młoda marka w ten sposób zyskała mocny oręż w bitwie o klientów.

Włoski SUV DR 6.0 to świetny plan B dla Kia Sportage

Po tym, jak DR Automobiles wprowadziło na rynek nowy model w segmencie C-SUV z technologią hybrydową typu plug-in (PHEV) rzuciła wyzwanie gigantom tj, Kia Sportage, Hyundai Tucson, czy Nissan Qashqai. Teraz, kiedy poszerza swoją ofertę o model z nowym silnikiem o mocy ponad 180 KM, staje się jeszcze bardziej konkurencyjna.

Włoskie DR 6.0 można mieć teraz z silnikiem benzynowym o mocy ponad 180 KM choćby w wersji bifuel zasilanej LPG. Taka konfiguracja mechaniczna pozwala nosić mu etykietę eko. To właśnie ta opcja ma wpędzić Kia Sportage w kłopoty na włoskim rynku.

Młoda marka wie, iż wydajny SUV musi stoczyć ciężką bitwę, by wygrać walkę o klientów ważnych rywali. Dlatego kompaktowy SUV z czterocylindrowym silnikiem T-GDi o pojemności 1,6 litra, osiągający moc 185 KM (275 Nm) jest wydajny. Producent zatwierdził średnie zużycie paliwa na poziomie 7,6 litra na 100 kilometrów. Nie bez znaczenia jest tutaj także stosunek jakości do ceny i wyposażenia.

SUV DR 6 PHEV 2024 widok wnętrza

DR 6.0 z bogatym wyposażeniem w zaskakująco niskiej cenie

Włoski SUV DR 6.0 nie jest nowością na europejskim rynku. Minęły już ponad dwa lata od jego debiutu. Teraz dostępny w wersji hybrydowej i bifuel pozostało lepszym planem “b” dla swoich popularnych konkurentów. Pokonuje ich nie tylko mocą 185 KM, ale także zaskakująco niską ceną i wyposażeniem.

Każda z opcji mechanicznych włoskiego SUV-a dostępna jest z automatyczną skrzynią biegów, co u konkurentów wymaga dopłaty. Ponadto wyposażono go w nowe technologie i zadbano o komfort jazdy.

Kierowca ma do dyspozycji m.in. panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 26 cali z nowoczesną deskę rozdzielczą, dzięki której wszystko ma pod kontrolą. Nie zabrakło także systemu informacyjno-rozrywkowego z dedykowanymi aplikacjami, zawsze podłączonymi do urządzeń, zgodnymi z Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie jest także bezprzewodowa ładowarka dla telefonów, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy regulowane elektrycznie siedzenia. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa zaś szereg systemów i asystentów.

DR 6.0 pokonuje także barierę cenową swoich rywali. Za wersję z turbodoładowaną benzyną Włosi zapłacą 31 900 euro. Za wersję bifuel, która pokona 1200 km tylko 33 900 euro. To bez rabatów i promocji, które obniżają cenę o 2000 euro w dół.

Włoskie DR Automobiles, które podobnie jak MG Motor współpracuje z chińskim producentem (Chery), ruszyło już na podbój Europy. Ma swoje przedstawicielstwa w Hiszpanii, Francji oraz w Bułgarii.

Idź do oryginalnego materiału