Włosi już wiedzą jak uratować silnik spalinowy. Będą budować go choćby w erze elektryków

3 godzin temu

Włosi już mają pomysł, jak uratować silnik spalinowy. Lamborghini mimo wcześniejszych elektrycznych planów, podobnie jak większość producentów, zaczęło myśleć także o przyszłości tradycyjnych jednostek. Lambo chce brać udział w przyszłości razem z silnikiem spalinowym i ma już plan, jak tego dokonać.

Silnik spalinowy jeszcze ma przyszłość

fot. Lamborghini

Lamborghini przyznaje, iż silnik spalinowy ma przed sobą jeszcze przyszłość. Odpowiedzią mają być paliwa syntetyczne, które będą w stanie utrzymać na drodze także starsze egzemplarze włoskiego producenta. Według głównego oficera technicznego marki użycie paliw syntetycznych pozwoli jej utrzymać budowanie silników spalinowych, choćby gdy świat przez cały czas gwałtownie zbliża się do elektryków.

Choć Włosi musieli wyrzucić ze swojej oferty silnik V10, nie ma wielkich dramatów. Lambo nie poszło drogą Mercedesa i nie zastąpiło tej jednostki nudną, czterocylindrową. Zamiast tego Włosi opracowali nowy silnik spalinowy o pojemności 4 litrów w układzie V8. Nowy model Temerario otrzyma także dwie turbosprężarki i będzie w stanie generować mnóstwo emocji u kierowców. Może nie będzie kręcić się do 10 000 obr/min jak jego poprzednik, ale za to trzy dodatkowe silniki elektryczne zapewnia ogrom mocy.

Lamborghini celuje w optymalną wydajność

fot. Lamborghini

Podczas wywiadu udzielonego portalowi Carexpert, dyrektor marki Routeven Mohr powiedział, iż Temerario może działać zarówno na normalnych paliwach, jak i tych syntetycznych. Podkreślił tym samym zaangażowanie marki w rozwój tego rodzaju paliw, co wcześniej uczyniło już m. in. Porsche.

Mohr: – jeżeli w tej chwili zapytasz mnie o stronę emocji, tak jak powiedziałem wcześniej, nie widzę teraz rozwiązania [elektrycznego], które jest przekonujące. Jego czas nadejdzie, zaufaj mi, ponieważ tego rodzaju transformacja technologii wymaga dłużej. Ale nie powinniśmy również popełnić błędu, aby myśleć, iż silnik spalinowy zatrzyma się. Elektryfikacja dorasta krok po kroku w standardowych samochodach. Dojdziemy do punktu, w którym będą fajne także w naszych samochodach.

Paliwa syntetyczne nie są ważne tylko dla nowych samochodów Lambo. Szef marki powiedział, iż większość samochodów istnieje przez cały czas choćby po 60 latach. Dlatego producent musi zaoferować opcję paliwa także dla starszych modeli. Wszystko po to, aby mogły działać także po możliwych zakazach od 2035 roku.

Idź do oryginalnego materiału