Wizualnie i technologicznie ten Hyundai był rewolucją. Sedan gwałtownie stał się popularny w naszym kraju

3 godzin temu

Na przełomie wieków pozycja południowokoreańskich producentów w Europie zaczęła rosnąć. Jednym z nich był Hyundai, który bardzo gwałtownie zaczął zyskiwać popularność a słupki sprzedaży sugerowały nieustanny wzrost. I o ile na przełomie wieków wizja ta wciąż wydawała się lekko nierealna, po paru latach marki te urosły do miana ścisłej czołówki liderów motoryzacyjnego rynku na Starym Kontynencie. Modele takie, jak Elantra, istotnie w tym pomagały.

Hyundai gwałtownie zyskał duże uznanie

Październik 1990 roku – Hyundai prezentuje właśnie swój nowy projekt, czyli model Elantra. Kilka pierwszych generacji nie wygląda jak coś, czym dzisiaj ktokolwiek mógłby się zainteresować. Sytuacja ta powoli zmienia się w 2006 roku… a definitywnie w kwietniu 2010 roku. Wówczas to na światło dzienne po raz pierwszy wystawiona jest piąta generacja modelu. Sedan wprowadza markę w zupełnie nową motoryzacyjną erę. Agresywna sylwetka, dynamiczne tłoczenia, ostre rysy – to była pierwsza Elantra, która wyrażała sobą nowoczesność i gotowość na podbój rynku.

fot. Hyundai

Ta totalna metamorfoza nie sprowadza się jednak wyłącznie do wyglądu zewnętrznego. W środku pojawiła się zupełnie nowa koncepcja oparta o wyświetlacze LCD. Wnętrze było większe, bardziej przestronne, a cała konstrukcja była o wiele bardziej sztywna, co wpływało na lepsze prowadzenie. Samochód dostał wszystkie najnowsze, aktualne technologie, systemy bezpieczeństwa i asystentów jazdy. Był dobrze wyposażony, wygodny i komfortowy. Elantra piątej generacji była rewolucją pod każdym możliwym względem i kierowcy gwałtownie to docenili.

Ile dziś kosztuje Elantra?

W Polsce Hyundai Elantra popularny był przede wszystkim z benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 litra i mocy 132 koni mechanicznych. Była jeszcze chociażby wersja z jednostką 1.8 o mocy 148 koni, natomiast jest ona zdecydowanie rzadziej widywana. Średnie spalanie wynosi tu ok. 6,5 litra na 100 kilometrów, co jest dobrym wynikiem w kontekście jednostek benzynowych. Na portalu „Autocentrum” Elantra piątej generacji ma średnią ocenę zdecydowanie przewyższającą tę dla całego segmentu. Polacy uwielbiają ten samochód i opinie oraz oceny jednoznacznie na to wskazują.

Do Hyundaia Elantry znakomicie pasuje określenie „tani”. Dotyczy to aktualnej ceny zakupuj, ale nie tylko. Jesteśmy dziś w stanie kupić ten samochód w cenie 20-25 tysięcy złotych. choćby rocznik 2013, czy 2015. Natomiast słowo „tani” nie odnosi się wyłącznie do ceny zakupu, ale również kosztów utrzymania. Silnik jest oszczędny, a samochód ma opinię bezawaryjnego. Kwestia serwisów, czy podstawowych napraw nie powinna nikomu spędzać snu z powiek. Dostępność części jest duża a ich cena… raczej niewielka. Dziś Elantra może spełniać rolę auta rodzinnego i nikomu nie powinno w niej niczego zabraknąć.

Zdjęcia: Hyundai

Idź do oryginalnego materiału