Wielki bagażnik, 1000 km zasięgu i spalanie jak w zapalniczce. Polacy uznali, iż to lepszy wybór niż ciasna Toyota i chińskie SUV-y

2 dni temu

Idealny SUV do podróżowania, to taki, który nie potrzebuje dużo paliwa i ma pojemny bagażnik. W Polsce jest taki, hybrydowy jak Toyota, który nie rezygnuje z niczego na rzecz atrakcyjnej ceny.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Trzyma wartość jak Toyota, ale cenowo jest z innej ligi
  • Duster to SUV, który nie boi się rodziny -bagażnik i kabina skrojone pod polskie potrzeby

Trzyma wartość jak Toyota, ale cenowo jest z innej ligi

Nie jest tajemnicą, iż dla kierowców poszukujących kompaktowego SUV-a oszczędnego w tankowaniu punktem odniesienia jest Toyota Yaris Cross. Dla rodzin jednak zdecydowanie lepszą opcją na rodzinny samochód jest alternatywny model stawiający mocno na praktyczność i możliwość pokonywania dużych odległości niskim kosztem.

SUV, który na jednym baku pokona blisko 1000 kilometrów i to z więcej niż podstawowym wyposażeniem nie pochodzi od Toyoty. Choć pożegnał niedawno diesla, to proponuje w tej chwili etykietę eko i mechanikę hybrydową. Pochodzi od królowej niskich kosztów i nie ma w swoim segmencie znaczących rywali.

Dacia Duster wciąż dumnie może nosić tytuł mistrza wydajności. SUV pojawił się w wersji hybrydowej o mocy 155 KM i chwali się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,6- 5,0 l/100 km. Dodatkowo zasięg na jednym baku pozostawia topowy model Toyoty daleko w tyle. Z 50-litrowym bakiem rumuński SUV, choć budżetowy nie musi niczego się wstydzić.

Duster rozpędza się do 160 km/h i przyspiesza do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy. Toyota Yaris Cross niezauważalnie różni się od budżetowego hitu z Rumunii pod względem gabarytów. Jednak Duster oferuje znacznie więcej miejsca na nogi z tyłu oraz szerszą kabinę. Wykończenie jest solidne i choć dominują twarde plastiki, to są łatwe w czyszczeniu. Prawdziwa przyjemność czeka nas także przy kasie, gdy przyjdzie do realizacji zakupu nowego SUV-a. W cenie podstawowej Toyoty dostajemy topową wersję rumuńskiego SUV-a.

Nowa Dacia Duster HYBRID Extreme

Duster to SUV, który nie boi się rodziny -bagażnik i kabina skrojone pod polskie potrzeby

Oszczędni Polacy po odnowieniu oferty Dustera stanęli w obliczu starcia dwóch różnych filozofii: przestronności i adekwatności terenowych kontra miejskiej zwinności i legendarnej oszczędności napędu.

Duster po odnowieniu to propozycja dla oszczędnych, którzy zobaczyli w nim atrakcyjniejszego pod względem wyposażenia i designu SUV-a w ciekawych konfiguracjach mechanicznych. Z ceną poniżej wielu rywali, to rodzinna opcja, która poradzi sobie z wybojami, a zaczyna się w cenniku od 82 000 zł. Modna opcja z napędem hybrydowym niewymagającym ładowania kosztuje 122 100 zł i wyjeżdża z fabryki wyposażona we wszystko, co potrzebne. Bazowy Duster Expression hybrid oferuje między innymi:
– 17″ felgi aluminiowe,
– nowy system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10″,
– bezprzewodowa replikacja telefona,
– kolorowy 7″ wyświetlacz komputera,
– lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane z czujnikiem temperatury,
– czujniki parkowania z tyłu oraz kamerę cofania,
– szereg systemów wspomagania kierowcy,
– 6 punktów mocowania YouClip,
– konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem.

Dwie wyższe wersje wymagają dopłaty 6000 zł i 6100 zł. Dla wielu Dacia Duster jest zatem wielkim wygranym. Nie dość, iż przyzwoicie jeździ, wygląda nowocześnie, to pozwala chwalić się etykietą eko bez rezygnacji z wyposażenia. Ci, którzy nie potrzebują prestiżu uznanej japońskiej marki, doceniają postęp, jakiego dokonała Dacia. Klienci szaleją na zakupach, a wśród dziennikarzy motoryzacyjnych model przestał być postrzegany, jako wyłącznie „budżetowe” auto. Stał się dojrzałym i cenionym produktem.

Toyota Yaris Cross o mocy 130 KM oferowana ze zniżką zaczyna się teraz od 112 200 zł. To jednak nie wystarczy, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż Duster to także oszczędny samochód, który wygrywa dynamiką i oferuje lepszy moment obrotowy. To alternatywa, która także lepiej poradzi sobie na trasach szybkiego ruchu. Będzie więc świetną opcją nie tylko ze względu na fakt, iż jest bliżej wielu portfeli.

Dacia Duster będzie niedługo dostępna także z napędem 4×4 i mechaniką hybrid-G
Idź do oryginalnego materiału