Więcej możliwości – VW ID.Buzz Long Wheel Base

5 godzin temu

Volkswagen ID. Buzz w wersji Long Wheelbase to długo oczekiwana odpowiedź na potrzeby większych rodzin i klientów oczekujących od elektrycznego busa jeszcze większej funkcjonalności.

Czy dłuższa wersja legendarnego „elektrycznego Bulli” to tylko więcej miejsca, czy coś więcej? Sprawdzamy!

Za użyczenie auta do testu dziękujemy Volkswagen Group Polska – importerowi marek grupy VW

Ogórek #NaPrąd – VW ID.Buzz Pro 77kWh

1. WYMIARY I PRZESTRZEŃ: to tu różnica robi największe wrażenie

Główna różnica między standardowym ID. Buzz (SWB – Short Wheelbase) a wersją LWB to wydłużony rozstaw osi o 250 mm, co przekłada się na długość całkowitą wynoszącą 4962 mm (w SWB – 4712 mm). Dodatkowa przestrzeń została w pełni wykorzystana:

Trzeci rząd siedzeń – LWB jako pierwszy oferuje 7-osobową konfigurację z pełnowymiarowymi miejscami w trzecim rzędzie.

Większy bagażnik – choćby przy rozłożonym trzecim rzędzie LWB oferuje przyzwoity bagażnik. Po jego złożeniu – przestrzeń rośnie do imponujących wartości.

Więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie – dzięki wydłużonemu rozstawowi osi druga kanapa jest bardziej komfortowa.

2. NAPĘD I BATERIA: więcej mocy, większy zasięg

Wersja LWB nie tylko urosła na długości – przynosi też nowy układ napędowy:

Nowy silnik APP550 – zamiast 204 KM z SWB, LWB otrzymuje 286 KM i 550 Nm momentu obrotowego. To zauważalny wzrost osiągów (przyspieszenie do 100 km/h w ok. 7,9 s).

Nowa bateria 86 kWh netto (w SWB – 77 kWh netto) zapewnia zasięg ponad 460 km (WLTP) w zależności od konfiguracji. Na naszej trasie pomiarowej do Jeleniej Góry średnie zużycie wyniosło 23,6 kWh/100 km, w przeciwnym kierunku 15,3 kwh/100 km (ale przy sporo niższej prędkości średniej). Z całego testu (prawie 2500 km) średnie zużycie wyniosło 24,2 kwh na 100 kilometrów. Oznacza to realny zasięg ponad 350 km przy temperaturach 8-15 stopni na plusie.

Szybsze ładowanie – LWB obsługuje ładowanie DC z mocą do 200 kW (w SWB – 170 kW).

3. WYPOSAŻENIE I MULTIMEDIA: ewolucja, nie rewolucja

Wersja LWB debiutuje z odświeżonym systemem infotainment:

Nowy ekran centralny 12,9 cala (w SWB standardowo 10 cali) – z nowym, bardziej intuicyjnym systemem operacyjnym.

Nowe przyciski dotykowe z podświetleniem – lepsza ergonomia w nocy (poprawka wobec często krytykowanego rozwiązania z wcześniejszych wersji).

Nowe funkcje komfortowe, jak masaż foteli i panoramiczny dach „Smart Glass” (elektrochromatyczny).

4. JAZDA I KOMFORT: stabilniejszy i spokojniejszy

Pomimo większych gabarytów, ID. Buzz LWB prowadzi się zaskakująco dobrze:

Lepsze wyważenie – dodatkowa długość wpływa pozytywnie na stabilność przy wyższych prędkościach.

Promień skrętu nieznacznie większy, ale manewrowanie przez cały czas nie sprawia trudności (dzięki asystentowi parkowania i kamerze 360°).

Tłumienie nierówności – podobne jak w SWB, komfort jazdy wysoki.

5. CENA I DOSTĘPNOŚĆ: więcej kosztuje więcej

Cena LWB jest wyższa od SWB średnio o 40 tys. PLN, zależnie od wersji.

Dla klientów potrzebujących 7 miejsc, większego zasięgu i lepszych osiągów – to jednak dobrze uzasadniony wydatek.

PODSUMOWANIE: ID. Buzz LWB – pełnoprawny rodzinny van nowej ery

Plusy względem SWB:

•Trzeci rząd siedzeń i więcej przestrzeni bagażowej

•Większa bateria i zasięg

•Mocniejszy silnik i lepsze osiągi

•Nowy system infotainment i lepsza ergonomia

Minusy:

•Większe gabaryty w mieście

•Wyższa cena

•Nieco większy promień skrętu

Dla kogo? Dla tych, którzy potrzebują prawdziwego rodzinnego „elektryka”, nie chcą rezygnować z przestrzeni ani osiągów, a design retro i ekologia są dodatkowymi atutami.

Foto i tekst: Bartek Teklak

Idź do oryginalnego materiału