Kombi klasy super-sport powraca do BMW. Po debiucie M3 Touring, teraz także M5 doczekało się “pakowanego” wydania – zwanego tradycyjnie w Bawarii Touring. pakownego” można też interpretować w kontekście jego mocy. 727 KM i maksymalny moment obrotowy 1000 Nm to aż nadto w – co do zasady – rodzinnym samochodzie. Chętni na te emocje w wydaniu kombi muszą naszykować 690 500 zł. To o 10 500 zł więcej niż w przypadku limuzyny.
Pierwsze BMW M5 Touring pojawiło się na rynku w 1992 roku i było symbolem połączenia najwyższych osiągów i funkcjonalności w codziennej eksploatacji. W 2007 roku BMW M GmbH uzupełniło ofertę BMW M5 czwartej generacji o wariant Touring. Obecnie, udana premiera pierwszego BMW M3 Competition Touring i zainteresowanie tym modelem, dowiodły wysokiej atrakcyjności tej koncepcji samochodów o wysokich osiągach w segmencie premium. A segment wyczynowych kombi nie jest zbyt bogaty. Na rynku, poza BMW, w tej klasie pozostało Audi RS6 i Mercedes E 53 Hybrid 4MATIC+ Estate (na topową odmianę E63 AMG jeszcze trzeba poczekać).
[KLIK] Dowiedz się więcej o nowym BMW M5
BMW M5 w wydaniu kombi piekielnie mocne auto
Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l i zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic silnik elektryczny. Oprócz najnowszej wersji technologii M TwinPower Turbo silnik spalinowy ma międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 430 kW / 585 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm.
Silnik elektryczny pochodzi z obecnej piątej generacji technologii BMW eDrive i oferuje maksymalną moc 145 kW / 197 KM. Nominalny moment obrotowy 280 Nm zwiększany jest do efektywnej wartości 450 Nm przy wejściu przekładni dzięki etapu wstępnego przełożenia opatentowanego przez BMW. W trybie w pełni elektrycznym można rozwijać prędkość do 140 km/h. Akumulator wysokonapięciowy nowego BMW M5 Touring ma użytkową pojemność energetyczną 18,6 kWh, co umożliwia zasięg elektryczny od 61 do 67 km według WLTP. Uniwersalna jednostka ładująca ładuje prądem przemiennym z mocą do 11 kW.
Napęd na wszystkie koła M xDrive i elektronicznie sterowany aktywny dyferencjał M na tylnej osi są specjalnie dostosowane do charakterystyki napędu M HYBRID. Oprócz ustawienia 4WD w menu ustawień można wybrać tryb 4WD Sport z wyraźnie odczuwalną przewagą transmisji napędu na tylną oś. W trybie 2WD doświadczeni kierowcy mogą cieszyć się wybitnie purystyczną jazdą z wyłączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności).
Więcej funkcjonalności i… miejsca nad głową z tyłu
Wizualne i techniczne różnice pomiędzy M5 Sedan i M5 Touring ograniczają się tylko do tylnej części nadwozia. Również wymiary są takie same – poza wysokością. Kombi jest o 6 mm wyższe niż sedan. Obie wersje mają ponad 5 metrów długości i blisko 2 metry szerokości.
Różnica wagi to 40 kilogramów na (nie)korzyść Touringa – ten waży 2550 kg. Ma za to o 70 kilogramów większą ładowność.
Bagażnik odmiany kombi ma 500 litrów pojemności i można go powiększyć do 1630 kg. Kufer sedana liczy sobie 466 litrów i nie ma możliwości, aby go powiększyć.
Dodatkową korzyścią opisywanej wersji jest większy otwór drzwiowy i minimalnie większa ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie.
Chętni do zakupy M5 Toruing muszą przygotować na niego o 10 500 zł więcej – cennik otwiera kwota 690 500 zł.
Pierwszy, premierowy pokaz tej wersji w Trójmieście odbył się w sobotę 16 listopada w salonie BMW Bawaria Motors Gdańsk. Kolejną okazją, aby zobaczyć ten model, będzie prezentacja w BMW Zdunek, od wtorku do środy (19-20.11.2024).