WIDEO: To 520-konne BMW 545e jest dowodem na to, iż hybrydy mogą być fajne

2 lat temu

Kto powiedział, iż hybrydy nie mogą być fajne? Dzięki połączeniu starej szkoły wewnętrznego spalania i nowej szkoły elektryfikacji, hybrydy mogą zaoferować wielu klientom to, co najlepsze z obu światów. Zwłaszcza, gdy połączysz silniki elektryczne z genialnymi, wysoce regulowanymi silnikami, takimi jak BMW 545e i jego fantastyczny silnik B58. W tym filmie AutoTopNL możesz zobaczyć, jak wygląda BMW 545e, gdy jest dostrojone do mocy 520 koni mechanicznych.

Fabrycznie BMW 545e plug-in hybrid wykorzystuje 3,0-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy „B58” w połączeniu z silnikiem elektrycznym, aby uzyskać moc 394 KM i moment obrotowy 442 Nm. To już dość mocne liczby, wystarczające, aby rozpędzić hybrydę 5er od 0 do 60 mil na godzinę w 4,6 sekundy. Jednakże, ponieważ silnik B58 jest tak przestrajalny, dość łatwo jest wydobyć z niego jeszcze więcej mocy. A ponieważ silnik elektryczny pomaga wypełnić wszelkie luki w zakresie doładowania turbosprężarki, zawsze będzie działał płynnie i liniowo.

To specyficzne BMW 545e otrzymało strojenie Stage 1 i dekatową rurę spustową, która nie tylko zwiększa moc do 520 koni mechanicznych, ale także sprawia, iż ​​i tak już świetnie brzmiący silnik pozostało lepszy. BMW 545e nie jest dostępne w Ameryce Północnej, więc na rynku europejskim B58 jest dość ograniczony dźwiękowo dzięki filtrom emisji OPF. Więc ten dodatkowy warkot jest bardzo mile widzianym dodatkiem.

Wspaniałe w tej konfiguracji jest to, iż zrobiono z niej rozsądną, wydajną hybrydę. Więc jego właściciel naprawdę może mieć ciastko i zjeść ciastko. Mogą mieć potwornie mocnego luksusowego sedana, który może również popijać paliwo jak hybryda, a choćby jeździć na czystym napędzie elektrycznym na krótkich trasach. Wyobraź sobie, iż widzisz ciche 545e w kolejce do ciebie na zestawie świateł, myśląc, iż to tylko kiepski hybrydowy sedan BMW, tylko po to, by jego B58 z rurą spustową ożyło i z łatwością wystrzeliło przed tobą dużą 5er?

Dokładnie to może zrobić ten dostrojony 545e, ponieważ jest w stanie osiągnąć zarejestrowany przez GPS czas 3,8 sekundy od 0 do 100 km/h (62 mph). To mniej więcej tak szybko, jak standardowe BMW M3, z wyjątkiem tego, iż jest to duża, luksusowa i wydajna hybryda serii 5.

Jest coś niewiarygodnie pociągającego w posiadaniu hybrydy serii 5, która może robić sensowne rzeczy w mieście, zużywając bardzo mało paliwa, ale także móc jeść prawdziwe samochody sportowe na lunch. Gdyby ten samochód był kombi, byłby idealnym codziennym kierowcą. Dlaczego BMW nie może sprzedawać tego w USA?

Idź do oryginalnego materiału