Whitford KTM Surf Tracker jest na sprzedaż

1 rok temu

To jest Whitford KTM Surf Tracker, to niestandardowy motocykl, który został zbudowany przez Nigela Petrie w Engineered to Slide, a konstrukcja została wykonana tak profesjonalnie, iż wygląda jak oficjalny motocykl koncepcyjny dużego producenta.

Motocykl rozpoczął życie jako standardowy KTM 530 EXC, dopuszczony do ruchu drogowego czterosuwowy enduro, który waży zaledwie 114 kilogramów, gdy jest pełen paliwa. Petrie przerobił go na monitor surfingowy, niestandardowy motocykl o stylistyce flat tracker i stojak na deskę surfingową z boku, aby znaleźć nowe przerwy na południowym wybrzeżu Australii.

Szybkie fakty – Whitford KTM Surf Tracker

KTM 530 EXC to motocykl enduro napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 510 cm3, z pojedynczą górną krzywką, czterema zaworami na cylinder, gaźnikiem Keihin FCR-MX i sześciobiegową skrzynią biegów o szerokim przełożeniu. Model 530 EXC ma chromowo-molibdenową ramę ze stopu stali, który jest zarówno lżejszy, jak i mocniejszy niż zwykła stal. Rower jeździ na nowoczesnym zawieszeniu, w tym widelcu USD z otwartą kasetą WP 48 mm z przodu i amortyzatorze WP PDS z tyłu, oba regulowane pod kątem tłumienia kompresji, napięcia wstępnego i odbicia. Projekt Whitford KTM Surf Tracker rozpoczął się, gdy mężczyzna o imieniu Dale skontaktował się z Nigelem Petrie z Engineered to Slide i poprosił go o stworzenie idealnego motocykla do jazdy wzdłuż wybrzeża Wiktorii w poszukiwaniu fal z deską surfingową na stojaku z boku roweru. Petrie pozyskał KTM 530 EXC, uporządkował go mechanicznie, a następnie rozpoczął przebudowę na motocykl, który tu widzisz. Jest teraz oferowany na sprzedaż z Geelong w Australii.

KTM 530 EXC

KTM 530 EXC został wypuszczony na początku 2000 roku jako nowa oferta austriackiej firmy w serii modeli EXC, która zdobyła mistrzostwo enduro. Zasadniczo 530 EXC to dopuszczony do ruchu drogowego rower enduro, zaprojektowany tak, aby umożliwić Ci jazdę z domu na szlaki, spędzenie całego dnia na zwiedzaniu, a potem powrót do domu we względnym komforcie.

Tak wygląda KTM 530 EXC, gdy przybywa prosto z fabryki. Jak widać, Whitford KTM Surf Tracker został znacznie przeprojektowany i prawie nie przypomina swojego punktu wyjścia. Zdjęcie dzięki uprzejmości KTM.

W miarę jak coraz więcej tras staje się legalnie dostępnych tylko dla pojazdów z homologacją drogową, coraz więcej producentów oferuje wersje swoich motocykli enduro dopuszczone do ruchu drogowego — zwykle dodając wymagane światła, montując cichsze układy wydechowe i modyfikując silniki w celu spełnienia norm emisji .

Dzięki jednocylindrowemu silnikowi o pojemności 510 cm3 KTM 530 EXC znajduje się na większym końcu skali motocykli enduro, unika jednak nadmiernego wzdęcia i waży rozsądnie 114 kilogramów lub 251 funtów, gdy jest w pełni zatankowany i gotowy do jazdy.

Motocykl został specjalnie zaprojektowany do użytku przy prędkościach autostradowych, oczywiście w zależności od wybranych opon, silnik w KTM 530 EXC wytwarza zdrowe 53 KM przy 7000 obr./min z szeroką krzywą momentu obrotowego, o której motocykliści dwusuwowi mogą tylko pomarzyć o.

Silnik to jednocylindrowy z pojedynczą górną krzywką rozrządu, czterema zaworami na cylinder, gaźnikiem Keihin FCR-MX, cyfrowym zapłonem i wbudowaną sześciobiegową przekładnią o szerokim przełożeniu, która została zaprojektowana tak, aby dobrze radzić sobie na szlakach o niższej prędkości aż po długotrwałą jazdę po autostradzie, którą rowerzyści często muszą zrobić, aby wydostać się na szlak.

Unikalna jednoczęściowa karoseria z włókna szklanego w Whitford KTM Surf Tracker pomaga całkowicie zmienić wygląd, nadając motocyklowi znacznie bardziej retro wygląd.

Zamiast stopu aluminium, rama jest wykonana ze stali chromowo-molibdenowej, mocnego i lekkiego stopu stali, często używanego w ramach motocykli i podwoziach samochodowych. Stal chromowo-molibdenowa lub chromowo-molibdenowa nadaje się do spawania zwykłymi urządzeniami MIG i TIG, jest łatwo hartowalna, ma wysoki stosunek wytrzymałości do masy i jest bardziej odporna na korozję niż standardowa stal miękka.

Z przodu KTM zamontował widelec USD z otwartą kasetą WP 48 mm, a z tyłu monoshock WP PDS, jak można się spodziewać, oba są regulowane pod kątem tłumienia kompresji, napięcia wstępnego i odbicia.

Model 530 EXC gwałtownie zyskał pozycję głównego gracza w swoim segmencie rynkowym, który rozwijał się w ostatnich latach, a niektórzy motocykliści przerzucili się choćby na mniejszy KTM ze względu na jego zwinność w terenie.

Monitor surfingowy Whitford KTM

Whitford KTM Surf Tracker to niestandardowy motocykl, o którym więcej niż jedna osoba otwarcie marzyła o w pełni produkowanym motocyklu oferowanym przez KTM z salonu. Zachowuje wszystkie terenowe adekwatności modelu KTM 530 EXC, na którym jest oparty, dodając jednocześnie solidną dawkę klasycznej stylizacji flat track.

Jednocylindrowy silnik o pojemności 510 cm3 ma SOHC, cztery zawory i wytwarza przyzwoite 53 KM przy 7000 obr./min – nieźle, biorąc pod uwagę masę własną 114 kilogramów lub 251 funtów.

Budowa rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy mieszkaniec Melbourne, Dale, skontaktował się z Nigelem Petrie z Engineered to Slide i przedstawił swoją wizję idealnego motocykla do pływania po wybrzeżu z deską surfingową przymocowaną z boku.

Tak się złożyło, iż Nigel myślał o zbudowaniu dla siebie takiego samego podstawowego motocykla, w wyniku czego przeprowadził już wszystkie badania potrzebne do rozpoczęcia budowy. Zdobył dobry 530 EXC, który był na sprzedaż w pobliżu, i wykonał kilka prac konserwacyjnych na rowerze, aby zarejestrować go na drogę. Gdy już to zrobiono, budowa mogła rozpocząć się na dobre.

Nigel zdecydował się na jednoczęściowy zbiornik paliwa i siedzenie, co było słynnym wyborem Craiga Vettera w Triumph X-75 Hurricane w latach 70. W przypadku Whitford KTM Surf Tracker karoseria jest wykonana z włókna szklanego i została zaprojektowana tak, aby można ją było podnieść jako jeden element, aby w razie potrzeby uzyskać dostęp do wewnętrznych elementów motocykla.

Specjalnie dla tego motocykla zaprojektowano nowy zbiornik paliwa ze stopu, który jest dobrze osadzony pod karoserią z włókna szklanego i zawiera 11 litrów paliwa, co zapewnia duży zasięg. Wyprodukowano nowy reflektor zgodnie z etosem motocykla z płaskim rozstawem kół, a nowe siedzenie zostało obite tapicerką, aby pasowało do nowego nadwozia.

Oryginalny reflektor został usunięty i zastąpiony nowo wyprodukowaną jednostką, która sprawia, iż ​​wygląda bardziej jak płaski tracker niż enduro.

Ostatnim ważnym zadaniem było stworzenie stojaka na deskę surfingową z boku roweru, tak aby Dale mógł zabrać ze sobą swoją deskę na przejażdżkę, szukając najlepszego miejsca na przerwę w danym dniu wzdłuż wybrzeża.

Po wielu latach szczęśliwego posiadania zdecydował się teraz sprzedać motocykl i jest oferowany w Geelong w stanie Wiktoria w Australii w serwisie Collecting Cars.

Rower ma w tej chwili około 6000 km na liczniku, gdzieś w okolicy 3728 mil, i jest zarejestrowany do ruchu drogowego. jeżeli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj.











Zdjęcia dzięki uprzejmości Collecting Cars

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału