Dzięki decyzji ministra, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) może rozpocząć przygotowania do ogłoszenia przetargu. Pierwszym etapem będzie wybór wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). W ramach tego opracowania przeanalizowane zostaną różne warianty przebiegu nowej trasy, w tym w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50. Celem jest wyznaczenie najkorzystniejszego wariantu z punktu widzenia społecznego, środowiskowego i ekonomicznego.
Północno-wschodni odcinek OAW połączy drogę ekspresową S7 na północ i południe od Warszawy, omijając aglomerację od wschodu. Przetarg na wykonanie STEŚ ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Fragment w połączeniu z planowaną zachodnią częścią OAW utworzy tzw. duży ring wokół stolicy.
GDDKiA poinformowała również, iż realizowane są prace nad wariantowym przebiegiem dwóch odcinków zachodniej części OAW. Studium obejmuje odcinek od S7 na północ od Warszawy, przez planowaną drogę S10 w rejonie Nacpolska, dalej do autostrady A2 i S8, a następnie do S7 na południe od miasta.
Przeczytaj także: Ostatni odcinek linii Warszawa–Lublin. Przygotowania do przebudowy