Rynek miejskich SUV-ów, które zyskują coraz większą popularność w naszym kraju, stale rośnie. Coraz więcej marek stawia na taką ofertę, w związku z tym Dacia ma coraz więcej konkurentów. W ofercie byłego SsangYong jej rywalem jest Tivoli. Świetnie wyposażony nie boi się jazdy w terenie i ma więcej niż rozsądną cenę.
Jeśli nie Dacia i nic z Chin to kompaktowy SUV KGM jest dobrą opcją
Dacia Duster pozostaje dla wielu pierwszym wyborem, jeżeli chodzi o SUV-a na ograniczony budżet. Na polskim rynku jest jednak równie ciekawsza opcja napędzana trwałym silnikiem, która pozostaje w gronie zainteresowania tych, którzy posiadają ograniczony budżet.
Koreański Tivoli, choć najprostszy ze wszystkich niedrogich opcji już w standardzie jest więcej niż bogato wyposażony. Oprócz tego, iż wzbudza zainteresowanie praktycznie bezkonkurencyjnym stosunkiem jakości i ceny, to można go kupić z napędem 4×4 i instalacją LPG, która obniży koszty użytkowania.
Tivoli nie boi się jazdy poza asfaltem, a moc 163 KM zapewnia dobrą dynamikę. KGM obniżył cenę SUV-a, który oferuje sporo przestrzeni i funkcjonalności w swojej klasie cenowej. W efekcie można postawić go w garażu, wydając 84 552 zł. To cena najtańszego poziomu wyposażenia Joy, ale ze względu na zniżkę warto wziąć pod uwagę wyższe opcje.
Tivoli oferuje funkcjonalny minimalizm i użyteczną ładowność
Wyceniony na nowo ze zniżkami KGM Tivoli jest w 3 poziomach wyposażenia: Joy, Adventure i Wild. Najtańszy wariant o mocy 163 KM (280 Nm) współpracuje z manualną skrzynią biegów. Benzynowa jednostka 1,5 GDI Turbo sprawdzonej niezawodności może nosić etykietę eko i cieszyć się niższym zapotrzebowaniem na paliwo z instalacją LPG, którą producent dorzuca za dopłatą.
Mocną stroną koreańskiego SUV-a jest bagażnik oferujący przestrzeń od 423 do 1 115 litrów i bogate wyposażenie. W standardzie rywala Dacii i MG KGM proponuje m.in.:
– 9” calowy wyświetlacz z systemem nawigacji,
– system audio z 6 głośnikami i sterowanie radiem z kierownicy,
– post USB,
– 10.25” cyfrowy zestaw wskaźników (z funkcją Smart Mirroring),
– kamera cofania HD i czujniki parkowania z tyłu,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane,
– Android Auto/ Apple CarPlay,
– tempomat,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane,
– czujnik zmierzchu i deszczu.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to w cenie uwzględniono m.in. asystentów zmęczenia kierowcy i utrzymania pasa ruchu. W standardzie są również różne systemy bezpieczeństwa tj. ostrzegania i samoczynnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji i ochrony przed dachowaniem.
Gotowy na jazdę w bardziej wymagającym terenie koreański SUV ma praktycznie bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakości. Opcja z automatyczną skrzynią biegów, 4×4 i najwyższym poziomem wyposażenia Wild kosztuje teraz 120 997 zł. Najtańszy KGM Tivoli 4×4 6AT to wydatek 100 312 zł. jeżeli manualna skrzynia biegów to zaleta, a nie problem, to taka konfiguracja zaczyna się 92 924 zł. jeżeli postawimy na wersję Adventure, otrzymamy dodatkowo podgrzewane fotele i kierownicę, automatyczną dwustrefową klimatyzację i tapicerkę z bokami ze skóry ekologicznej.
Podsumowanie
Propozycja byłego SsangYong w segmencie miejskich SUV-ów doskonale styl, komfort i funkcjonalność. Prawdą jest, iż próżno szukać tu modnej technologii MHEV jak u Dacii, ale w tej kwestii wiele może się zmienić. KGM zmienia swoją ofertę i właśnie zaproponował hybrydowego Torresa w bardzo atrkacyjnej cenie. jeżeli jednak etykieta eko nie jest priorytetem i liczy się cena, Tivoli jest jednym z najlepiej wyposażonych i najprzestronniejszych aut w swojej cenie na polskim rynku.
Uczciwa oferta KGM jest zatem warta rozważenia. Producentowi udało się znaleźć równowagę między ceną, wyposażeniem, designem i nie stracić z oczu rzeczywistych potrzeb przeciętnego użytkownika.