W największej grupie klientów salonów samochodowych w Polsce, żaden duży SUV nie ma tak ostrego brania. Jedzie po złoto

2 godzin temu

Firmy stanowią największą grupę klientów nowych samochodów w Polsce. To głównie dzięki nim tradycyjne kompakty przez cały czas królują w rankingach sprzedaży. Jednak i to grono nabywców ulega modzie na mniejsze czy większe crossovery. jeżeli na firmę ma być wzięty duży SUV, to okazuje się, iż pierwszym wyborem nie jest żaden model z salonów Toyoty.

Firmy odpowiadają za ponad 70 proc. sprzedaży aut osobowych z salonów samochodowych. Z ostatnich danych PZPM wynika, iż klienci instytucjonalni kupili w tym roku już prawie 300 tys. osobówek. Od stycznia do września 2025 r. naliczono 291 995 rejestracji, czyli o 6,4 proc. więcej niż w zeszłym roku. Sam wrzesień (35 305 szt.) był lepszy od ubiegłorocznego o 22 proc.

Volvo XC60 to teraz najpopularniejszy duży SUV na firmę w Polsce

Floty w Polsce przez cały czas masowo kupują głównie kompakty. Największym hitem wciąż jest Toyota Corolla (16 054 szt.), ale już nie ma takiej przewagi nad Skodą Octavią (13 011 szt.) jak w zeszłym roku. Coraz wyżej w rankingu są też SUV-y. Wzięciem cieszą się zwłaszcza kompaktowe, jak obecny na podium, Hyundai Tucson (5 872 szt.). O czołową trójkę w tym gronie klientów powalczy też pewnie Toyota C-HR (5 635 szt.). Ten model wśród firm jest już częściej wybierany od Toyoty Yaris (5 572 szt.) czy Skody Superb (5 133 szt.).

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Jeżeli na firmę ma być kupiony duży SUV segmentu D, to w tym roku nie ma większego hitu od Volvo XC60 (4 895 szt.). Jego sprzedaż wystrzeliła aż o 32,4 proc. Przez to stał się popularniejszy dla instytucji od Toyoty Yaris Cross (4 766 szt.) czy Kii Sportage (4 414 szt.). Tempa szwedzkiego SUV-a nie dotrzymują jej bezpośredni rywale z segmentu D-SUV. Chodzi o Mercedesa Klasa GLC SUV/Coupe (4 371 szt.), Toyotę RAV4 (4 319 szt.) i Skoda Kodiaq (3 968 szt.).

4 marki walczą o najniższy stopień podium

Z rankingu marek wynika, iż analogicznie do zestawienia modelowego, firmy w Polsce najczęściej odwiedzają salony Toyoty (45 664 szt.) i Skody 36 094 szt.). Rywalizacja o najniższy stopień podium jest bardzo zacięta. Po trzech kwartałach z przodu jest BMW 19 904 szt.), ale na zderzaku siedzi mu Volkswagen (19 599 szt.). Obu mogą pogodzić Mercedes (18 465 szt.) i Audi (18 212 szt.). Rejestracje firmowe spadły za to w salonach Hyundai (13 699 szt.) oraz Kia (11 554 szt.). Wzrosły za to w Volvo (10 206 szt.), Renault (9 459 szt.) i Forda (8 903 szt.).

Idź do oryginalnego materiału