VW mówi, iż następny Passat, Tiguan, T-Roc to ostatnie samochody z lodem, planowany Golf 9 bez gazu

2 lat temu

W obszernym wywiadzie dla niemieckiego magazynu Automobilwoche, dyrektor generalny marki Volkswagen, Thomas Schäfer, opowiedział o przyszłości marki Wolfsburg. Nieuchronnie dyskusja toczyła się wokół pojazdów elektrycznych i tego, jak nacisk na zeroemisję sygnalizuje początek końca samochodów wyposażonych w silniki spalinowe. W tym celu szef ujawnił, iż VW prawie skończył wprowadzać na rynek nowe samochody z silnikiem ICE.

Jeszcze w tym roku niemiecka marka zamierza wprowadzić na rynek następną generację Passata (tylko jako kombi) oraz Tiguana. W 2024 r. pojawi się nowy Tayron (kompaktowy crossover na rynek chiński), a w 2025 r. odnowiony T-Roc. Schäfer mówi, iż będą to ostatnie samochody z silnikiem spalinowym nowej generacji, które będą dostępne do lat 30. XX wieku: „T-Roc jest ostatni nowy silnik spalinowy w Europie, który widzimy na horyzoncie. Oczywiście inne otrzymują jeszcze większe ulepszenia produktów. Ale zupełnie nowe pojazdy nie są w planach po tym, przynajmniej na razie”.

6 Zdjęcia

A co z Golfem? „Główna aktualizacja produktu” zostanie wprowadzona w 2024 r., aby model był świeży i konkurencyjny do końca dekady. Dziewiąta generacja z silnikami benzynowymi/wysokoprężnymi nie jest planowana, ale najwyższe kierownictwo VW nie wyklucza tego całkowicie: „Jeśli świat będzie się rozwijał zupełnie inaczej niż oczekiwano do 2026 lub 2027 r., wtedy możemy również wprowadzić na rynek zupełnie nowy pojazd. nie wierzę w to. Na razie nie jest to planowane”.

W innym miejscu Schäfer zasugerował, iż koniec Polo jest bliski, ponieważ nadchodzące przepisy dotyczące emisji Euro 7 spowodują, iż supermini będą zbyt drogie po dodaniu konfiguracji hybrydowej. Dodał, iż kosztowałoby to mniej więcej tyle samo, co ID.2all 2025, i „musisz zadać sobie pytanie, czy to przez cały czas ma sens”, aby sprzedawać subkompaktowego hatchbacka z silnikiem ICE.

Kompaktowy elektryczny crossover wyprodukowany w Wolfsburgu zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku, a szef VW powiedział, iż można go nazwać ID. Tiguana. Firma zamierza utrzymać przy życiu kultowe nazwy w erze pojazdów elektrycznych, więc pseudonimy Golf i Tiguan nie zostaną wycofane po zakończeniu ery ICE. Schäfer powiedział, iż elektryczny Golf na platformie MEB/MEB+ nie jest planowany i stanie się to dopiero w nadchodzącej architekturze SSP, czyli po 2028 roku.

VW zamierza sprzedawać w Europie wyłącznie EV od 2023 roku, czyli dwa lata przed wejściem w życie zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej.

Idź do oryginalnego materiału