Volvo wprowadza „user-experience” nowej generacji. Jego możliwości prezentuje flagowy XC90

3 godzin temu

User-experience nowej generacji trafił do najnowszego flagowego Volvo XC90 – a także do milionów samochodów szwedzkiego producenta na całym świecie. Doświadczenie skupione na kierowcy ma pomóc bezpiecznie i przyjemnie wykonywać codzienne czynności samochodem. To kierowało producentem przy opracowaniu najnowszych systemów informacyjno-rozrywkowych dla elektrycznych modeli EX90 i EX30.

Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo Cars

Nowy user-experience także w starszych Volvo

fot. Volvo Cars

Najnowsza filozofia skupiona na doświadczeniu z prowadzenia trafia również do flagowego, spalinowego SUV-a. Nie będzie jednak ograniczone do jednego modelu. Co ważne, dzięki prostej, bezprzewodowej aktualizacji nowości trafią do milionów kierowców Volvo na całym świecie. jeżeli w tej chwili jeździsz samochodem szwedzkiego producenta z wbudowaną usługą Google, otrzymasz ulepszony układ całkowicie bezpłatnie.

Już w przyszłym roku najnowszy user-experience trafi do około 2,5 miliona klientów na całym świecie. Wystarczy, aby jeździli samochodem wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2020 roku. Producent chce stopniowo wprowadzać tę aktualizację, która jego zdaniem będzie jedną z najbardziej kompleksowych aktualizacji systemu informacyjno-rozrywkowego, jaką kiedykolwiek wprowadzono do produkcji samochodów.

Erik Severinson, dyrektor ds. produktów i strategii w Volvo Cars:Nasze doświadczenie użytkownika nowej generacji zapewni znaczną poprawę doświadczeń klientów i jest ważne krokiem w naszej drodze do dostarczania naszym klientom rozwiązań technologicznych zorientowanych na człowieka. Będziemy stale i bezproblemowo dostosowywać doświadczenie użytkownika do potrzeb naszych klientów dzięki nowych i ulepszonych funkcji dostarczanych za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych, aby z czasem ulepszyć Twój samochód — i Twoje doświadczenie.

Flagowe XC90 prezentuje pełnię możliwości

fot. Volvo Cars

Aby jeszcze bardziej ulepszyć wrażenia wewnątrz nowego XC90, producent zainstalował większy, 11,2-calowy, wolnostojący ekran centralny. Producent zwiększył też gęstość pikseli o 21 procent, co zaowocowało jeszcze bardziej wyraźnym obrazem.

Największą zmianą jest jednak zawartość na ekranie. Najbardziej popularne aplikacje i elementy sterujące takie jak mapy, media, czy telefon umieszczone są na ekranie głównym. To dokładnie taka sama konfiguracja jak w samochodach elektrycznych. Oznacza to, iż potrzeba mniej stuknięć w ekran, aby uzyskać dostęp do najczęściej używanych funkcji.

Jest też pasek kontekstowy, który zmienia to, co widzimy, w zależności od sytuacji. jeżeli jedziemy z niską prędkością – pojawia się ikona zewnętrznych kamer. Dzięki temu możemy gwałtownie uzyskać pomoc w manewrowaniu w ciasnych przestrzeniach. Kierowcy hybryd plug-in mogą liczyć na ułatwienie w wykorzystaniu ich układu napędowego. Przykładowo, na ekranie głównym otrzymają dostęp do trybów jazdy z wieloma różnymi opcjami. jeżeli właśnie przyjechałeś do centrum miasta i chcesz jeździć wyłącznie na energii elektrycznej, teraz jest to możliwe dzięki jednego stuknięcia.

Najnowszy user-experince zdaniem producenta można dostosowywać i skalować tak, aby pasowało do różnych rozmiarów i kształtów ekranów. W ten sposób Volvo może dostarczyć najnowsze multimedia niezależnie od tego, czy jeździsz najnowszym XC90, EX90, czy też 3-letnim XC40.

Idź do oryginalnego materiału