Volvo podpisało nową umowę ze szwedzką firmą SSAB na dostawę wysokiej jakości stali z recyklingu i niemal zerowej emisji począwszy od 2025 roku. Umowa jest przedłużeniem długoterminowej współpracy między obiema firmami, której celem jest bycie na czele przejścia na bardziej zrównoważoną stal.
Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Volvo kontynuuje prace na rzecz zerowej emisji
Oprócz kupowania stali z recyklingu i niemal zerowej emisji, Volvo Cars realizuje swoje ambicje dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. Szwedzka firma sprzedaje również złom stalowy, co pomaga utrzymać materiały o najwyższej wartości przez najdłuższy okres czasu w systemie zamkniętym.
Francesca Gamboni, dyrektor ds. łańcucha dostaw i produkcji Volvo Cars: Jednym z największych źródeł emisji CO₂ w naszym procesie produkcyjnym jest stal, której używamy do budowy naszych samochodów, stanowiąca średnio 25 procent wszystkich emisji związanych z materiałami w przypadku nowego samochodu Volvo. Pracujemy nad osiągnięciem zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r., a obniżenie emisji związanych ze stalą naprawdę ma potencjał, aby to zmienić.
Stal pochodząca z recyklingu znajdzie się w wybranych komponentach przyszłego, w pełni elektrycznego SUV-a EX60. Ale także w innych samochodach opartych na architekturze SPA3 nowej generacji. Co najważniejsze, ta stal pochodząca z recyklingu spełnia te same wymagania dotyczące bezpieczeństwa, co stal pierwotna. Mowa tu zarówno pod względem wytrzymałości i trwałości.
Prawie o 100% mniej emisji
System zamkniętego obiegu firmy SSAB poddaje recyklingowi złom stalowy. To znacznie redukuje emisję CO₂ i pozwala na dłuższe użytkowanie materiałów i zasobów naturalnych. W porównaniu ze stalą produkowaną tradycyjnie w Europie, stal pochodząca z recyklingu firmy SSAB generuje prawie o 100 procent mniej emisji CO₂ we własnych operacjach. Ponadto, jest wytwarzana z zawartością materiałów pochodzących z recyklingu wynoszącą prawie 100 procent.
Volvo Cars jest zaangażowane w całkowicie elektryczną przyszłość i ma ambicję osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r. Do 2030 r. celem jest zmniejszenie emisji CO₂ na samochód o 65–75 procent w porównaniu z poziomem z 2018 r. A to wszystko poprzez ciągłą redukcję emisji CO₂ w całym łańcuchu wartości.