Volvo idzie na rekord w Polsce. Te modele sprzedają się na naszym rynku najlepiej

1 dzień temu

Za nami dopiero sierpień, a marka Volvo jest o krok od wyrobienia zeszłorocznego wyniku sprzedaży w Polsce. 30-procentowy wzrost popularności to zasługa nie tylko bestsellerowego SUV-a, ale i sensacyjnego debiutu w segmencie aut elektrycznych. Znamy już najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych aut szwedzkiej marki.

Do bestsellera w czołówce dołączył skrzydłowy

Od czasu przejęcia przez chiński koncern Geely, Volvo dostało nowego wiatru w żagle. Wysoką jakość doceniają klienci w Polsce, którzy w tym roku kupili już 11 171 nowych Volvo. Marka słynąca z bezpieczeństwa, komfortu i dbałości o środowisko od lat ma w Polsce najlepiej sprzedający się model w klasie premium. W tym roku trend się nie zmienił, bo Volvo XC60 jako jedyne w segmencie przebiło próg 4 tys. rejestracji (4 139 szt.) w 8 miesięcy.

Model XC60 ma niesłabnącą popularność w Polsce. // fot. VolvoCars

Co ważne, w tej mocno rosnącej grupie klientów (auta klasy premium sprzedają się o 22,6 proc. lepiej niż przed rokiem) XC60 nie jest już osamotnione w czołówce. Bardzo dobrą sprzedaż notuje też XC40. Z liczbą 2 943 rejestracji zajmuje piąte miejsce, wyprzedzając wszystkie niemieckie SUV-y. Czołową trójkę sprzedaży uzupełnia flagowe Volvo XC90, które w tym miesiącu doczekało się premiery nowej wersji. Więcej o niej pisaliśmy tutaj.

Volvo sprzedało w Polsce więcej elektryków niż hybryd plug-in

Ciekawostką jest fakt, iż 9,44 proc. całkowitej sprzedaży Volvo w Polsce stanowią, uwaga, samochody elektryczne. Od stycznia do sierpnia bateryjne elektryki szwedzkiej marki zarejestrowano u nas 1 054 razy. Tu drugi wynik w Polsce, w której lepsza jest tylko Tesla. Spora w tym zasługa debiutującego w tym roku Volvo EX30, czyli pierwszego, miejskiego SUV-a producenta z Goteborgu. Do ubiegłego miesiąca EX30 zarejestrowano 908 razy, co przełożyło się na trzecie miejsce w Polsce w rankingu modeli.

EX30 zaliczyło rewelacyjny debiut na polskim rynku. // fot. VolvoCars

Warto zauważyć też, iż Volvo sprzedaje w Polsce praktycznie tylko samochody zelektryfikowane. Z 11 171 rejestracji 8 879 szt. stanowiły miękkie hybrydy. Co ciekawe, marka sprzedała więcej elektryków (1 054) niż hybryd plug-in (946). Spośród PHEV-ów tego producenta, klienci w Polsce najczęściej sięgali po XC60 (444) i XC90 (341).

Idź do oryginalnego materiału