Można by pomyśleć, iż nie ma już miejsca dla kolejnego miejskiego crossovera w gamie Volkswagena, ale producent z Wolfsburga widzi to inaczej. Obok T-Crossa i T-Roka będzie się niebawem rozpychał Volkswagen Taigo.
Volkswagen Taigo to bardziej stylowa alternatywa dla T-Crossa
Jeśli wydaje się wam znajomy, to dlatego, iż od roku sprzedawany jest w Ameryce Południowej pod nazwą Nivus. Wyróżnia się przede wszystkim opadającą linią dachu w stylu coupe. Dziś każdy producent stara się mieć w portfolio taki samochód i być może to nowa motoryzacyjna moda wpłynęła na decyzję o wypuszczeniu crossovera na europejski rynek.
Volkswagen Taigo nie uniknie porównań z T-Crossem, z którym dzieli platformę MQB-A0
Dynamicznie zarysowana linia dachu nowego crossovera skutkuje nieco mniejszym bagażnikiem. Taigo pomieści 438 l, w porównaniu z 455 l, które znajdziemy w kanciastym T-Crossie. jeżeli chodzi o wymiary – Taigo jest dłuższy od T-Crossa o 160 mm i ma większy o 15 mm rozstaw osi.
Wnętrze nie odbiega znacznie od tego, co oferuje bliźniak Nivus
Standardowo na wyposażeniu znajdziemy cyfrowe zegary, 6,5-calowy ekran multimediów, LED-owe reflektory z przodu i z tyłu. W wersji europejskiej crossover otrzyma dotykowy panel klimatyzacji, zapożyczony z Arteona i Tiguana. Cała reszta to niemal kopiuj/wklej z kokpitu Polo, który otrzymał lifting w połowie cyklu produkcyjnego. Na liście opcji będzie można zaznaczyć matrycowe światła, bezprzewodową łączność z Android Auto/Apple Car Play, czy pakiet IQ.Drive, obejmujący zestaw systemów wspomagających kierowcę.
Volkswagen Taigo ma napęd na przednie koła
W tym segmencie napęd na cztery koła nie ma racji bytu. Najchętniej wybieraną jednostką w gamie napędowej będzie prawdopodobnie benzynowa 3-cylindrowa jednostka 1.0 w wariancie mocy 95 lub 110 KM. Poza tym do oferty trafi też 4-cylindrowy silnik 1.5 o mocy 150 KM. Jednostek wysokoprężnych ani hybryd nie przewidziano. W zależności od wersji, Taigo może być wyposażony w 5- lub 6-biegową przekładnię manualną lub 7-biegowy automat DSG w topowej wersji.
Volkswagen chce sprzedawać Taigo w krajach Unii Europejskiej, a także w Turcji i w Afryce
Crossovera można będzie zamawiać jeszcze w tym roku. Cena? Na razie jest zagadką, ale można oczekiwać, iż będzie wyższa od ceny T-Crossa, a być może choćby i od T-Roka. Ten pierwszy w podstawowej wersji startuje od 82 890 zł. Volkswagen T-Roc to wydatek co najmniej 99 190 zł.
Zdjęcia: motor1.com
Przeczytaj również: T-Roc – mały SUV Volkswagena