Volkswagen prezentuje nowego Bulli na targach IAA

1 miesiąc temu

Na początku targów pojazdów użytkowych IAA Transportation Volkswagen zaprezentował w Hanowerze nową generację swojego samochodu dostawczego. W przeddzień wystawy, która w poniedziałek zostanie początkowo otwarta dla dziennikarzy i gości branżowych, szef marki Carsten Intra (53 l.) zaprezentował „Nowego Transportera”, który ma być następcą poprzedniego T6.1. Firma Intra była przekonana, iż ​​nowy model będzie bazował na sukcesie poprzednich sześciu generacji Bulli.

W przeciwieństwie do poprzednika T6.1, którego ważność wygasła pod koniec czerwca, VW nie będzie już sam produkował nowego Transportera. Został opracowany wspólnie z Fordem. Jest on również produkowany razem ze swoim siostrzanym modelem Fordem Transit w zakładach Forda w Turcji . Model będzie dostarczany od końca 2024 roku, początkowo na wybrane rynki w Europie, a następnie od początku 2025 roku także w Niemczech.

VW twierdzi, iż wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Transportera kończy konwersję swojej rodziny Transporterów. Zamiast jednego modelu – Bulla, który był produkowany od 1950 roku w sześciu generacjach – istnieją w tej chwili trzy równoległe serie w tym segmencie: zaprezentowany w 2022 roku Multivan na platformie samochodowej przejętej od Golfa i Passata jako pojazd rodzinny i rekreacyjny, w pełni elektryczny ID. Buzz i transporter zaprezentowane teraz we współpracy z Fordem. Poprzedni model T6.1 był wcześniej najlepiej sprzedającym się modelem marki VW Samochody Użytkowe (VWN). Produkcja zakończyła się pod koniec czerwca.

Ford i VW zgodziły się na szeroką współpracę w zakresie lekkich pojazdów użytkowych w 2020 roku. Po pick-upie Amarok ten transporter jest w tej chwili drugim modelem VW pochodzącym od tego partnera. W zamian VW dostarczy dostawczego Forda Tourneo Connect, który będzie budowany wraz z siostrzanym modelem VW Caddy w polskiej fabryce VWN w Poznaniu.

Volkswagen na początku miesiąca ogłosił, iż znacznie zaostrzy program oszczędnościowy . Nie wyklucza się już zwolnień i zamykania zakładów; wygasła gwarancja zatrudnienia, która faktycznie obowiązuje do 2029 r . Pracownicy fabryki VWN w Hanowerze również martwią się o swoją przyszłość. Lokalizacja zatrudnia około 14 000 pracowników.
Idź do oryginalnego materiału