Dane są jednoznaczne: dostawy aut elektrycznych wzrosły globalnie o około 50 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Wzrost ten jest szczególnie widoczny w Europie, gdzie dostawy samochodów elektrycznych poszybowały w górę o blisko 90 procent.
Nie tylko sprzedaż, ale również portfel zamówień Grupy Volkswagen odnotowuje imponujący wzrost. Liczba zamówionych aut wzrosła o ponad 60 procent. Ogólnie rzecz biorąc, liczba zamówień na wszystkie typy napędów wzrosła o około 20 procent. Ten wzrost zamówień, jak podaje Volkswagen Group, jest w dużej mierze efektem udanej ofensywy modelowej.
Wśród nowych modeli, które gwałtownie zdobyły popularność i przyczyniły się do wzrostu zamówień, warto wymienić takie nowości jak VW ID.7 Tourer, CUPRA Terramar, Skoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz legendarne Porsche 911.
Szczególnie imponujący wzrost zamówień dotyczy aut elektrycznych, który wyniósł aż 62 procent.
Strategiczne regiony VG
Pomimo trudnych warunków rynkowych, globalne dostawy Grupy Volkswagen do końca czerwca nieznacznie wzrosły, osiągając 4,41 miliona pojazdów, co stanowi wzrost o 1,3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Wzrosty odnotowane w Ameryce Południowej (+18 procent) oraz w Europie Zachodniej (+1 procent) i Europie Środkowej i Wschodniej (+9 procent) z nawiązką zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-2 procent) i Ameryce Północnej (-7 procent).
Sprzedaż samochodów elektrycznych do klientów wyniosła 465 500 sztuk, co oznacza wzrost o 47 procent w stosunku do pierwszej połowy 2024 roku. Udział aut elektrycznych w globalnych dostawach znacząco wzrósł – z 7 do 11 procent. Ten dynamiczny wzrost jest zasługą przede wszystkim Europy, gdzie dostawy wzrosły o 89 procent, oraz USA, gdzie odnotowano wzrost o 24 procent. W Chinach natomiast, dostawy samochodów elektrycznych spadły o 34 procent, co wskazuje na silną konkurencję na tym rynku.
Mimo to Grupa Volkswagen utrzymuje pozycję zdecydowanego lidera rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem wynoszącym około 28 procent.
Warto również odnotować rosnący popyt na hybrydy plug-in. Na całym świecie dostarczono 192 300 pojazdów z napędem hybrydowym plug-in, co stanowi wzrost o około 41 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 roku.
Analizując poszczególne rynki, Europa pozostaje kluczowym regionem dla Grupy Volkswagen, z dostawami na poziomie 1 971 600 pojazdów, co oznacza wzrost o 2 procent. W Ameryce Północnej dostawy spadły o 6,7 procent, głównie z powodu trudnych uwarunkowań rynkowych w USA. Z kolei Ameryka Południowa odnotowała wysoki wzrost o 18,3 procent, do 302 100 pojazdów, z Brazylią jako kluczowym rynkiem. W regionie Azji-Pacyfiku odnotowano niewielki spadek o 1,3 procent, spowodowany silną konkurencją w Chinach.