
Nieprzerwanie od dziesiątek lat Volkswagen to jeden z ulubionych producentów samochodów wśród Polaków. Cenimy niemiecką markę za jakość ich aut, niezawodność, ale też szeroką gamę różnorakich modeli. Ten konkretny z perspektywy czasu można określić absolutnym fenomenem i legendą. To samochód, który zna chyba każda osoba na świecie. Pojawiał się w filmach, teledyskach, serialach, grach, książkach i gazetach. To prawdziwa ikona świata motoryzacji.
Spis treści:
- To absolutna legenda
- Następca też cieszył się zainteresowaniem
- Ceny starszych i nowszych egzemplarzy
Volkswagen, którego zna każdy
Jakie byłyby wasze odpowiedzi, gdyby ktoś w tym momencie zapytałby was o najpopularniejsze i najbardziej rozpoznawalne modele marki Volkswagen? prawdopodobnie pierwszym, co przyszłoby wam na myśl, jest święta dwójka – Golf oraz Passat. Później pewnie stopniowo dołączałyby Polo, Tiguan i kilka innych. Istnieje taka możliwość, iż wielu z was nie wymieniłoby nazwy… którą przecież znają wszyscy. Nazwy samochodu, który stał się legendą świata motoryzacji rozpoznawalną w każdym, choćby najbardziej odległym zakątku świata. No bo przecież… jak można zapomnieć o Garbusie?
fot. Volkswagen AGVolkswagen Garbus trafił do masowej produkcji w 1945 roku, po zakończeniu II Wojny Światowej. Z każdym rokiem stopniowo jego znaczenie rosło. W latach 1965-1973 ośmiokrotnie zanotowano wyniki sprzedaży przekraczające 1 milion sztuki, z rekordowym rokiem 1971 i sprzedażą na poziomie prawie 1,3 miliona egzemplarzy. Garbus był produkowany do roku 2003 roku i łącznie sprzedał się w licznie ponad 21,5 miliona sztuk. Zarówno jeżeli wziąć pod uwagę długość produkcji, jak i liczbę sprzedanych aut, Garbus był jednym z najpopularniejszych samochodów w historii motoryzacji.
Za ile można go dziś kupić?
Chcąc kupić dziś Garbusa musimy być gotowi na wydatek przynajmniej 20 tysięcy złotych. Nie brakuje też egzemplarzy wyraźnie droższych, po 50, 80… a choćby 150 tysięcy złotych. Co ciekawe, w latach 1997-2019 produkowano coś w rodzaju bezpośredniego następcy starego Garbusa, czyli model Beetle w dwóch generacjach. Zresztą – co do zasady, Garbus to nazwa, która występowała w Polsce. W innych krajach występowały m.in. nazwy Coccinelle, Kafer, Fusca, czy właśnie Beetle w krajach anglojęzycznych. Zatem nowy Beetle w gruncie rzeczy przyjął jedną, uniwersalną, angielską nazwę na rynek globalny.
fot. Volkswagen AGTutaj oczywiście mowa już o zdecydowanie bardziej nowoczesnej konstrukcji. Lepszej, dostosowanej pod aktualne czasy, z większymi i zdecydowanie mocniejszymi silnikami. Z zupełnie innym wyposażeniem, technologiami, ale jednocześnie wyglądem nawiązującym do pierwotnego Garbusa. A ciekawostka jest taka, iż dziś takiego Beetle z 2003, 2008, ale też 2013, a choćby 2015 roku, można kupić taniej, niż tego pierwotnego z lat 70., czy 80. ubiegłego wieku. Tutaj bowiem interesujące opcje rozpoczynają się poniżej bariery 20 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Volkswagen AG

3 godzin temu











