
Volkswagen w tym roku do swoich samochodów wprowadzi pełny napęd hybrydowy. Jego debiut nastąpi wraz z premierą nowego wcielenia T-Roca, spodziewanego we wrześniu. Co to oznacza dla przyszłości silnika TDI?
Volkswagen do tej pory w swojej ofercie nie miał klasycznego auta hybrydowego. Klienci chętni na taki układ napędowy musieli iść do konkurencji lub zdecydować się na plug-ina albo samochód z jednostką eTSI (miękka hybryda).
https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-golf-1-5-tsi-ehybrid-edition-50-test,aid,4629Od nieco ponad 200 do około 270 KM
Teraz okazuje się, iż Volkswagen już niedługo pójdzie w ślady Toyoty. Nowy napęd zostanie oparty na 1,5-litrowej, turbodoładowanej jednostce, która do pary otrzyma silnik elektryczny. Oba będą pojedynczo lub razem wprawiać w ruch przednie koła. Dodatkowo silnik elektryczny ma spełniać rolę generatora ładującego akumulator trakcyjny.
Przewiduje się, iż nowy hybrydowy układ napędowy będzie wytwarzał od nieco ponad 200 do około 270 KM. Docelowo ma być dostępny praktycznie w każdym modelu, opartym na platformie MQB Evo.

Oznacza to, iż znajdzie zastosowanie zarówno w Volkswagenach Tiguanie, Passacie, Tayronie, jak i Audi A3, Seacie Leonie, Cuprze Formentor i Terramar czy Skodach Kodiaq, Scala oraz Superb.
https://magazynauto.pl/porady/hybrydy-mild-hev-phev-i-rex-co-kryje-sie-za-tymi-oznaczeniami-rodzaje-napedow-hybrydowych-korzysci-przykladowe-modele,aid,3862Pomimo przejścia na technologię hybrydową, w ofercie koncernu Volkswagen przez cały czas pozostaną silniki wysokoprężne. Na razie nie wiadomo na jak długo. Przypuszcza się jednak, iż docelowo nowe hybrydy ostatecznie wyprą je z rynku. Wszystko będzie jednak zależeć od ich sukcesu.
Debiut we wrześniu 2025 r.
Przypomnijmy, iż Grupa Volkswagen zobowiązała się zainwestować 60 mld euro do 2028 roku w rozwój silników spalinowych. Jednym z nich jest właśnie zupełnie nowy hybrydowy układ napędowy.

Zadebiutuje on wraz z premierą zupełnie nowego T-Roca, co ma nastąpić już we wrześniu 2025 roku. Ma on zostać oparty na platformie MQB Evo i względem poprzedniego wcielenia nieco urosnąć. prawdopodobnie zaliczy awans do klasy kompakt.
Co ciekawe, pierwsze zdjęcia nowego Volkswagena T-Roca bez kamuflażu już trafiły do sieci. Pochodzą one z systemu multimedialnego tego samochodu. Możecie je zobaczyć TUTAJ.