Volkswagen ID.4 GTX – elektryczny crossover o sportowych aspiracjach

profiauto.pl 3 lat temu

Niedawno wybrany światowym samochodem roku – Volkswagen ID.4 debiutuje w nowej wersji GTX i z napędem na 4 koła. Ma budzić emocje.

Oznaczenie GTX na klapie bagażnika modelu ID.4 inauguruje usportowioną rodzinę elektrycznych Volkswagenów

W przeciwieństwie do standardowego modelu, który dysponuje pojedynczym silnikiem elektrycznym i napędem na tylne koła, usportowiona wersja ma dodatkowy motor z przodu i dostępną konfigurację z napędem na 4 koła.

W sumie dwa silniki Volkswagena ID.4 GTX dostarczają prawie 300 KM

To więcej od zwykłego wariantu o ponad 90 KM. W efekcie można liczyć na lepsze osiągi. Crossover przyspiesza do setki w 6,2 s (normalna wersja – 8,5 s) i rozpędza się do 180 km/h (standardowy Volkswagen ID.4 – Vmax 160 km/h).

W normalnych warunkach ID.4 GTX napędzany jest wyłącznie przez tylny silnik elektryczny. Gdy systemy wykryją utratę przyczepności lub pojawia się zapotrzebowanie na większą moc – poprzez wciśnięcie pedału gazu aktywuje się silnik zamontowany na przedniej osi.

Volkswagen ID.4 GTX – akumulator ma pojemność 77 kWh

Zasięg na jednym ładowaniu według WLTP wynosi 480 km. Po wyczerpaniu baterii 30 minut szybkiego ładowania z mocą 125 kW pozwoli pokonać 300 km.

Z zewnątrz Volkswagena ID.4 GTX prezentuje się agresywniej

Rozpoznamy go po kilku elementach. To przede wszystkim przedni zderzak z charakterystycznymi podświetleniami diodami LED z każdej strony oraz tylny dyfuzor. Auto stoi na 20-calowych kołach, które opcjonalnie mogą być w rozmiarze 21-cali.

W kabinie za to nowością są pedały ze stali nierdzewnej, sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami i nowa kierownica. Nie sposób przeoczyć również niebieskiego wykończenia górnej części deski rozdzielczej.

I to w zasadzie najważniejsze różnice względem wersji bez GTX w nazwie

Za dodatkową opłatą można nabyć sportowy pakiet, który elektrycznego SUV-a zbliży do ziemi o całe 15 mm. Pakiet Sports Plus zawiera adaptacyjne amortyzatory, równoważące sportowy charakter pojazdu. Z kolei pakiety Design i Comfort zawierają takie udogodnienia, jak panoramiczny szyberdach, dźwiękoszczelne szyby, czy podgrzewane tylne siedzenia. Volkswagen oferuje także pakiet Infotainment Plus, który zamienia standardowy ekran na większy 12-calowy wyświetlacz.

Volkswagen ID.4 GTX powinien trafić do sprzedaży jeszcze tego lata.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału