Volkswagen ID.2all – tani elektryk dla mas

profiauto.pl 1 rok temu

Rozmiary Polo, przestronność Golfa. Volkswagen ID.2all to koncept miejskiego elektryka, którego głównym atutem ma być przystępna cena, nie przekraczająca 25 000 euro.

Volkswagen ID.2all mierzy 4050 mm długości, 1812 mm szerokości i 1530 mm wysokości. To oznacza, iż jest nieco krótszy od Golfa, z podobnym rozstawem osi, który wynosi 2600 mm. Pojemność bagażnika może zaskakiwać. To aż 490 l i 1330 l przy złożonych fotelach.

Volkswagen ID.2all zapowiada nowy język stylistyczny w projektowaniu marki

Z przodu można dostrzec pewne podobieństwo do Volkswagena Polo, z tą różnicą, iż między reflektorami rozciąga się podświetlana listwa. Sam zderzak z kolei ma mniejsze wycięcie w dolnej części, co przekłada się na uśmiechnięte oblicze.

Z tyłu również mamy proste światła połączone ledowym paskiem i charakterystyczny czarny dyfuzor (albo raczej coś, co go przypomina). Warto także zwrócić uwagę na szeroki słupek C i linię okien – kłania się tutaj pierwszy Golf projektu Giugiaro z 1974 roku.

Volkswagen ID.2all – technikalia

Koncept wykorzystuje nową platformę MEB Entry, ma napęd na przód i elektryczny silnik o mocy 226 KM, który pozwoli rozpędzić się do setki w mniej niż 7 s. Prędkość maksymalna sięga 160 km/h, a zasięg na jednym ładowaniu baterii o nieujawnionej jeszcze pojemności to choćby 450 km (WLTP). Jej napełnienie za sprawą szybkiej ładowarki zajmie 20 minut.

Wnętrze w zasadzie sprowadza się do dwóch ekranów

Mniejszy w rozmiarze 10,9 cala to cyfrowe wskaźniki. Większy o przekątnej 12,9 cala odpowiada za multimedia. Poniżej umiejscowiono panel sterowania temperaturą z podświetlanymi przyciskami oraz pokrętło na konsoli środkowej do obsługi menu. Minimalizm pęłną gębą, co w sumie nie jest takie złe. Trzeba też mieć w tyle głowy fakt, iż to elektryczny samochód dla ludu, a bardziej wyszukany kokpit z automatu wywindowałby cenę.

Produkcyjna wersja ID.2 trafi do sprzedaży w Europie za dwa lata

Co ciekawe, wcale nie będzie najmniejszym ID na rynku. Może przez chwilę, na samym początku. Volkswagen planuje bowiem zbudować jeszcze mniejszy model oznaczony jako ID.1, który dodatkowo ma być także tańszy. ID.2 wstępnie ma kosztować wspomniane 25 000 euro. Cena ID.1 wystartuje z poziomu 20 000 euro. Takie są plany, a te i tak ostatecznie zweryfikuje rynek i ekonomia.

Zdjęcia: Volkswagen

Idź do oryginalnego materiału