Volkswagen Golf R Variant, czyli kombi łączy funkcjonalność ze zwinnością hot-hatcha. Jest nieco dłuższy od poprzednika i ma tryb Drift Mode.
Kombi jest cięższe od hatchbacka o 79 kg, ale jest to uczciwy kompromis, uwzględniając jego praktyczność
Dzięki większym wymiarom rozstawu osi pasażerowie siedzący z tyłu zyskali więcej miejsca na nogi. Zwiększyła się też przestrzeń ładunkowa, bo kombi jest dłuższe od poprzednika o 349 mm. Bagażnik ma 611 litrów pojemności, które można zwiększyć do 1642 l po złożeniu tylnych fotel. Funkcjonalność zapewniają liczne haczyki na torby, zaczepy do mocowania i siatka bagażowa.
Volkswagen Golf R Variant – silnik
Pod maską pracuje ta sama 2-litrowa jednostka benzynowa, co w hatchbacku. Liczba 320 koni mechanicznych (i 420 Nm momentu obrotowego) sprawia, iż jest to najmocniejsze kombi Volkswagena w historii tego modelu.
Moc przekazywana jest na 4 koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej przekładni DSG. Z napędem 4Motion współpracuje R Performance Torque Vectoring, czyli system zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi.
Osiągi kombi z Wolfsburga są więcej niż zadowalające
Pierwsza setka jest kwestią 4,9 s i jest to o 0,2 s wolniej od hatchbacka. Prędkość maksymalna pozostaje bez zmian i wynosi 250 km/h w wersji standardowej oraz 270 km/h z pakietem R Performance. Wraz z nim otrzymamy 19-calowe felgi i tryb jazdy Nurburgring i Drift. jeżeli chcecie w pełni wykorzystywać możliwości tego sportowego kombi, to ten zestaw wydaje się wręcz niezbędny.
Volkswagen Golf R kombi trafi do sprzedaży w połowie sierpnia
W pierwszej kolejności zadebiutuje w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Jego ceny jeszcze nie ujawniono, ale z pewnością będzie kosztował trochę więcej od hatchbacka, który w cenniku startuje od 199 390 zł.
Zdjęcia: motor1.com
Przeczytaj również: T-Roc – mały SUV Volkswagena