Volkswagen e-up! znowu w sprzedaży, ale póki co tylko w Niemczech

profiauto.pl 2 lat temu

Volkswagen oficjalnie obwieścił powrót elektrycznego modelu e-up! do niemieckiej oferty. Nasi zachodni sąsiedzi przywitają go z zadowoleniem. Przed chwilowym zniknięciem z rynku był w Niemczech prawdziwym bestsellerem.

Volkswagen przestał przyjmować zamówienia na elektrycznego malucha pod koniec 2020 roku. Powodem były problemy z realizacją napływających zamówień i wydłużenie się czasu dostaw choćby do 16 miesięcy. Najwidoczniej Niemcy uporali się z rosnącym popytem, bo ponownie otworzyli księgę zamówień.

Volkswagen e-up! plasuje się w gamie Volkswagena poniżej modelu ID.3

Ma wszystkie cechy, które czynią z niego idealne auto do miasta. Jest mały, zwrotny i czteromiejscowy. Bez trudu pokonuje 200 kilometrów na jednym ładowaniu (258 km według normy WLTP). Poza tym w standardzie ma całkiem bogate wyposażenie.

To wszystko sprawiło, iż na świecie sprzedał się w liczbie ponad 80 000 sztuk, a w samych Niemczech w zeszłym roku zajął drugiej miejsce pod względem liczby nowych zarejestrowanych elektryków (30 800), ustępując miejsca jedynie Tesli z Modelem 3 (35 262).

Volkswagen e-up! wraca na rynek w niezmienionej formie

Za napęd odpowiada niewielki 83-konny motor elektryczny, który pozwala rozpędzić się do setki w 12,3 s i jechać z prędkością maksymalną 130 km/k. Akumulator o pojemności 32,2 kWh można ładować na kilka sposobów. Najszybciej poprzez zastosowanie ładowarki DC, z mocą do 40 kW – 60 minut do poziomu 80%. Z mocą 7,2 kW (wallbox) ładowanie do pełna zajmuje ok. 5,5 godziny. Podpięcie do zwykłego gniazdka wydłuża ten czas do ponad 16 godzin.

Jedyna oferowana wersja Style Plus kosztuje w Niemczech 26 895 euro

Cena zawiera już podatek VAT, ale nie uwzględnia dotacji rządowej, która sięga 9570 euro. Wsparcie ze strony rządu czyni z elektrycznego up-a niezwykle ciekawą propozycję.

Na razie nie ma informacji, czy elektryczny maluch Volkswagena powróci również do Polski. Gdyby tak się stało, i tak nie byłby najtańszym dostępnym elektrykiem w naszym kraju. Tytuł ten należy do Dacii Spring, która w bazowej wersji zaczyna się od 76 900 zł (bez dotacji).

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału