Używany SsangYong Rexton I (2001-2017) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Poszukujący dużego, rodzinnego SUV-a zwykle nie zwracają uwagi na SsangYonga. Ta marka dopiero od niedawna pracuje na naprawdę dobre opinie, a wszelkie stereotypy i kiepska renoma ciągną się za nią od wielu lat. Jakie są opinie o Rextonie I?

SsangYong nie jest popularną ani szczególnie lubianą marką – nie ma co tego ukrywać. Mimo to zdecydowanie zyskuje przy bliższym spotkaniu, bowiem tworzy solidne, opłacalne auta o ciekawych rozwiązaniach technicznych. Rexton to najpopularniejszy, wręcz flagowy model – duży SUV z napędem 4×4, który jest dostępny z siedmioma siedzeniami i mocnym silnikiem wysokoprężnym, ale kosztuje mniej więcej tyle samo, co o klasę mniejsze samochody tego typu. Rexton to nie tylko rodzinny i wygodny SUV, ale również imponująca maszyna terenowa, która nieźle radzi sobie w trudnym terenie, choć oczywiście odbywa się to kosztem prowadzenia na utwardzonej drodze. Jest nieporęczny, ciężki i wydaje się przestarzały. Szara i staromodna kabina też nie robi dobrego wrażenia, ale jako pojazd do ciężkich zadań, Rexton może być jedną z ciekawszych propozycji. W 2006 roku przeszedł lifting, a zmiany w zawieszeniu znacznie poprawiły prowadzenie. 6 lat później przeprowadzono kolejną modernizację i przy okazji zmieniono nazwę na Rexton W.

To śmiałe stwierdzenie, ale Rexton może być alternatywą, jeżeli chodzi o tego typu auta, dla Jeepa Grand Cherokee.

Używany SsangYong Rexton I – wymiary, nadwozie

SsangYong Rexton pierwszej generacji nie jest autem zachwycającym finezyjną stylistyką. To dość ociężały wizualnie, choć posiadający bardzo przyzwoite proporcje SUV klasy średniej (z małym plusem), który powinien spodobać się poszukującym symetrii i prostoty. jeżeli komuś podobają się niemieckie auta, tutaj będzie zadowolony. Klasyczna linia boczna z dużą powierzchnią przeszkloną, z ładnym, szerokim słupkiem C (a w zasadzie D pod sporym kątem), do tego wyraźnie poszerzone nadkola, duży chromowany grill, nieco nakładek z tworzywa sztucznego i zauważalnie wysoki, nie udawany prześwit. Wydaje się, iż wszystko zostało zaprojektowane w jakimś celu i nic nie jest przypadkowe. Na szczęście w kilku miejscach pojawiły się elementy dekoracyjne w chromowanym wykończeniu, a na dole dużej klapy bagażnika znajdziemy duży napis z nazwą modelu. jeżeli ktoś nie szuka modnej bulwarówki, tylko poważne auto z równie poważnymi adekwatnościami terenowymi, SsangYong Rexton powinien być dobrym wyborem. Auto mierzy 4730 mm długości, 1880 mm szerokości i 1770 mm wysokości. Rozstaw osi to 2830 mm.

Nie jest to auto imponujące stylistyką, ale ma ciekawy, surowy charakter.

Używany SsangYong Rexton I – wnętrze, bagażnik

Zaglądamy do wnętrza i tam również nie znajdziemy zbyt wielu ciekawych elementów, ale trzeba przyznać, iż ma to jakiś interesujący klimat. W Rextonie można się poczuć jak w starszym SUV-e Jeepa lub innej amerykańskiej marki. Dużo nieco dziwnego plastikowego drewna i oldschoolowy układ pasują do tego auta. Kierownica ma szeroki zakres regulacji, prezentuje się ciekawie, a widok na drogę jest naprawdę imponujący. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż przyciemniane tylne szyby w wyższych wersjach wyposażenia znacznie pogarszają widoczność do tyłu w słabych warunkach pogodowych i po zmroku. Wyżsi i potężniejsi kierowcy mogą uważać, iż jest trochę ciasno, biorąc pod uwagę, iż jest to duży samochód. Fotele są wystarczająco wygodne na długie podróże. Przyciski na desce rozdzielczej są dość małe i przez dziwny układ raczej niewygodne w obsłudze.

1 z 2
Kolejne podobieństwo do starszych amerykańskich modeli - prosta deska rozdzielcza bez zbędnych upiekszaczy.
Po liftingu (było ich dwa) deska rozdzielcza zyskała wiele stylistycznych dodatków i nowoczesnych akcentów.

Poziom komfortu i jakość elementów są w większości przypadków przeciętne. To duży SUV z napędem 4×4 i jak można się spodziewać, w standardowych modelach jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób i ich bagażu. Zarówno nad głową, jak i na nogi jest zadowalająco dużo przestrzeni, a jazda z wyższymi prędkościami nie wpływa negatywnie na poziom hałasu we wnętrzu, co sprawia, iż Rexton jest przyzwoitym krążownikiem długodystansowym. To dobrze wyposażony samochód, a klimatyzacja jest standardem we wszystkich modelach, co w tamtych latach nie było absolutnym standardem. W wyższych wersjach i dobrze skonfigurowanych egzemplarzach możemy znaleźć sporo ciekawych dodatków, jak również dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie. Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej to 500 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń bagażowa to przyzwoite 1920 litrów.

1 z 6
W wyższych wersjach wyposażenia można liczyć na skórzaną tapicerkę. Miejsca jest pod dostatkiem.
Kanapa również jest wygodna i obszerna, ale wysocy pasażerowie nie będą mieli zbyt wiele miejsca na nogi.
Trzeci rząd przyda się w sytuacjach awaryjnych, ale nie liczmy tam na uchwyty IsoFix.
Bagażnik w konfiguracji 7-osobowej nie grzeszy przestronnością.
Podniesiona podłoga redukuje pojemność bagażnika i podnosi próg załadunku, ale to wada wersji z dodatkowym rzędem siedzeń.
Po złożeniu wszystkich oparć nie mamy co liczyć na płaską podłogę, ale przestrzeń bagażowa jest imponująca.

Używany SsangYong Rexton I – silniki

Oferta silnikowa, jak to w SsangYongu, jest dość nietypowa i odrobinę skomplikowana. Początkowo w portfolio były trzy silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne, by po kilku latach zmian i roszad ostał się tylko… jeden silnik wysokoprężny. Ale od początku. Bazowym silnikiem benzynowym był 2.3 RX o mocy 140 KM i momencie obrotowym 209 Nm. Rexton z tym silnikiem nie był ani szybki, ani specjalnie oszczędny, ale to dość prosta i bezproblemowa w użytkowaniu jednostka. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 11,7 l/100 km. Alternatywą jest silnik 2.8 o mocy 201 KM oraz 3.2 RX generujący 220 KM i 312 Nm. Jak to mówią: „Nie jest szybki, ale przynajmniej dużo pali!”. I tak jest w tym przypadku, bowiem sprint do setki zajmuje około 10 sekund, prędkość maksymalna to 190 km/h, a średnie spalanie to choćby 14 l/100 km.

Silnik wysokoprężny 2.0 e-XDi pojawił się pod koniec produkcji i był najoszczędniejszą propozycją.

Alternatywa to silniki wysokoprężne 2.7 oraz 2.9. Ten drugi dość gwałtownie wypadł z oferty i nie warto się na niego decydować, bowiem moc 120 KM w takim aucie to zdecydowanie za mało. Silnik 2.7 XDi został na dłużej i po liftingach był jedyną opcją. Moc 165 KM (lub 186 KM w zależności od wersji) i moment obrotowy 340 Nm to wystarczające wartości dla tego auta, choć na dynamikę i duże oszczędności nie ma co liczyć. W wersji ze skrzynią automatyczną przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 177 km/h. Średnie spalanie – 8,6 l/100 km, choć w mieście trudno zejść poniżej 10 l/100 km.

Jednostka 2.7 XDi to najczęściej spotykany motor. Nie jest ani specjalnie żwawy, ani oszczędny, ale bardzo wytrzymały.

Używany SsangYong Rexton I – opinie użytkowników

Zalety

„W sumie ciekawa, estetyczne i dostojna stylistyka zewnętrzna”.

„Niewysoka cena jak za dużego, komfortowego SUV-a z napędem 4×4”.

„Zaskakująco dobre adekwatności terenowe, przewyższające większość konkurencji w segmencie SUV-ów”.

„Oprócz drobnych awarii i usterek – bardzo niezawodny i solidny”.

Wady

„Stylistyka wnętrza oraz braki jeżeli chodzi o wyposażenie i jakość wykończenia”.

„O ile w terenie jest świetny, na drodze przejawia braki w kulturze jazdy”.

„Trochę kłopotliwa obsługa i serwis większości wersji”.

„Niestety dość spory apetyt na paliwo, choćby w silniku Diesla”.

Używany SsangYong Rexton I – awaryjność, typowe usterki

SsangYong Rexton I nie jest specjalnie popularnym autem, więc trudno o konkretne, często powtarzające się problemy techniczne. Największym problemem tego auta jest właśnie jego niewielka popularność i w niektórych warsztatach mogą patrzeć na to auto jak na coś egzotycznego. To może powodować pewne kłopoty z serwisem, dostępnością części itp. Warto jednak pamiętać, iż wszystkie silniki w Rextonie I to jednostki pochodzące z różnych modeli (i epok) Mercedesa, co przekłada się na niską awaryjność i bezproblemową eksploatację. Są paliwożerne i raczej powolne, ale bardzo wytrzymałe. Ze względu na fakt, iż Rexton świetnie radzi sobie w terenie, warto dokładnie sprawdzić podwozie i nadwozie pod kątem uszkodzeń. Ryski i wgniecenia nie powinny być powodem do narzekania (tym bardziej, iż wybór jest niewielki), ale pierwsze ogniska rdzy i oznaki niefachowych napraw to znak, iż trzeba bardzo uważać z takim egzemplarzem.

Mimo zastosowania ekranu i nowoczesnych rozwiązań, Rexton zawsze był dość wyraźnie w tyle za konkurencją.

Używany SsangYong Rexton I – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w SsangYongu Rexton I znajduje się na podszybiu, widoczny w lewym dolnym rogu za szybą czołową. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na ramie w okolicy przedniego prawego koła.

Używany SsangYong Rexton I – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 20 ogłoszeń dotyczących używanego SsangYonga Rexton I. Przykładowo egzemplarz z 2006 roku z silnikiem Diesla 2.7 XDi i z przebiegiem 215 000 kilometrów to koszt około 17 000 złotych. Za około 45 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2011 roku z silnikiem 2.7 XDi i z przebiegiem 66 000 kilometrów.

SsangYong Rexton I - lifting
1 z 3
SsangYong Rexton I przed liftingiem (2002-2006)
SsangYong Rexton I pierwszy lifting (2006-2012)
SsangYong Rexton I drugi lifting (2012-2017)

Używany SsangYong Rexton I – podsumowanie

SsangYong Rexton I to nietypowa opcja, która nie jest skierowana do każdego. Wybór jest niewielki, a renoma marki na pewno nie zachęca zwykłych kierowców do ryzyka. Ale jeżeli ktoś wie czego szuka, zależy mu na bardzo dobrych adekwatnościach terenowych, solidności i niezawodności, a stylistyka, prestiż marki i komfort prowadzenia nie jest najważniejszy, Rexton I może być ciekawą propozycją.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych SUV-ach:

Używany Jeep Grand Cherokee III (2004-2010) – opinie użytkowników

Używane Porsche Cayenne I (2002-2010) – opinie użytkowników

SsangYong Rexton I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 473/188/177 cm
Rozstaw osi 283 cm
Pojemność bagażnika 500-1920 l
SsangYong RextonI – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla) Silnik 2.3 RX 230 3.2 RX 320 2.7 RX 270 XDi 2.9 RX 290 XDi
Pojemność 2295 cmł 3199 cmł 2696 cmł 2874 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 220 KM 165 KM 120 KM
Maks. moment 209 Nm 295 Nm 340 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s 9,9 s 13,2 s 17,0 s
Prędkość maks. 170 km/h 190 km/h 177 km/h 160 km/h
Śr. zużycie paliwa 11,7 l/100 km 14 l/100 km 8,6 l/100 km 9.3 l/100 km

Używany SsangYong Rexton I – galeria

1 z 23
SsangYong Rexton I - przód
SsangYong Rexton I - przód
SsangYong Rexton I - bok
SsangYong Rexton I - tył
SsangYong Rexton I - tył
SsangYong Rexton I - tył
SsangYong Rexton I - bok
SsangYong Rexton I - przód
Ergonomia, prostota, odrobinę kiczowatych dodatków, ale jeżeli ktoś lubi styl np. amerykańskich SUV-ów z tamtych lat, tutaj poczuje się świetnie.
Klasyczne, bardzo czytelne i naprawdę ładnie wyglądające zegary.
Kierownica ma bardzo ciekawie wyglądające sterowanie funkcjami i multimediami.
Jest sporo funkcji, sterowanie fotelami z pamięcią - niczego nie brakuje.
Po liftingu pojawił się dość duży ekran systemu info-rozrywki, choć nie wykazuje się on zbyt dużą jakością, a system jest mało intuicyjny.
Przed liftingiem wygląd panelu środkowego był mocno klasyczny i z dużą ilością tworzywa sztucznego imitującego drewno.
Podgrzewane fotele z pięciostopniową regulacją - choćby dziś trudno takie coś znaleźć.
Jak przystało na pełnoprawne auto terenowe, nie zabrakło podstawowych opcji sterowania napędem.
Nie brakuje również schowków. Funkcjonalność auta stoi na wysokim poziomie.
Automatyczna skrzynia biegów jest bardzo prosta i solidna.
Schowek w podłokietniku również jest pojemny.
Fotele są obszerne i bardzo wygodne, a w wyższych wersjach mają również elektryczną regulację z pamięcią ustawień.
O ile miejsca nad głową nie brakuje, tak miejsca na nogi nie ma zbyt wiele.
Bagażnik w wersji 5-osobowej jest dość pojemny i ma sporo praktycznych rozwiązań.
Po złożeniu oparć nie uzyskamy płaskiej podłogi, ale przy tej pojemności można przymknąć na to oko.
Idź do oryginalnego materiału