Używany Peugeot 508 II (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Peugeot 508 II to bardzo odważny projekt przedstawiający idealną równowagę pomiędzy elegancją a ekstrawagancją: opisywana generacja do dziś prezentuje się rewelacyjnie. Jakie są opinie o Peugeocie 508 II?

Zanim zagłębimy się w bliższe poznanie Peugeota 508 II, zacznijmy od krótkiej historii tej francuskiej propozycji. Obecnie dostępny na rynku Peugeot 508 to już druga generacja tego modelu. Pierwsza generacja zadebiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2010 roku, zastępując modele 407 i 607 i znajdowała się w pewnym sensie w połowie drogi pomiędzy segmentami. Oferta silnikowa była dość zróżnicowana, choć większy wybór mieli fani jednostek wysokoprężnych. Mogli wybierać spośród podstawowego 1.6 HDi o mocy 115 KM oraz flagowego 2.2 HDi generującego 204 KM. Później do oferty dołączyła hybryda RXH, oparta na jednostce wysokoprężnej 2.0 HDi o mocy 163 KM, wspomaganej przez 37-konny silnik elektryczny. Obecna generacja zadebiutowała w 2018 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Już na samym początku wzbudziła ogromne zainteresowanie dzięki odważnemu podejściu do stylistyki.

Nie da się tego auta pomylić z żadnym innym i mimo faktu, iż od premiery minęło kilka lat, 508-ka wciąż wygląda świetnie.

Używany Peugeot 508 II – wymiary, nadwozie

Przód Peugeota 508 II zdominowany jest przez wielki grill o kształcie odwróconego trapezu, z wyraźnym logo marki umieszczonym centralnie. W zależności od wersji, grill może być wypełniony trzema horyzontalnymi, ażurowymi poprzeczkami lub charakterystycznymi „diamentami”. Ten kształt jest również powtórzony niżej – szeroki grill w zderzaku nadaje samochodowi dynamizmu i pewnej agresywności, nie tracąc przy tym swojego eleganckiego charakteru. Przednie reflektory Peugeota 508 mają raczej tradycyjny, choć dość ostry kształt, który nie od razu przyciąga uwagę. Jednak to niezwykłe „kły”, które biegną po bokach i opadają nisko, wtapiając się w zderzak, stanowią główny element charakterystycznego designu Peugeota 508. Niestety, w podstawowej wersji wyposażenia Active, ten element jest nieco stonowany i mniej widoczny – warto mieć to na uwadze podczas poszukiwania wymarzonej wersji. Elementem charakterystycznym może być również czarny pas w tylnej części nadwozia. Przebiega on przez całą szerokość, skrywając światła pod przyciemnionymi kloszami. O ile w ciemnych wersjach kolorystycznych nie jest to szczególnie widoczne, tak wybierając czerwoną, szarą lub inną jasną barwę lakieru mamy pewność, iż ten elementy stylistyczny będzie widoczny i rzucający się w oczy. Linia boczna Peugeota 508 jest łagodna i zgrabna, ale trudno ukryć sportowe aspiracje, które przyświecały projektantom. Mocne przetłoczenia oraz delikatnie opadająca linia dachu nawiązują do modnych ostatnio 5-drzwiowych coupe. Słupek C kończy się niemal na skraju klapy, co nadaje 508-ce bardziej sportowy charakter niż tradycyjny sedan czy liftback. Peugeot 508 ma długość 4750 mm, szerokość 2079 mm i wysokość 1403 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2793 mm.

Charakterystyczne „kły” prezentują się rewelacyjnie i zwracają na siebie uwagę na ulicy.

Używany Peugeot 508 II – wnętrze, bagażnik

Przyznam, iż gdy pierwszy raz wsiadłem do Peugeota 508, doznałem pewnego szoku. Owszem, wcześniej widziałem samochód na prezentacjach i zdjęciach, ale na żywo wszystko wygląda zupełnie inaczej. Pierwsze wrażenie? „Kosmos!” Mała kierownica, która niemal opiera się na kolanach, nad nią wirtualny panel zegarów, obok duży ekran panoramiczny, a pod nim rząd aluminiowych przełączników, które wyglądają jakby pochodziły ze statku kosmicznego. Mnóstwo ostrych linii, załamań, śmiałych zabiegów stylistycznych i detali, które można odkrywać przez długi czas. Oczywiście, taka ilość designerskich nowinek może przyprawić niektórych o zawrót głowy, ale nie da się ukryć, iż wygląda to bardzo interesująco.

Jeśli ktoś jest zwolennikiem porządku i symetrii znanej np. z Passata, w Peugeocie 508 II raczej się nie odnajdzie.

Peugeot postanowił pójść naprawdę daleko pod względem wyglądu. Kierowca, który wsiada do tego samochodu po raz pierwszy, potrzebuje kilku godzin, aby się do tego wszystkiego przyzwyczaić. Wszystko jednak pasuje do siebie i prezentuje się rewelacyjnie, chociaż więcej tu futuryzmu i sportowego charakteru niż typowej elegancji. Co interesujące i zaskakujące, gdy już kierowca przyzwyczai się do tak zmienionych proporcji i układu deski rozdzielczej to okaże się, iż jest to zaskakująco wygodne i ergonomiczne auto. Są pojemne schowki, półki, konsola centralna jest wysoko i wszystko mamy pod ręką, obsługa również jest bezproblemowa, choć system info-rozrywki jest bardzo przeciętny. Wolny, nieintuicyjny i z niewielką ilością opcji. Niewiele jest również miejsca i jeżeli ktoś rozważał Peugeota 508 na równi ze Skodą Superb, to czeska propozycja zaoferuje o klasę więcej miejsca. Styl albo przestrzeń i praktyczne rozwiązania – coś za coś. Minimalna pojemność bagażnika to 487 litrów, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy, do dyspozycji użytkownika zostaje oddanych 1537 litrów przestrzeni.

1 z 7
Co prawda to odmiana PSE jest najbardziej rasowa, ale choćby w konwencjonalnym wariancie fotele są mocno sportowe i bardzo wygodne.
Kanapa w Peugeocie 508 II nie jest specjalnie obszerna. Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy, ale dla trzech dorosłych osób może być za ciasno.
Bagażnik w wersji liftback jest bardzo pojemny i ma regularne kształty. Trochę brakuje praktycznych dodatków.
Po złożeniu oparć podłoga nie jest idealnie płaska, ale dostęp do bagażnika przez otwieraną szeroko klapę jest świetny.
W wersji kombi (SW) miejsca nad głową jest odrobinę więcej, ale to wciąż nie jest poziom przestrzeni znany np. ze Skody Superb.
W wersji SW jest o wiele lepiej, znajdziemy również podwójną podłogę i kilka praktycznych dodatków.
Bagażnik ma regularne kształty, a płaska podłoga ułatwia załadunek.

Używany Peugeot 508 II – silniki

Na początku produkcji w ofercie były silniki o pojemności 1.5 lub 1.6, ewentualnie topowy motor Diesla – 2.0. Podstawową jednostką napędową francuskiej propozycji jest silnik 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Wysokoprężna jednostka napędowa oferuje 300 Nm momentu obrotowego. Po około 9,7 sekundy na prędkościomierzu pojawi się pierwsza „setka”, prędkość maksymalna to 210 km/h zaś średnie zużycie paliwa to zdaniem producenta imponujące 4,7 l/100 km. Nieco więcej emocji oferuje 160-konny silnik 2.0 BlueHDi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h a średnie zużycie paliwa to bardzo przyzwoite 6,2 l/100 km. Topowy silnik wysokoprężny oferuje 180 KM, moment obrotowy to 400 Nm, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,3 sekundy i prędkość maksymalną 235 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 6,3 l/100 km.

Wersja z 2-litrowym silnikiem Diesla zapewnia zarówno świetną dynamikę, jak i bardzo niskie spalanie.

Emocje zaczynają się, gdy zerkniemy na jednostki benzynowe z początków produkcji, które swoją drogą sparowane były tylko z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi. Jednostka 1.6 PureTech może generować 180 lub 225 KM. W słabszym wariancie do dyspozycji kierowcy jest 250 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym to około 7,4 l/100 km. Mocniejszy wariant oferuje 300 Nm i rozpędza 508-kę od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h a średnie spalanie to około 7,8 l/100 km. Od 2021 roku nastąpiły spore zmiany w ofercie silnikowej, a w najnowszych modelach nie znajdziemy nic ponad… trzycylindrowe 1.2 PureTech o mocy 130 KM.

Silnik 1.6 PureTech to jeden z najpopularniejszych wyborów. Pamiętajmy jednak, iż silnik ten był dostępny w pierwszych latach produkcji.

Są też hybrydy plug-in o mocy 180 oraz 225 KM, ale ich ceny mogą być dla niektórych zdecydowanie zbyt wysokie. Ciekawostką jest także wersja PSE (Peugeot Sport Engineered) z napędem hybrydowym o mocy aż 360 KM, ale trudno ją znaleźć i jest bardzo droga.

Wersja z napędem hybrydowym plug-in pojawiła się w późniejszych latach produkcji i zastąpiła najmocniejsze wersje benzynowe.

Używany Peugeot 508 II – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo interesująca stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach (np. GT)”.

„Nietuzinkowe, mocno futurystyczne, ale zaskakująco wygodne wnętrze z dobrą jakością materiałów”.

„Układ jezdny z optymalnym połączeniem komfortu i stabilności prowadzenia”.

„Dość szeroka oferta silnikowa (szczególnie wersji z początkowych lat produkcji)”.

Wady

„Stylistyka wnętrza oraz braki jeżeli chodzi o przestrzeń mogą niektórym przeszkadzać”.

„Układ wnętrza tj. kierownica i ekran nad nią mogą zrazić wielu kierowców”.

„Dość wysoka cena i koszty utrzymania topowych wersji”.

„W najnowszych rocznikach skromna oferta silnikowa – tylko 1.2 oraz hybrydy plug-in”.

Peugeot 508 II - wersje nadwoziowe i specjalne
1 z 4
Nie jest to co prawda klasyczny sedan, ale nadwozie typu liftback nie tylko wygląda w tym wydaniu dynamicznie, ale ma również ogromny walor praktyczny.
Klasyczne kombi ma nieco większy bagażnik, ale prezentuje się wcale nie gorzej od wersji liftback.
Topowa odmiana PSE oferuje aż 360 KM i rewelacyjny wygląd!
Z biegiem czasu 180- i 225-konna hybryda plug-in zastąpiły tradycyjne silniki benzynowe o pojemności 1.6

Używany Peugeot 508 II – awaryjność, typowe usterki

Pod nadwoziem opisywanego Peugeota 508 II kryje się wiele nowych technologii, ale jego platforma – nazwana EMP2 – jest używana w wielu modelach Peugeot, Citroen, DS i Opel. Oczywiście wszystkie modele należą do dawnej grupy PSA, a w tej chwili Stellantis, więc technologia jest znana, sprawdzona, a serwisowanie auta nie powinno sprawiać problemów. Poza tym to wciąż nowy, zwykle jeszcze na gwarancji pojazd, z którym nie ma większych problemów. Podczas oględzin warto standardowo sprawdzić stan nadwozia, szczególnie wgniecenia i zadrapania, bowiem dość cienka powłoka lakiernicza oraz skomplikowane linie nadwozia sprawiają, iż ewentualne naprawy mogą być problematyczne i kosztowne. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na stan felg, bowiem duże obręcze z oponami o niskim profilu i z niewielkim rantem ochronnym to przepis na sporo uszkodzeń od krawężników.

Obsługa systemu info-rozrywki pozostawia sporo do życzenia, ale to bolączka wszystkich modeli PSA.

Używany Peugeot 508 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Peugeocie 508 II znajduje się na podszybiu, widoczny w lewym dolnym rogu za szybą czołową. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku środkowym B z lewej strony pod drzwiami kierowcy.

Używany Peugeot 508 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 508 II. Przykładowo egzemplarz z 2019 roku z napędem hybrydowym PHEV o mocy 225 KM z wyposażeniem GT i z przebiegiem 65 000 kilometrów to koszt około 135 000 złotych. Za około 100 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 2.0 BlueHDI i z przebiegiem 130 000 kilometrów.

Używany Peugeot 508 II – podsumowanie

Peugeot 508 II to doskonała opcja dla poszukujących nietuzinkowego auta rodzinnego w modnym stylu i ze świetnym wyposażeniem. Nie jest to auto oferujące mnóstwo przestrzeni i komfortu, ale właściciel na pewno będzie mógł powiedzieć, iż ma auto naprawdę nietypowe i ciekawe. Modele z początków produkcji oferują sporą paletę silników, choć ceny zadbanych, mocnych egzemplarzy mogą być dość wysokie.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 508 I (2010-2018) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 5008 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Peugeot 508 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 475-478/185/140-142 cm
Rozstaw osi 279 cm
Pojemność bagażnika liftback 487-1537 l, kombi 530-1780 l
Peugeot 508 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe + PHEV) Silnik 1.2 PureTech 1.6 PureTech 1.6 PureTech 1.6 Hybrid 225 PHEV 1.6 Hybrid4 360 PHEV (PSE)
Pojemność 1199 cmł 1598 cmł 1597 cmł 1598 cmł 1597 cmł
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo + elektr. benz., turbo + elektr.
Maks. moc 130 KM 180 KM 225 KM 225 KM 360 KM
Maks. moment 230 Nm 250 Nm 300 Nm 300 Nm 520 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 7,9 s 7,3 s 8,0 s 5,2 s
Prędkość maks. 213 km/h 230 km/h 250 km/h 240 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,6 6,6 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km 1,3 l/100 km 2,0 l/100 km
Peugeot 508 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla) Silnik 1.5 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Pojemność 1499 cmł 1997 cmł 1997 cmł
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 130 KM 160 KM 180 KM
Maks. moment 300 Nm 300 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s 8,4 s 8,3 s
Prędkość maks. 210 km/h 230 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 3,8 l/100 km 4,5 l/100 km 4,7 l/100 km

Używany Peugeot 508 II – galeria

1 z 28
Peugeot 508 II - przód
Peugeot 508 II - przód
Peugeot 508 II - bok
Peugeot 508 II - tył
Peugeot 508 II - tył
Peugeot 508 II - tył
Peugeot 508 II - bok
Peugeot 508 II - przód
Drzwi bez ramek - nieczęsto się to spotyka w tym segmencie!
Deska rozdzielcza wygląda świetnie, ale jak z wygodą obsługi? Wystarczy się przełamać, pogodzić z dziwnym układem a okaże się, iż jest zaskakująco wygodnie!
Niewielka kierownica, która jest poniżej zegarów jest zaskakująco poręczna i wygodna podczas manewrów.
Nieduża manetka do sterowania tempomatem znajduje się po lewej stronie pod kierownicą.
Wirtualne zegary mają świetne grafiki i są czytelne.
Ilość ustawień m.in. wyglądu pozwalają dostosować układ do własnych preferencji.
Jeśli ktoś chce, wygląd może być równie futurystyczny, co wnętrze.
System jest jednym z niewielu wad tego auta.
Jeśli komuś nie pasuje wbudowana nawigacja, zawsze może skorzystać z systemu Android Auto i/lub Apple CarPlay.
Przyciski w formie "klawiatury" są wygodne i świetnie się prezentują.
Przycisk Start/Stop a zaraz obok przełącznik do zmiany trybów jazdy.
Na wysokiej konsoli środkowej znajdziemy niewielki, zamykany schowek.
Fotele w odmianie GT prezentują się fenomenalnie i mają bardzo szeroki zakres regulacji.
W podłokietniku znajduje się głeboki schowek.
Miejsca na kanapie nie brakuje, choć nie oczekujmy przestrzeni jak ze Skody Superb.
Są również nawiewy, choć bez oddzielnej strefy.
Bagażnik w wersji liftback jest co prawda mniejszy niż w kombi, ale jeżeli ktoś nie potrzebuje wiele miejsca na wysokość, kilka straci.
Minusem względem kombi może być jedynie nierówna podłoga i mniej praktycznych dodatków.
Pod podłogą znajdziemy miejsce na koło dojazdowe.
W wersji PHEV zasięg na pełnej baterii może przekroczyć 50 kilometrów.
Idź do oryginalnego materiału