Używany Peugeot 2008 II (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Obecna generacja Peugeota 2008 miała premierę w 2019 roku, ale wydaje się, jakby to auto dopiero co wyszło spod piór najlepszych stylistów. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto rozważyć jego zakup?

Już poprzednia generacja Peugeota 2008, która była oferowana w latach 2012-2019, prezentowała się świetnie i wersje po liftingu choćby dziś zwracają na siebie uwagę. Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, iż ostatnie generacje wszystkich modeli w portfolio całkowicie zmieniły postrzeganie francuskiego designu, a Peugeot 2008, wespół z mniejszym bratem – 208 – sprawiły, iż segment B stał się po prostu czymś więcej, niż tylko estetycznymi, ale raczej niedrogimi autami do miasta. Fakt, do segmentu premium jeszcze sporo brakuje, ale na pewno francuski maluch (choć nie do końca taki mały) oferuje nieco więcej niż rynkowa średnia. Oczywiście Peugeot 2008 II to nie tylko innowacyjna stylistyka, ale i zmodernizowana ergonomia, tj. niewielka kierownica umieszczona niemal na kolanach kierowcy oraz szeroki panel zegarów, który obserwujemy znad wieńca kierownicy. Co jeszcze oferuje ten interesujący przedstawiciel segmentu miejskich crossoverów?

Twierdzenie, iż to tylko podwyższone 208 jest sporym nadużyciem. Stylistyka zewnętrzna ma zupełnie inny charakter.

Używany Peugeot 2008 II – wymiary, nadwozie

Ten mały, ale zwinny samochód charakteryzuje się bardzo interesującym stylem i w odpowiedniej konfiguracji, np. w pomarańczowym lub czerwonym lakierze z metalicznym wykończeniem, prezentuje się rewelacyjnie. To idealny sposób, aby uwydatnić liczne ciekawostki i stylistyczne smaczki. jeżeli dodatkowo wybierzemy odmianę GT Line lub GT (nazwa pakietu różni się w zależności od rocznika) z czarnymi wstawkami przy nadkolach oraz LED-owymi światłami z przodu i z tyłu, otrzymamy przyciągający uwagę, ale jednocześnie ekonomiczny i praktyczny samochód miejski. Przednie światła z „kłami” nadają mu agresywnego wyglądu, a duży grill z drobnymi zdobieniami, logo w postaci lwa i nazwą modelu robią wrażenie i przyciągają uwagę innych kierowców. choćby dziś, po wielu latach od premiery, Peugeot 2008 II prezentuje się bardzo świeżo. Linia boczna z delikatnymi przetłoczeniami oraz wspomniane czarne nadkola w topowych wersjach również prezentują się bardzo ładnie, a z tyłu samochodu znajdziemy kolejne interesujące rozwiązania, takie jak czarna listwa łącząca LED-owe lampy z ciekawą sygnaturą świetlną oraz czarna wstawka w zderzaku przypominająca dyfuzor. Wymiary Peugeota 2008 II to 4300 mm długości, 1770 mm szerokości i 1530 mm wysokości, a rozstaw osi to 2605 mm. W bazowych wersjach samochód może wydawać się mniej interesujący, szczególnie z niewielkimi felgami i w szarym lub białym kolorze, ponieważ wszystkie interesujące elementy stylistyczne są wtedy skutecznie tuszowane. Nie można również powiedzieć, iż jest to tylko podniesiony Peugeot 208 II, bo choćby gabaryty 2008 II są wyraźnie większe.

Warto poszukać topowej odmiany z charakterystycznymi światłami LED z przodu.

Używany Peugeot 2008 II – wnętrze, bagażnik

Jeśli ktoś kiedykolwiek miał styczność z nowymi Peugeotami to doskonale wie, iż w ich wnętrzu „coś jest nie tak”. Jest kierownica, fotele, ale proporcje są zdecydowanie pomieszane. To nie jest tylko wrażenie, bowiem wyświetlacz z prędkościomierzem i obrotomierzem został zaprojektowany tak, aby można go było oglądać znad kierownicy, a nie przez nią. Na początku może być trudno dostosować się do adekwatnej pozycji za kierownicą, zwłaszcza jeżeli przyzwyczailiśmy się do standardowego ustawienia w „zwykłych” autach. Staranie się ustawić kierownicę na wysokości, aby zegary były widoczne przez nią, nie ma sensu, ponieważ kierownica jest mała i ma specyficzny kształt, co ogranicza widoczność. Zdecydowanie lepiej „poddać się” koncepcji Peugeota i ustawić kierownicę tak, aby górna część wieńca była na równi z dolną krawędzią zegarów. Na początku może to być dziwne i irytujące, ale po kilku kilometrach staje się naprawdę naturalne.

Trudno odmówić wnętrzu oryginalności. jeżeli ktoś lubi nietuzinkową motoryzację, tutaj odnajdzie się bez problemu.

Wnętrze z przodu jest przestronne, ale niestety z tyłu jest nieco ciaśniej niż u głównych rywali modelu 2008. Materiały użyte do wykończenia wnętrza sprawiają, iż wygląda ono ekskluzywnie i pokuszę się o stwierdzenie, iż pasuje do małych samochodów klasy premium, takich jak Audi A1 czy BMW serii 1, a nie do tańszych odpowiedników. Może nie jest aż tak dobrze, ale brakuje niewiele. Brak fizycznych przycisków dla większości drugorzędnych elementów sterujących oznacza, iż trzeba korzystać z ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, aby dostosować takie rzeczy, jak temperatura klimatyzacji, co może być uciążliwe podczas jazdy. Sam system informacyjno-rozrywkowy jest dość przeciętny, ma kilka funkcji i nieprzejrzyste menu, ale połączenie z Android Auto oraz Apple CarPlay w większości przypadków rozwiązuje problem. A jaki jest bagażnik Peugeota 2008 II? Jego pojemność to 405 litrów, a po złożeniu oparć kanapy rośnie do 1467 litrów.

1 z 4
W odmianie GT fotele nie tylko wyglądają rewelacyjnie, ale również są niezwykle wygodne i mają bardzo dobre trzymanie w zakrętach.
Z tyłu jest sporo miejsca, choć wyraźnie zaznaczony tunel środkowy nieco utrudnia podróżowanie pasażerowi w środku.
Bagażnik jest przyzwoity, ale brakuje mu przydatnych dodatków poprawiających organizację bagaży.
Po złożeniu oparć kanapy uzyskujemy niemal całkowicie płaską podłogę.

Używany Peugeot 2008 II – silniki

Oferta silnikowa Peugeota 2008 nie jest szczególnie szeroka, ale jest kilka jednostek, które powinny zaspokoić potrzeby większości użytkowników. Bazową jednostką jest 1.2 PureTech o mocy 100 KM, dysponujący momentem obrotowym 205 Nm. Silnik ten powinien sprawdzić się w większości przypadków. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym około 5,6 l/100 km. Jest też wersja o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm, a topowa 155-konna odmiana jest dedykowana dla wymagających, którzy preferują dynamiczną jazdę. Tutaj sprint do setki zajmuje przyzwoite 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Średnie spalanie wg producenta to imponujące 5 l/100 km.

Silnik 1.2 PureTech o mocy 155 KM zamienia Peugeota 2008 II w naprawdę żwawego crossovera.

Alternatywą jest silnik Diesla, tj. 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM i momencie obrotowym 250 Nm, który sprawdza się doskonale w długich trasach i ma niezłe osiągi, a niedostatki w kulturze pracy i problemy z filtrem DPF są rekompensowane świetnym spalaniem – w trasie można zejść poniżej 4 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 11 sekund. Są też 110- oraz 130-konne wersje tej jednostki dla tych, którzy oczekują od auta nieco więcej wigoru.

Wersja elektryczna e-2008 to propozycja dla tych, którzy szukają drugiego auta głównie do miasta.

Dla osób, które nie opuszczają terenów miejskich i traktują Peugeota 2008 jako samochód tylko na dojazdy do pracy, na zakupy i kręcenie się niedaleko domu, przygotowano wersję e-2008 z napędem elektrycznym, wyposażoną w silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Przyspieszenie do prędkości miejskich jest imponujące, a sprint do setki odbywa się w czasie zaledwie 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, a zasięg w warunkach miejskich powinien zbliżyć się do 300 km.

Używany Peugeot 2008 II – opinie użytkowników

Zalety

„Fantastyczna, świeża i śmiała stylistyka nadwozia”.

„Zaskakująco ergonomiczne i praktyczne wnętrze (gdy się do niego przekonamy)”.

„Układ jezdny z optymalnym połączeniem komfortu i przyjemności prowadzenia”.

„Oszczędne i dynamiczne silniki”.

Wady

„Wygląd wnętrza i układ kokpitu nie spodoba się tradycjonalistom”.

„Na kanapie miejsca jest kilka i konkurencja niekiedy oferuje więcej”.

„Sterowanie większością funkcji z poziomu ekranu dotykowego”.

„Nie każdemu odpowiada kultura pracy trzycylindrowych jednostek”.

Wersja elektryczna – Peugeot e-2008.

Używany Peugeot 2008 II – awaryjność, typowe usterki

Przed dokonaniem zakupu warto zwrócić uwagę na standardowe kwestie, które powinny znaleźć się na liście do sprawdzenia podczas oględzin auta z segmentu B. Przede wszystkim należy dokładnie obejrzeć karoserię pod kątem uszkodzeń, wgnieceń, napraw niskiej jakości lub zatajonych wad. Choć to auto miejskie, może mieć drobne uszkodzenia lakiernicze czy porysowane felgi. Niektórzy mogli mieć również nieco więcej fantazji podczas prób jazdy w terenie. Dla kierowców planujących głównie jazdę po mieście, polecamy silniki 1.2 PureTech o mocy 100 lub 130 KM. Dla bardzo wymagających jest wersja 155-konna, a silnik Diesla doskonale sprawdza się w trasie, ale może generować problemy z filtrem cząstek stałych w mieście.

Chyba najwięcej uwag dotyczy dość kiepsko działającego systemu info-rozrywki.

Używany Peugeot 2008 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Peugeocie 2008 II znajduje się na podszybiu w lewym dolnym rogu, widoczny przez szybę z zewnątrz, jak również w okolicy mocowania prawego amortyzatora pod maską. Oprócz tego naklejka z numerem VIN umieszczona jest na słupku B po stronie kierowcy pod drzwiami.

Używany Peugeot 2008 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 2008 II. Przykładowo egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 100 KM z przebiegiem 15 000 kilometrów to koszt 90 000 złotych. Za około 120 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2021 roku z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i z przebiegiem 36 000 kilometrów.

Używany Peugeot 2008 II – podsumowanie

Peugeot 2008 II to doskonała opcja dla poszukujących odważnego i nietuzinkowego auta miejskiego, które przyciąga uwagę. Chociaż pozycja za kierownicą może być specyficzna i nie przypadnie do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia auta są bez zarzutu. Silniki są oszczędne i zapewniają wystarczającą dynamikę, jednak jeżeli ktoś szuka przestrzeni i sportowych emocji, to może być zły adres.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 2008 I (2013-2019) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 3008 II (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Peugeot 2008 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 430/177/153 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 405-1467 l
Peugeot 2008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi e-2008
Pojemność silnika/baterii 1199 cmł 1199 cmł 1199 cmł 1499 cmł 1499 cmł 50 kWh
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel elektr.
Maks. moc 100 KM 130 KM 155 KM 100 KM 130 KM 136 KM
Maks. moment 205 Nm 230 Nm 240 Nm 250 Nm 300 Nm 260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 8,9 s 8,2 s 11,4 s 9,3 s 8,5 s
Prędkość maks. 188 km/h 198 km/h 208 km/h 180 km/h 195 km/h 150 km/h
Śr. zużycie paliwa/zasięg 4,6 l/100 km 4,5 l/100 km 5,0 l/100 km 3,6 l/100 km 3,8 l/100 km 310 km

Używany Peugeot 2008 II – galeria

1 z 31
Peugeot 2008 II - przód
Peugeot 2008 II - przód
Peugeot 2008 II - bok
Peugeot 2008 II - tył
Peugeot 2008 II - tył
Peugeot 2008 II - tył
Peugeot 2008 II - bok
Peugeot 2008 II - przód
Ustawienie kierownicy ma tutaj najważniejsze znaczenie - górna część wieńca powinna być poniżej zegarów.
Specyficzne zegary, również z widokiem 3D, prezentują się bardzo interesująco.
Na początku widok może wydać się nieczytelny, ale to kwestia przyzwyczajenia.
Kierowca ma do dyspozycji kilka różnych trybów wyświetlania.
W niższych wersjach wyposażenia mamy do dyspozycji klasyczne zegary analogowe.
Tempomat sterowany dedykowaną manetką - dość wygodne rozwiązanie.
System jest czytelny, ale nie posiada zbyt wielu opcji, ustawień i możliwości konfiguracji.
Sterowanie klimatyzacją dzięki ekranu dotykowego nie jest wygodne.
Przyciski do najważniejszych funkcji prezentują się bardzo ładnie.
Jest także zamykany schowek z ładowarką indukcyjną i stojakiem na telefon.
Automatyczna skrzynia biegów dość dobrze spisuje się podczas jazdy.
Hamulec parkingowy oraz przyciski do zmiany trybów jazdy są pod ręką.
Jest też przekładnia manualna, ale ma ona przeciętną precyzję.
Oświetlenie ambientowe jeszcze bardziej podkreśla futurystyczny charakter wnętrza.
Fotele mają szeroki zakres regulacji i świetnie spisują się choćby w długich trasach.
Regulowany podłokietnik poprawia komfort podróży zarówno w mieście, jak i w trasie.
Miejsca na kanapie jest wystarczająco, ale konkurencja w segmencie niekiedy oferuje więcej.
Porty USB dla pasażerów z tyłu. Niestety zabrakło nawiewów.
Bagażnik jest obszerny i oferuje sporo miejsca, choć brakuje praktycznych gadżetów.
Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń jest imponująca jak na ten segment.
Regulowana podłoga pozwala schować sporo dodatków i drobnych akcesoriów.
W zależności od wyposażenia, pod podłogą może znajdować się m.in. system audio.
Wersja elektryczna e-2008 oferuje nieco ponad 300 kilometrów zasięgu. Wystarczająco do jazdy po mieście.
Idź do oryginalnego materiału