Używany Nissan Juke II (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Nissan Juke to jeden z najpopularniejszych przedstawicieli miejskich crossoverów z segmentu B. O ile pierwsza generacja wywołała sensację, tak druga prezentuje się o wiele poważniej i bardziej zachowawczo. Jakie są opinie o tym modelu?

Druga generacja Nissana Juke zdobyła rynek równie skutecznie jak jej poprzedniczka i doskonale wpasowała się w koncepcję miejskiego, intrygującego i nieco ekscentrycznego crossovera skierowanego do młodszych klientów. Choć fani pierwszej generacji początkowo byli lekko rozczarowani zachowawczym wyglądem drugiej generacji, to jednak przyciągnęła ona zupełnie nową grupę odbiorców, którzy nie byli zainteresowani wcześniejszym modelem. Jednak jednym z problemów oferty było dostępne tylko jedno źródło napędu do wyboru. Niedawno w ofercie pojawiła się hybryda, a auto zyskało w międzyczasie kilka ciekawych odmian wyposażenia. Jak prezentuje się Nissan Juke II i czy warto rozważyć jego zakup?

Tyl nie wygląda już tak zawadiacko jak w pierwszej generacji, ale wciąż Juke wyróżnia się nietuzinkową stylistyką.

Używany Nissan Juke II – wymiary, nadwozie

Obecna propozycja Nissana, choć równie odważna i ekscentryczna jak jej poprzednik, wciąż z łatwością przyciąga wzrok na ulicy, choćby w subtelnej kolorystyce tj. srebrnej, białej, grafitowej itp. W przedniej części dominują okrągłe klosze lamp, które zawierają trójkątną sygnaturę świetlną wewnątrz, a ponad nimi wąskie pasy LED harmonijnie wpasowują się w chromowaną ramkę grillu. Linia boczna jest wyraźnie zarysowana dzięki przetłoczeniom i nakładkom z tworzywa sztucznego na progach i nadkolach. Na szczęście zachowano wkomponowaną w słupku C klamkę, która jest udanym rozwiązaniem stylistycznym, choć warto pamiętać, iż jest ona dość wysoko i może być niedostępna np. dla niższych dzieci. W porównaniu do protoplasty, tył trochę stracił na wyrazistości – jest znacznie bardziej spokojny. Szkoda, iż zrezygnowano z charakterystycznych kloszy lamp w kształcie bumerangu. Ogólnie rzecz biorąc, całość prezentuje się naprawdę dobrze, a gdyby zastosować odrobinę bardziej żywy kolor lakieru niż grafitowy, Juke II na pewno jeszcze bardziej wyróżniłaby się na drodze. Auto mierzy 4210 mm długości, 1800 mm szerokości i 1595 mm wysokości. Rozstaw osi to 2636 mm.

Nie trzeba wersji specjalnych, aby Juke wyglądał ciekawie. Przednia część nadwozia wciąż budzi sporo kontrowersji.

Używany Nissan Juke II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze również obfituje w atrakcje. Szczególnie tutaj widać, iż jest to propozycja skierowana głównie do młodszych kierowców, ponieważ nie każdemu przypadnie do gustu mnogość faktur, kształtów i odważnych linii. Mimo to warto docenić wysoką jakość materiałów i interesujące elementy w wyższych wersjach wyposażenia. Panele mogą być pokryte skórą w kontrastowym kolorze lub przyjemnym w dotyku zamszem. To dość nietypowe rozwiązanie w tej klasie. W tym obszarze Nissan zasługuje na pochwałę. jeżeli chodzi o aspekty praktyczne, również nie można narzekać. Bagażnik ma pojemność 422 litrów w standardowym ustawieniu, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń wzrasta do przyzwoitych 1305 litrów. Oczywiście w wersji hybrydowej bagażnik jest nieco mniejszy – odpowiednio 354 i 1114 litrów – ale w tym segmencie ten parametr nie odgrywa zasadniczej roli.

Z jednej strony nietypowa i nieco ekstrawagancka, z drugiej zaś opakowana w dobrej jakości materiały. Deska rozdzielcza ma naprawdę bardzo interesujący projekt.

Istotną rolę odgrywa za to przestrzeń pasażerska, a ta – jak na takie gabaryty auta – jest bardzo przyzwoita. Co prawda trudno mówić o wielkim komforcie podczas dalekich podróży, ale czwórka dorosłych osób poradzi sobie bez problemu. Z tyłu nie ma co liczyć na zbyt wiele miejsca w środku, jest również wyraźnie zaznaczony i dość szeroki tunel środkowy, ale kanapa na skrajnych miejscach jest wyraźnie wyprofilowana co wpływa pozytywnie na komfort podróżnych. W wyższych wersjach wyposażenia możemy również liczyć na bardzo ciekawie zaprojektowane fotele przednie z wbudowanymi w zagłówki głośnikami. Efekt co prawda nie jest specjalnie zaskakujący, ale pogłębiają one nieco scenę dźwiękową, ale co chyba ważniejsze, prezentują się rewelacyjnie i zwracają na siebie uwagę.

1 z 4
Fotele w wyższych wersjach wyposażenia prezentują się świetnie i mają sportowy charakter, ale są zaskakująco wygodne.
Kanapa nie jest zbyt obszerna, ale w tym segmencie nie powinno być to traktowane jako wyraźna wada.
Bagażnik ma bardzo regularne kształty, choć pojemnością nie zachwyca.
Podwójna podłoga bagażnika pozwala uzyskać niemal płaską podłogę po złożeniu oparć kanapy.

Używany Nissan Juke II – silniki

Początkowo oferta silnikowa Nissana Juke II była, delikatnie mówiąc, skromna. Obejmowała bowiem zaledwie jedną jednostkę napędową – 1.0 DIG-T o mocy 117 KM (114 KM po 2020 roku) i momencie obrotowym 180 Nm. Napęd kierowany oczywiście na przednie koła za pośrednictwem przekładni manualnej lub automatycznej 7-stopniowej DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy i 180 km/h co prawda nie wywołują zbyt dużych emocji, ale wystarczy do sprawnego podróżowania po mieście. Średnie spalanie? Około 6,3 l/100 km.

Szkoda, iż w ofercie od początku był w zasadzie tylko jeden silnik, co dość mocno ograniczyło potencjał tego auta.

Od niedawna alternatywą jest hybryda równoległa 1.6 Hybrid o mocy 143 KM i momencie obrotowym 205 Nm (dla silnika elektrycznego), która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i rozpędza się do 166 km/h, choć średnie spalanie wg producenta jest nieco niższe – około 5,1 l/100 km w sprzyjających warunkach.

Dopiero od niedawna w ofercie jest wersja hybrydowa, której zasada działania jest dość nietypowa. Czy to wystarczająca alternatywa dla 1.0 DIG-T? Na pewno warto sprawdzić obie wersje podczas jazdy testowej.

Używany Nissan Juke II – opinie użytkowników

Zalety

„Ciekawa, wyróżniająca się na ulicy stylistyka zewnętrzna”.

„Bardzo dobrze wykonane wnętrze o równie nietuzinkowej stylistyce”.

„Dość bogate wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa”.

„Wiele ciekawych wersji wyposażenia, choć w każdej Juke wygląda dobrze”.

Wady

„Wnętrze wydaje się obszerne, ale nie dla wysokich osób”.

„Stylistyka jest dość specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu”.

„Bardzo skromny wybór jednostek napędowych – w zasadzie tylko jeden silnik 1.0”.

„W wersjach z dużymi felgami komfort jest dość przeciętny”.

Wersja hybrydowa dopiero po kilku latach stała się alternatywą dla wersji 1.0 DIG-T.

Używany Nissan Juke II – awaryjność, typowe usterki

Nissan Juke II to w zasadzie nowe auto, które w większości przypadków wciąż będzie na gwarancji. Warto szukać regularnie serwisowanych aut na gwarancji z pełną historią, a podczas oględzin należy sprawdzić wszystko, co można ewentualnie uszkodzić podczas podróży po mieście. Modele z dużymi, choćby 19-calowymi felgami i z oponami o bardzo niskim profilu są narażone na uszkodzenia. Porysowane felgi oraz „uszczypane” opony są dość powszechne, ale uszkodzenia tego typu nie powinny być zbyt duże. Drobne ryski i zadrapania również są dopuszczalne, ale przy tak nowym aucie mogą stanowić silną kartę przetargową przy negocjacjach. Automatyczna skrzynia biegów od czasu do czasu może szarpnąć, ale warto mieć to na uwadze i unikać egzemplarzy, w których skrzynia wyraźnie nie działa prawidłowo.

Uwagi można mieć w zasadzie tylko do nieco przestarzałego systemu info-rozrywki, który od czas do czasu lubi mieć swoje humory.

Używany Nissan Juke II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Nissanie Juke II znajduje się za szybą w lewym dolnym rogu, jak również na słupku B po lewej stronie, pod drzwiami kierowcy.

Używany Nissan Juke II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 90 ogłoszeń dotyczących używanego Nissana Juke II. Przykładowo egzemplarz z 2021 roku z silnikiem 1.0 DIG-T 114 KM i z przebiegiem 25 000 kilometrów to koszt około 95 000 złotych. Za około 135 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z napędem hybrydowym i przebiegiem 18 000 kilometrów.

Używany Nissan Juke II – podsumowanie

Nissan Juke II to mocno niekonwencjonalna, ale na pewno godna uwagi propozycja dla tych, którzy szukają nietuzinkowego auta miejskiego. To zwinny, świetnie wyposażony i wykonany niewielki crossover, który rzuca się w oczy i zaskakuje wnętrzem, choć trochę rozczarowuje praktycznie brakiem wyboru jeżeli chodzi o silniki.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Nissanach:

Używany Nissan Juke I (2010-2019) – opinie użytkowników

Używany Nissan Micra K13 (2010-2017) – opinie użytkowników

Nissan Juke II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 399/174/145 cm
Rozstaw osi 253 cm
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Nissan Juke II – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.0 DIG-T 1.6 Hybrid
Pojemność 999 cmł 1598 cmł
Paliwo benz., turbo benz. + elektr.
Maks. moc 117 KM 143 KM
Maks. moment 200 Nm 205 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 10,1 s
Prędkość maks. 180 km/h 166 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 5,1 l/100 km

Używany Nissan Juke II – galeria

1 z 26
Nissan Juke II - przód
Nissan Juke II - przód
Nissan Juke II - bok
Nissan Juke II - tył
Nissan Juke II - tył
Nissan Juke II - tył
Nissan Juke II - bok
Nietuzinkowa, oryginalna, nieco ekscentryczna - deska rozdzielcza idealnie pasuje do charakteru tego auta.
Manetki do zmiany biegów są raczej gadżetem, bowiem auto nie ma zbyt wielu sportowych cech.
Nissan Juke II ma niemal kompletne wyposażenie jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Zegary są czytelne i mimo nowoczesnego charakteru, zachowały swój analogowy styl.
W wersji hybrydowej na ekranie centralnym można obserwować stan pracy systemu napędowego.
Kamery 360 stopni w tak małym aucie nie są konieczne, ale ze względu na kiepską widoczność, mogą się przydać na ciasnych parkingach.
System info-rozrywki nie jest zbyt nowoczesny i rozbudowany.
Panel klimatyzacji pozostał w starym, wygodnym i w pełni analogowym wydaniu.
Nie zabrakło kilku źródeł zasilania m.in. portu USB.
Co prawda skrzynia biegów potrafi od czasu do czasu szarpnąć, ale zapewnia niezrównaną wygodę w mieście.
Są również tryby jazdy, aby dopasować charakter auta do sytuacji na drodze.
Uwagę przykuwają niezłe materiały wykończeniowe i ładny projekt wnętrza.
Fotele w topowych wersjach są wygodne i mają świetną stylistykę.
Kanapa nie jest najlepszym miejscem dla trzech dorosłych osób, a tubek środkowy nie ułatwia zajęcia wygodnej pozycji osobie siedzącej w środku.
Nie ma co liczyć na nawiewy, ale portu USB nie zabrakło.
Bagażnik nie jest zbyt duży, ale ma regularne kształty ułatwiające ułożenie bagażu.
Po położeniu oparć kanapy i podniesieniu podłogi mamy niemal płaską powierzchnię bagażową.
Podwójna podłoga z pewnością poprawia ergonomię bagaznika.
Pod podłoga wygospodarowano nieco miejsca na akcesoria i zestaw naprawczy.
Idź do oryginalnego materiału