Hyundai Bayon to wciąż mało popularna propozycja z segmentu miejskich crossoverów, ale zdecydowanie warto zwrócić na nią uwagę. Jakie są opinie o tym dość ciekawym modelu?
Hyundai Bayon to mały crossover (tzw. B-SUV), który dorównuje Skodzie Kamiq i Seatowi Arona, i chociaż jego stylizacja naprawdę przyciąga wzrok, pod spodem to całkiem konwencjonalne i przemyślane auto. To rozsądne, praktyczne, dobrze wyposażone i łatwe w prowadzeniu auto, choć nie wyróżnia się ani wrażeniami z jazdy, ani ponadprzeciętnie wyposażonym wnętrzem. Czy jest w czymś dobry, czy to kolejny niewyróżniający się przedstawiciel tego bijącego rekordy popularności segmentu? W zasadzie w każdej dziedzinie radzi sobie dobrze i spoglądając na ceny konkurencji (a raczej stosunek ceny do możliwości i wyposażenia), Hyundai Bayon jawi się jako niezwykle atrakcyjna oferta, szczególnie gdy na rynku pojawiają się egzemplarze z drugiej ręki.
Używany Hyundai Bayon – wymiary, nadwozie
Pomijając nietypowe przednie światła, koreańska propozycja wydaje się dość stonowana i bez specjalnych udziwnień. Na szczęście Bayonowi nie brakuje dynamiki i wielu smaczków. Przód pojazdu zdominował olbrzymi wlot powietrza umieszczony w zderzaku, którego dolna część została dodatkowo ozdobiona srebrną nakładką. Wybierając kontrastowy kolor, taki jak turkus z czarnym dachem, czarne elementy przedniej części prezentują się jeszcze bardziej imponująco. Dzielone reflektory dodają charakteru – szczególnie górne, które są wyjątkowo wąskie i połączone czarnym pasem. Z boku pojazdu widać wyraźne przetłoczenia i subtelne linie, a szczególną uwagę przyciąga szeroki słupek C w kolorze nadwozia. Tył pojazdu charakteryzuje się z kolei zastosowaniem lamp w kształcie bumerangów oraz znacznym użyciem czarnego koloru – widocznego na klapie i zderzaku, co powoduje, iż główny kolor nadwozia jest ograniczony do stosunkowo wąskiego pasa. Patrząc na ten samochód, trudno oderwać wzrok od licznych smaczków, ale stylistom udało się uniknąć przesady. Hyundai Bayon mierzy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm wysokości. Rozstaw osi to 2580 mm.
Używany Hyundai Bayon – wnętrze, bagażnik
Wnętrze Hyundaia Bayon również obfituje w charakterystyczne detale stylizacyjne. Z jednej strony prezentuje się minimalistycznie, z drugiej zaś wprowadza wiele interesujących i nowoczesnych rozwiązań. Przez całą deskę rozdzielczą biegną linie przypominające szerokie kratki nawiewów (te zostały sprytnie zamaskowane). W wyższych wersjach wyposażenia wyróżnia się znacznie większy ekran systemu inforozrywki (w wersji Pure jest nieco mniejszy, ale otoczony szeroką ramką z przyciskami), wydatnie wystający ponad obrys deski rozdzielczej i harmonijnie łączący się z daszkiem, pod którym kryją się opcjonalne wirtualne zegary. Kierownica również przyciąga uwagę, posiadając cztery finezyjnie stylizowane ramiona. Wersje z wyższym wyposażeniem oferują dwukolorową tapicerkę, podłokietnik oraz wspomniane wcześniej duże ekrany, co sprawia, iż wnętrze Bayona staje się atrakcyjne i niezwykle nowoczesne.
Przestrzeni w środku nie brakuje, a pojemność bagażnika wynosi 411/1205 litrów. Na fotelach miejsca również jest sporo i jak na ten segment, można się poczuć naprawdę swobodnie. Z tyłu także jest komfortowo, choć kanapa wyraźnie dedykowana jest dwóm dorosłym pasażerom. Osoba siedząca w środku co prawda ma wystarczająco miejsca na krótką wycieczkę, ale profil kanapy i wyraźny tunel środkowy nie zapewnia zbyt dużej wygody podczas dłuższych wypraw.
Używany Hyundai Bayon – silniki
Hyundai Bayon dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi. Podstawą jest wolnossący 1.2 MPI o mocy 84 KM i momencie obrotowym 118 Nm. To odpowiednia propozycja dla mniej wymagających, którzy chcą podróżować spokojnie, nieśpiesznie i dość oszczędnie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 165 km/h. Średnie spalanie to około 5 l/100 km. Alternatywą jest nieco mocniejsza jednostka 1.0 T-GDI o mocy 100 KM i momencie obrotowym 172 Nm. W tym przypadku dynamiki jest o wiele więcej, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 183 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,4 l/100 km.
Używany Hyundai Bayon – opinie użytkowników
Zalety
„Tylko dwie jednostki do wyboru, ale obie dość żwawe i oszczędne”.
„Całkiem przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem”.
„Wygodne, komfortowe i bardzo dobrze wyposażone wnętrze”.
„Niezły stosunek wyposażenia i możliwości do ceny”.
Wady
„Szkoda, iż pod maską nie ma mocniejszej benzyny”.
„Wybór na rynku wtórnym jest niestety dość niewielki”.
„Niektóre elementy wnętrza są kiepskiej jakości”.
„Konkurencja ma większy wybór wersji, silników etc.”.
Używany Hyundai Bayon – awaryjność, typowe usterki
Hyundai Bayon to praktycznie nowy model samochodu, dlatego w ogłoszeniach zwykle znajdziemy świeże egzemplarze. Warto zwrócić uwagę, iż oglądany pojazd powinien posiadać istotną gwarancję oraz kompletną historię przeglądów w autoryzowanych serwisach (to warunek konieczny do zachowania gwarancji). Pomimo iż mamy do czynienia z młodym autem, zaleca się dokładne przejrzenie dokumentacji. Liczba usterek jest niewielka, a poza typowymi kwestiami związanymi z eksploatacją oraz czasem zdarzającymi się problemami z systemami inforozrywki, Hyundai Bayon nie wykazuje poważnych wad. Ze względu na charakter miejskiego samochodu, warto dokładnie zbadać nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń wynikłych z kolizji, otarć czy incydentów parkingowych.
Używany Hyundai Bayon – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Hyundaiu Bayon znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne przez szybę czołową). Oprócz tego tabliczka z numerem VIN znajduje się na słupku środkowym po lewej stronie.
Używany Hyundai Bayon – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 50 ogłoszeń dotyczących używanego Hyundaia Bayon. Przykładowo egzemplarz z 2021 roku z silnikiem 1.0 T-GDI z przebiegiem 15 000 kilometrów to koszt około 59 000 złotych. Za około 80 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z silnikiem 1.2 MPI i przebiegiem 17 000 kilometrów.
Używany Hyundai Bayon – podsumowanie
Hyundai Bayon to ciekawa, choć niedoceniana alternatywa dla rynkowych oczywistości, takich jak Renault Captur czy Skoda Kamiq. Auto prezentuje się ciekawie, a w wyższych wersjach wyposażenia i z ładnym lakierem zwraca na siebie uwagę i daje sporo frajdy z jazdy. Do tego sporo przestrzeni i dobre wyposażenie w dość rozsądnej cenie.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hyundaiach:
Używany Hyundai Kona I (2017-2023) – opinie użytkowników
Używany Hyundai i30 III (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 418/177/149 cm |
Rozstaw osi | 258 cm |
Pojemność bagażnika | 411-1205 l |
Pojemność | 998 cmł | 1197 cmł |
Paliwo | benz., turbo | benzynowy |
Maks. moc | 100 KM | 84 KM |
Maks. moment | 172 Nm | 118 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,7 s | 13,5 s |
Prędkość maks. | 183 km/h | 165 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,4 l/100 km | 5 l/100 km |