
Druga generacja Forda Kugi zmężniała względem poprzednika. Auto prezentuje się dojrzale, zarówno pod względem stylizacji, jak i konstrukcji. Wybór na rynku wtórnym jest całkiem spory, są też bliźniacze modele sprowadzone z USA. Ale uwaga – SUV Forda walczy z kilkoma bolączkami.
Ford Kuga II
- Lata produkcji: 2013-2019
- Silniki benzynowe: 1.5-2.0 (120-242 KM)
- Diesle: 1.5-2.0 (120-180 KM)
- Długość/rozstaw osi: 452/269 cm
- Szerokość/wysokość: 184/169 cm
- Bagażnik: 456-1653 l
W Kudze nikt nie powinien narzekać na ciasnotę wnętrza – auto świetnie wywiązywać się będzie z roli rodzinnego środka transportu. Bagażnik też nie daje zbyt wielu podstaw do krytyki. Plastiki we wnętrzu nie są być może wyjątkowo wysokiej jakości, ale nie ma też poczucia nadmiernej oszczędności na materiałach.

Używany Ford Kuga II: silniki, napęd

Choć w gamie znajduje się kilkanaście wariantów silnikowych, na rynku wtórnym dominują jednostki wysokoprężne 2.0, zwykle w wariancie 140 KM, oraz benzynowe silniki 1.5/150 KM. Aut benzynowych jest trochę mniej niż diesli.
Sporo oferowanych Fordów ma tylko przedni napęd, ale przecież i tak nikt tymi autami nie będzie się wybierał na bezdroża. Raczej nie sprawiają problemów, choć częsta jazda miejska przekłada się na sygnalizowane często odkładanie się nagaru czy zapychanie filtra DPF. W przypadku silników benzynowych ponad średnią wybijają się problemy z układem chłodzenia, trzeba to zweryfikować przed zakupem.
https://magazynauto.pl/testy/ford-kuga-porownanie-hybryd,aid,1210Używany Ford Kuga II: awaryjność
Kuga raczej nie wyróżnia się negatywnie na tle konkurencji, ma kilka słabszych punktów, ale nie powinno się to przełożyć na niespodziewane wysokie wydatki. Auto cieszy się u swoich użytkowników niezłą opinią.
Używany Ford Kuga II: sytuacja rynkowa
Wystawionych na sprzedaż aut jest sporo, jest więc w czym wybierać. Dominują importowane, ale sporo z nich jest w niezłej kondycji.
https://magazynauto.pl/testy/ford-kuga-2-5-hybrid-st-line-x-black-z-akcesoriami-thule-jeszcze-wieksze-mozliwosci-test,aid,3561Używany Ford Kuga II: koszty
Ceny zakupu są nieco niższe niż w przypadku konkurencyjnych VW Tiguana czy Toyoty RAV4.
Ceny rynkowe
- 40 000 zł
Głównie diesle z początku produkcji, samochody z prywatnego importu, ale za to z niezłym wyposażeniem
- 60 000 zł
Auta ze środka stawki, można wybierać między dieslami i wersjami benzynowymi, sporo smochodów wygląda na zadbane
- 95 000 zł
Ceny najdroższych aut na rynku ocierają się o 100 tys. zł, to często najmocniejsze wersje 2.0 EcoBoost
https://magazynauto.pl/testy/ford-kuga-2-5-hybrid-awd-toyota-rav4-2-5-hybrid-awd-i-porownanie,aid,3486
Używany Ford Kuga II: dane techniczne
1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 2.0 EcoBoost | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
1498 cm3 | 1498 cm3 | 1999 cm3 | 1997 cm3 | 1997 cm3 | 1997 cm3 |
benzynowy, turbo/R4 | benzynowy, turbo/R4 | benzynowy, turbo/R4 | turbodiesel/R4 | turbodiesel/R4 | turbodiesel/R4 |
150 KM | 182 KM | 242 KM | 120 KM | 140 KM | 180 KM |
240 Nm | 240 Nm | 394 Nm | 310 Nm | 320 Nm | 400 Nm |
9,7 s | 10,1 s | 8,8 s | 12,7 s | 12,0 s | 9,2 s |
195 km/h | 200 km/h | 212 km/h | 172 km/h | 190 km/h | 202 km/h |
6,2 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,8 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,2 l/100 km |
- Polecane silniki: 2.0 EcoBoost, 2.0 TDCi
Używany Ford Kuga II: historia modelu
- 2011: W Ameryce debiutuje Ford Escape 3. generacji, „bliźniak” europejskiej Kugi
- 2013: Rusza sprzedaż Kugi II w Europie
- 2016: Face lifting modelu: większy grill, inne tylne światła, nowsze multimedia i systemy asysty kierowcy
- 2019: Premiera kolejnej generacji

Używany Ford Kuga II: typowe usterki
- Układ chłodzenia
Silniki 1.6 EcoBoost mogą mieć tendencję do przegrzewania się, co może prowadzić do uszkodzenia uszczelek głowicy
- Problemy ze skrzynią PowerShift
Wersje wyposażone w automatyczną skrzynię PowerShift mogą mieć problemy z szarpaniem, opóźnioną zmianą biegów oraz wczesnym zużyciem sprzęgieł
- System multimedialny (SYNC)
Użytkownicy często zgłaszają zawieszanie się systemu SYNC, problemy z łącznością Bluetooth, a także sporadyczne resety systemu
- Korozja nadwozia i podwozia
Niektóre egzemplarze mogą mieć problem z korozją, szczególnie na elementach podwozia oraz nadkoli
Używany Ford Kuga II: zalety i wady
- Dobre adekwatności jezdne, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, łatwo można znaleźć auto w dobrym stanie
- Spadająca szybciej od wielu konkurentów wartość rynkowa, obsługa wymaga przyzwyczajenia, silniki nie są tak oszczędne jak u rywali
Warto kupić
Samochód z krajowego salonu, kosztem bogatszego wyposażenia – takie egzemplarze są zwykle w lepszym stanie od tych pochodzących z importu.
Uważaj na
Samochody importowane z Ameryki – sprowadzane są na handel, w zdecydowanej większości okazują się wypadkowe, często były mocno rozbite.
https://magazynauto.pl/uzywane/najlepsze-uzywane-crossovery-15-modeli-zalety-wady-polecane-silniki-ceny,aid,2294Warto wiedzieć
- Na rynku amerykańskim i w kilku innych regionach Ford Kuga II jest sprzedawany pod nazwą Ford Escape
- Auto zbudowano na tej samej platformie co Focusa III, co może tłumaczyć świetne adekwatności jezdne Kugi
- W 2016 roku wprowadzono wersję ST-Line, która była sportową wariacją Kugi. Zmiany obejmowały bardziej agresywny wygląd, usztywnione zawieszenie oraz sportowe akcenty we wnętrzu