Używany Citroen C3 III (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Francuzi zawsze mieli rękę do aut miejskich. Citroen C3 III to praktyczne, zwinne, interesujące stylistycznie, zaskakująco przestronne i rozsądnie wycenione auto. Jakie są opinie o tym modelu?

Czasami wydaje się, iż nowoczesna stylizacja małych samochodów podąża jedną z dwóch ścieżek: wyrazista i nowoczesna, ale nijaka, lub zabawna i modna, ale zbyt retro. W przypadku Citroena C3 III mamy skłonność do podążania tym drugim kierunkiem, ale francuskim stylistom udało się uzyskać balans pomiędzy nawiązaniami do poprzedników oraz obecnych wówczas w ofercie modeli, a nowoczesnością bez przekraczania żadnej z granic. jeżeli młody kierowca wybiera właśnie auto dla siebie i nie chce niczego nudnego, być może chętniej spojrzy na C3, niż klasyczne i zachowawcze Polo, Ibizę czy Fiestę. Swoją drogą, spoglądając na ofertę Citroena oraz poprzedników C3, można odnieść wrażenie, iż marka nie może się zdecydować i raz oferuje auto dość ekstrawaganckie i ciekawe, raz nowoczesne i eleganckie, innym razem nudne i bezpłciowe. Na szczęście trzecia generacja modelu C3 prezentuje się świetnie, szczególnie w bogatszych wersjach ze specyficznymi nakładkami.

Stylistyka Citroena C3 III jest dość specyficzna i trudno pomylić to auto z innym, no chyba, iż jest to… inny Citroen, np. C3 Aircross.

Używany Citroen C3 III – wymiary, nadwozie

Moim zdaniem Citroen C3 III jest jednym z najlepiej wyglądających przedstawicieli segmentu B. Ma mnóstwo stylistycznych smaczków, dodatków, kolorowych opcjonalnych wstawek. Dość łatwo można trafić na wersje z dwukolorowym nadwoziem, np. biały lakier główny z czerwonymi dodatkami. Dzielone przednie reflektory świetnie korespondują z wąską listwą grilla. W sumie to rozciągnięte na boki logo, z którego odchodzą chromowane listwy, zaś adekwatny grill/wlot powietrza znajduje się niżej, w zderzaku. Warto zwrócić uwagę na liczne nakładki na nadwozie, nadkola i zderzaki, które nie tylko wyglądają ciekawie i przypominają nieco stylistykę crossovera, ale również mają wymiar praktyczny, bowiem chronią nadwozie przed drobnymi uszkodzeniami. Poza tym nakładki boczne, które biegną przez przednie i tylne drzwi nadają Citroenowi C3 III niepowtarzalnego charakteru. Auto mierzy 3996 mm długości, 1749 mm szerokości i 1474 mm wysokości. Rozstaw osi to 2539 mm.

Możliwości personalizacji Citroena C3 były (i wciąż są) dość szerokie, więc można znaleźć auto w naprawdę ładnym zestawieniu kolorystycznym.

Używany Citroen C3 III – wnętrze, bagażnik

Wnętrze również wzbudza sympatię pod warunkiem, iż nie mamy zbyt wielkich oczekiwań co do przestrzeni i jakości użytych materiałów. Deska rozdzielcza jest bardzo przyjemna dla oka, szczególnie w niektórych wersjach wyposażenia, np. z pomarańczowymi wstawkami z imitacji skóry. Inteligentna stylizacja i sprytne użycie koloru oznaczają, iż pomimo nieco tanich tworzyw sztucznych w C3 jest przyjemnie. Ponadto otrzymujemy nieco wyższą pozycję za kierownicą niż w większości innych małych samochodów z tego segmentu, co zapewnia dobrą widoczność. Jak widać akcenty związane z crossoverami z zewnątrz nie wzięły się znikąd. Oczywiście są pewne braki.

1 z 2
Można znaleźć stonowane wersje Citroena C3 III, ale o wiele lepiej wszystko wygląda z dodatkiem żywego koloru!
Sporo przydatnych schowków, półeczek i dość dobre wykorzystanie przestrzeni to spora zaleta C3.

System informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym jest powolny i trudny w obsłudze. Poza tym nie ma oddzielnych elementów sterujących dla systemów wentylacji, co oznacza, iż ​​trzeba poruszać się po menu, aby wykonać choćby proste funkcje, takie jak regulacja ogrzewania, nawiewów etc. O ile z przodu jest w miarę dużo miejsca, tak z tyłu brakuje go choćby dla dwóch niewysokich osób. Poza tym otwory drzwiowe są ciasne i trudno się wsiada i wysiada. Cóż, nie jest to najprzestronniejszy przedstawiciel tego segmentu i do Skody Fabii mu bardzo daleko. jeżeli chodzi o pojemność bagażnika, w standardowym ułożeniu oparć jest to 300 litrów, a po ich złożeniu – 922 litry.

1 z 4
Fotele są wygodne, obszerne, ale z typowo "salonowym" charakterem.
Z tyłu jest dość ciasno, choć dwoje dorosłych pasażerów nie powinno narzekać podczas krótszej podróży.
W standardowej konfiguracji bagażnik ma raczej skromną pojemność. Citroen C3 III nie wyróżnia się pod tym względem w segmencie.
Wykończenie bagażnika jest przeciętne, po złożeniu oparć jest spory próg, brakuje również praktycznych dodatków.

Używany Citroen C3 III – silniki

Jeśli chodzi o ofertę silnikową, jest ona dość skromna, ale w tym segmencie to raczej norma. Przed liftingiem wybór był szerszy, bowiem były do wyboru dwie jednostki – benzynowa i wysokoprężna – ale za to w trzech wersjach mocy dla wszystkich typu. W palecie jednostek benzynowych był silnik 1.2 PureTech o mocy od 68 do 110 KM. Ta najmocniejsza wersja zapewniała naprawdę niezłą dynamikę i frajdę z jazdy (choć miękkie zawieszenie skutecznie ją ogranicza), bowiem sprint od 0 do 100 km/h w wersji z automatyczną skrzynią zajmuje przyzwoite 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 188 km/h. Po liftingu z oferty wypadła bazowa 68-konna wersja.

Zdecydowanie najpopularniejsza jednostka w tym modelu – 1.2 PureTech. W topowej wersji ma przyjemną dynamikę i rozsądne spalanie.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, przed liftingiem oferta obejmowała jednostkę 1.6 BlueHDi o mocy 75 lub 99 KM, ale po 2018 roku silnik ten został zastąpiony przez 1.5 BlueHDi o mocy 102 KM. Również po liftingu oferta obejmowała tylko tą jednostkę. Moc 102 KM i 250 Nm momentu obrotowego daje sporo argumentów do dynamicznej, ale i bardzo oszczędnej jazdy. Sprint do setki zajmuje około 10 sekund, a średnie spalanie nie przekracza 5 l/100 km. Całkiem udane połączenie, choć należy uważać, czy auto z tym silnikiem nie było użytkowane tylko w mieście, co może prowadzić do kosztownych problemów z filtrem cząstek stałych, dwumasą itp.

Używany Citroen C3 III – opinie użytkowników

Zalety

„Ciekawa, niesztampowa stylistyka, która wyróżnia się wśród miejskich aut”.

„Najmocniejsza jednostka benzynowa zapewnia całkiem niezłą dynamikę”.

„Lekki, zwinny i prosty w prowadzeniu, szczególnie z automatem”.

„Bardzo komfortowe zawieszenie nieźle spisuje się w mieście”.

Wady

„Bardzo skromne wyposażenie i sporo braków, w tym dotykowa klimatyzacja”.

„Dla niektórych miękkość zawieszenia może być drażniąca”.

„Jakość materiałów jest kiepska – widać daleko idące cięcia kosztów”.

„Z tyłu mogłoby być więcej miejsca, bagażnik też nie zachwyca”.

Używany Citroen C3 III – awaryjność, typowe usterki

Citroen C3 III jest dość świeżym autem, które jeszcze nie doczekało się częstych i powtarzających się usterek czy problemów. Podczas poszukiwań na pewno warto przejrzeć historię przeglądów, serwisów i wszelką dokumentację. Ze względu na fakt, iż jest to samochód miejski, należy zwrócić uwagę na nadwozie, uszkodzenia, pęknięcia plastików itp. Należy również mieć na względzie felgi. Co prawda profil opony jest spory, ale mocno uszkodzone obręcze mogą wskazywać na niechlujną jazdę właściciela i ryzyko uszkodzeń zawieszenia. Wnętrze również nie należy do najtrwalszych, więc szukajmy głębokich zadrapań, pęknięć, plam. To stosunkowo nowe auto, więc możemy mieć w tym aspekcie większe wymagania. Poza tym to francuski samochód, więc należy sprawdzić elektrykę, elektronikę, działanie systemów i wszystkich opcji wyposażenia.

Manualna przekładnia nie grzeszy precyzją działania.

Używany Citroen C3 III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Citroenie C3 III znajduje się na prawym progu na naklejce. Oprócz tego tabliczka znamionowa z numerem VIN znajduje się na przegrodzie komory silnika po prawej stronie oraz pod szybą czołową w lewym dolnym rogu.

Używany Citroen C3 III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 350 ogłoszeń dotyczących używanego Citroena C3 III. Przykładowo egzemplarz z 2021 roku w wersji Origins z silnikiem 1.2 PureTech i przebiegiem 30 000 kilometrów to koszt około 65 000 złotych. Za około 45 000 złotych znajdziemy model z 2018 roku z przebiegiem około 110 000 kilometrów i silnikiem 1.6 BlueHDi.

Citroen C3 III - lifting
1 z 2
Citroen C3 III przed liftingiem (2016-2020)
Citroen C3 III po liftingu (od 2020 r.)

Używany Citroen C3 III – podsumowanie

Niebanalny, zwracający na siebie uwagę, przyjemny w prowadzeniu i z ładnym, dość funkcjonalnym wnętrzem. Citroen C3 III może podbić serca kogoś, kto szuka auta do miasta i nie oczekuje od niego cech z wyższych segmentów. Nie jest przestronny, ma prosty i mało funkcjonalny bagażnik, materiały też nie są najlepszej jakości, ale przyjemność z jazdy i komfort na pewno wiele wynagrodzą.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Citroenach:

Używany Citroen C3 II (2009-2017) – opinie użytkowników

Używany Citroen C3 Aircross (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Citroen C3 III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 399/174/147 cm
Rozstaw osi 253 cm
Pojemność bagażnika 300-922 l
Citroen C3 III- dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe i Diesla) Silnik 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.5 BlueHDi
Pojemność 1199 cmł 1199 cmł 1199 cmł 1560 cmł 1560 cmł 1499 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 68 KM 82 KM 110 KM 75 KM 99 KM 102 KM
Maks. moment 95 Nm 118 Nm 205 Nm 233 Nm 254 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 16,3 s 13 s 9,8 s 15,5 s 11,9 s 10 s
Prędkość maks. 165 km/h 168 km/h 188 km/h 169 km/h 185 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,7 l/100 km 4,7 l/100 km 4,9 l/100 km 3,6 l/100 km 3,7 l/100 km 3,8 l/100 km

Używany Citroen C3 III – galeria

1 z 25
Citroen C3 III - przód
Citroen C3 III - przód
Citroen C3 III - bok
Citroen C3 III - tył
Citroen C3 III - tył
Citroen C3 III - tył
Citroen C3 III - bok
Citroen C3 III - przód
Ciekawe dodatki i stylistyczne smaczki budują bardzo przyjemną atmosferę. W tym aucie chce się spędzać czas.
Klasyczne zegary, ale z francuskim sznytem. choćby czcionka komputera pokładowego jest estetyczna.
Klasyczna dla Citroena manetka tempomatu jest dość wygodna w obsłudze, choć wymaga przyzwyczajenia.
Sterowanie ustawieniami klimatyzacji z poziomu ekranu nie jest zbyt wygodne.
Nawigacja nie powinna być kryterium wyboru, bowiem obecność Android Auto i Apple CarPlay rozwiązuje problem jej braku.
System jest prosty, ale nieintuicyjny, więc warto postawić na integrację ze telefonem.
Nawet tak banalne elementy jak boczki drzwi i uchwyty rozwiązano w interesujący sposób.
Wstawki m.in. w desce rozdzielczej mogą być wykonane z różnych materiałów.
Manualna skrzynia biegów będzie najczęstszym widokiem w używanych egzemplarzach. Niestety nie grzeszy precyzją i zwykle ma tylko 5 biegów (6 wyłącznie z silnikiem 1.2 PureTech/110 KM).
Automat również nie jest idealny, ale z mocnym silnikiem benzynowym tworzy świetne połączenie.
Są przydatne schowki i uchwyty, nie zabrakło również portu USB, gniazda zapalniczki czy AUX.
Niewielki podłokietnik zdecydowanie poprawia komfort podróży.
Fotele nie mają zbyt dobrego trzymania w zakrętach, ale są bardzo wygodne i świetnie sprawdzają się podczas krótkich podróży po mieście.
Kanapa ma co prawda trzy miejsca, ale trójka pasażerów wytrzyma raczej krótką wycieczkę.
Bagażnik jest foremny, ale nieduży i raczej mało funkcjonalny.
Po złożeniu oparć mamy spory próg. Szkoda, iż nie zadbano o praktyczne dodatki i gadżety.
Pod podłogą wygospodarowano miejsce na koło dojazdowe.
Idź do oryginalnego materiału