Używane SUV-y i crossovery z Ameryki: przegląd rynku. Zalety, wady, polecane wersje i ceny 20 modeli

2 godzin temu

Moda na duże, podwyższone modele aut zawędrowała do nas z USA. Tamtejsze marki na przestrzeni lat przygotowały wiele atrakcyjnych SUV-ów, które z łatwością można kupić na polskim rynku wtórnym. Zobacz, na co jednak trzeba uważać, żeby amerykański sen nie zamienił się w koszmar. W naszym zestawieniu 20 modeli – zarówno tych bezpośrednio importowanych z USA, jak i dostępnych (w przeszłości i obecnie) w oficjalnej sieci sprzedaży w Polsce.

Za pierwszego SUV-a, czyli auto łączące dzielność terenową z komfortem jazdy i prowadzeniem zbliżonym samochodu osobowego, uchodzi Jeep Wagoneer z 1962 r. Osiem lat później zadebiutował lepiej znany mieszkańcom Europy Range Rover. Prawdziwy początek rozkwitu segmentu SUV-ów to jednak schyłek XX i początek XXI wieku.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-terenowki-funkcjonalne-i-dajace-frajde-z-uzytkowania-14-modeli-wady-zalety,aid,2102

Epoka SUV-ów

Od tego czasu koncerny motoryzacyjne sypią różnymi modelami jak z rękawa. Mimo postępującej globalizacji nie wszystkie amerykańskie SUV-y oficjalnie dotarły do Europy. W przypadku aut z drugiej ręki nie jest to problemem, bo prywatny import uzupełnia braki.

https://magazynauto.pl/uzywane/czy-oplaca-sie-sprowadzic-auto-z-ameryki-polacy-importuja-z-usa-i-kanady-coraz-wiecej-samochodow-z-czego-wynika-atrakcyjnosc-tych-kierunkow,aid,4215

Na auta z Ameryki trzeba uważać

Czy warto więc kupić auto z amerykańskim rodowodem? Tak, ale są pewne... ale. Kluczowa jest przeszłość danego egzemplarza. Nie od dzisiaj wiadomo, iż z USA najbardziej opłaca się sprowadzać uszkodzone samochody.

https://magazynauto.pl/uzywane/samochody-uzywane-z-usa-uwazaj-na-te-modele-ryzykowne-wersje-usterki-wady-problemy,aid,4408

Niezwykle ważne jest też dopasowanie auta do europejskich wymogów, czyli asymetria świateł mijania, pomarańczowe kierunkowskazy z tyłu i światło przeciwmgielne. Nieprawidłowości w tym zakresie uniemożliwią przejście badania technicznego w legalny sposób, a w przypadku kontroli policyjnej powinny skutkować zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Mniej typowe modele to także utrudniony dostęp do części zamiennych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/importujesz-auto-z-usa-tam-tez-srogo-kreca-liczniki-komis-zdjal-lacznie-22-5-mln-km,aid,4556

Poniżej – przegląd wartych naszym zdaniem uwagi modeli o amerykańskich korzeniach, zarówno tych z importu, jak i dostępnych na europejskim rynku.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-auta-amerykanskie-dostepne-na-naszym-rynku-19-wartych-uwagi-modeli-polecane-wersje-zalety-wady-ceny,aid,3701

Acura RDX II (2012-2018)

  • Ceny ofertowe: 70-86 tys. zł
fot. Acura

Polecana wersja: 3.5 i-VTEC

Silnik: benzynowy, pojemność: 3471 cm3, moc: 277 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s, średnie zużycie paliwa: 10,0 l/100 km

Oferowana w Ameryce Acura jest dla Hondy tym, czym Lexus dla Toyoty. Nie zdecydowano się jednak na wprowadzenie tej marki na europejski rynek.

Druga generacja modelu RDX to 4,68-metrowy SUV z silnikiem V6, który w Europie jest znany z flagowej Hondy Legend. Jednostka, choć zachłanna na paliwo i czasem potrafiąca spalać zwiększone ilości oleju, okazuje się praktycznie bezawaryjna.

RDX był oferowany z napędem na przednią oś lub cztery koła – niestety mniej zaawansowanym od stosowanego w pierwszej odsłonie RDX-a napędu SH-AWD. Wyposażenie standardowe obejmowało m.in. kamerę cofania i system bezkluczykowego dostępu.

Model został wysoko oceniony w surowych amerykańskich testach bezpieczeństwa IIHS. Najwięcej skarg na auto dotyczy elektroniki i elektryki, w tym zawodnych pomp paliwa. Wzorem trwałości nie jest układ hamulcowy.

https://magazynauto.pl/uzywane/japonskie-auta-klasy-premium-12-modeli-ceny-usterki,aid,1321

Cadillac Escalade IV (2014-2020)

  • Ceny ofertowe: 190-320 tys. zł
fot. Cadillac

Polecana wersja: 6.2 V8 EcoTec3

Silnik: benzynowy, pojemność: 6162 cm3, moc: 420 KM, maksymalny moment obrotowy: 624 Nm, prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, średnie zużycie paliwa: 13,1 l/100 km

Auto kojarzące się z amerykańskimi VIP-ami lub raperami to prawdziwy, nie do końca przystający do naszych realiów drogowych mastodont o długości 5,1 m, lub 5,7 m w wersji ESV. Źródłem mocy jest silnik 6.2 V8 EcoTec3, który łączono z 6-, 8- lub 10-biegowym automatem.

Ilość miejsca w kabinie jest ogromna, na komfort jazdy czy wyposażenie również nie sposób narzekać. Typowe problemy to zanieczyszczenie przepustnicy nagarem, wypadanie zapłonu i problemy z pokładową elektroniką.

Chevrolet TrailBlazer (2001-2008)

  • Ceny ofertowe: 15-54 tys. zł
fot. Chevrolet

Polecana wersja: 6.0 V8

Silnik: benzynowy, pojemność: 5967 cm3, moc: 400 KM, maksymalny moment obrotowy: 540 Nm, prędkość maksymalna: 209 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s, średnie zużycie paliwa: 15,3 l/100 km

Ciekawy stylistycznie model, który doczekał się pięciu technicznych bliźniaków (jednym z nich był Saab 9-7X). Topowa wersja SS (na zdjęciu) ma znany z Corvette silnik LS2 6.0 V8. Poza flagową wersją TrailBlazer miał dołączany napęd na obie osie z reduktorem i opcjonalną blokadą tylnego mostu.

Chevrolet Suburban X (2006-2013)

  • Ceny ofertowe: 55-103 tys. zł
fot. Chevrolet

Polecana wersja: 5.3i V8

Silnik: benzynowy, pojemność: 5326 cm3, moc: 310 KM, maksymalny moment obrotowy: 454 Nm, prędkość maksymalna: b.d., przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, średnie zużycie paliwa: 13,2 l/100 km

Techniczny bliźniak nieco krótszego Chevrolet Tahoe III, a zarazem jedna z legend amerykańskich dróg, która sukces zawdzięczała m.in. korzystnej relacji ceny do zalet. Źródłem mocy są wyłącznie silniki V8 (5.3 i 6.0), które potrafią palić olej. Problemy generuje też elektronika, zdarza się pękanie deski rozdzielczej.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-chevrolet-tahoe-gmc-yukon-kultowe-suv-y-z-rodziny-gmt400,aid,2363

Dodge Caliber (2006-2011)

  • Ceny ofertowe: 10-38 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 1.8

Silnik: benzynowy, pojemność: 1798 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 168 Nm, prędkość maksymalna: 170 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,8 s, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km

Caliber stanowił próbę otwarcia się marki Dodge na rynki całego świata. Bazuje na płycie GS, którą Daimler Chrysler przygotował wraz Mitsubishi. Efektem unifikacji jest obecność pod maską silników 1.8, 2.0 i 2.4 znanych z innych modeli Chryslera, Dodge'a, Jeepa czy wspomnianego Mitsubishi.

Przestrzegamy przed drogą i trudną w naprawach przekładnią CVT. Najlepszym wyborem nie będzie też diesel 2.0 CRD, czyli owiane złą sławą 2.0 TDI PD Volkswagena. Dużo lepszym wyborem jest 2.2 CRD od Mercedesa. Do jazdy na co dzień wystarczy bazowy, benzynowy silnik 1.8 (podobnie jak 2.0 i 2.4 nie przepada za LPG). Kto szuka oryginalności, powinien rozejrzeć się za topową odmianą 2.4 SRT-4, która rozwija aż 295 KM i 363 Nm. Siły napędowe w całości trafiają na przednią oś.

Caliber rozczarowuje surowo wykończonym wnętrzem. Coraz większym problemem staje się korozja elementów podwozia. Silniki czasem palą olej.

Dodge Nitro (2006-2011)

  • Ceny ofertowe: 14-38 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 2.8 CRD

Silnik: diesel, pojemność: 2777 cm3, moc: 177 KM, maksymalny moment obrotowy: 460 Nm, prędkość maksymalna: 182 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, średnie zużycie paliwa: 9,4 l/100 km

Auto bazujące na Jeepie Cherokee (KK) próbowano oferować także w Europie, specjalnie wdrażając diesla 2.8 CRD. Dodge Nitro nie odniósł sukcesu na żadnym z rynków, więc bez następcy dość gwałtownie zniknął z oferty. Charakterystyczna bryła nadwozia wciąż robi wrażenie na drogach.

Dodge Journey (2007-2020)

  • Ceny ofertowe: 16-80 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 2.4

Silnik: benzynowy, pojemność: 2359 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 240 Nm, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s, średnie zużycie paliwa: 8,8 l/100 km

Journey zadebiutował podczas salonu we Frankfurcie, a był dostępny z dieslem 2.0 TDI PD Volkswagena, co wyraźnie wskazuje, jak duże nadzieje wiązano ze sprzedażą auta w Europie. Rynek nie wykazał dużego entuzjazmu, a Journey nie sprzedawał się dobrze także w latach 2011-2015, gdy był oferowany jako Fiat Freemont.

To przestronne, ale surowo wykończone auto polecamy z bazowym silnikiem 2.4. Kto szuka diesla, powinien celować we Freemonta ze świetnym silnikiem 2.0 Multijet.

Dodge Durango III (od 2011 r.)

  • Ceny ofertowe: 58-600 tys. zł
fot. Dodge

Polecana wersja: 3.6 V6

Silnik: benzynowy, pojemność: 3604 cm3, moc: 294 KM, maksymalny moment obrotowy: 353 Nm, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, średnie zużycie paliwa: 10,9 l/100 km

Bliskie techniczne spokrewnienie auta z Jeepem Grand Cherokee WK2 sprawia, iż Durango jest zaskakująco rozsądnym wyborem. W przestronnym wnętrzu osadzono trzy rzędy siedzeń.

Paleta silników jest bardzo rozpięta. Domykają ją topowe wersje SRT (482 KM) oraz Hellcat (720 KM, na zdjęciu).

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-samochody-marki-dodge-przeglad,aid,1636

Ford Escape III (2012-2019)

  • Ceny ofertowe: 41-80 tys. zł
fot. Ford

Polecana wersja: 2.0 EcoBoost

Silnik: benzynowy, pojemność: 1999 cm3, moc: 243 KM, maksymalny moment obrotowy: 366 Nm, prędkość maksymalna: 189 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, średnie zużycie paliwa: 9,4 l/100 km

Mimo że Escape III wygląda jak Kuga II, nie jest jej idealnym klonem – dopasowując SUV-a do oczekiwań amerykańskiego rynku, zaoferowano niedostępne w Kudze silniki 2.0 EcoBoost, 2.5 Duratec oraz klasyczny automat. Silniki EcoBoost (także 1.6) niestety borykają się z poważnymi awariami.

Ford Edge II (2014-2024)

  • Ceny ofertowe: 58-160 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 2.0 TDCi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 180 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km

Kolejny model, który bez większych efektów starano się introdukować na europejski rynek (2016-2021). Sprawiło to jednak, iż produkowany w Kanadzie Edge doczekał się oszczędnego i trwałego diesla 2.0 (150-238 KM), którego polecamy.

Jak na amerykańskie auto samochód okazuje się zaskakująco przyjemny w prowadzeniu, a do tego przekonuje wykończeniem wnętrza – kto wciąż jednak czuje niedosyt, powinien szukać flagowej wersji Vignale. W benzynowej wersji 2.0 GTDi może dochodzić do pękania bloku.

https://magazynauto.pl/porady/jazda-bez-trzymanki,aid,177

Ford Explorer V (2010-2019)

  • Ceny ofertowe: 52-128 tys. zł
fot. Ford

Polecana wersja: 3.5 Ti-VCT

Silnik: benzynowy, pojemność: 3496 cm3, moc: 249 KM, maksymalny moment obrotowy: 346 Nm, prędkość maksymalna: 183 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, średnie zużycie paliwa: 11,0 l/100 km

W porównaniu z poprzednikiem auto stanowiło duży skok naprzód w kwestii dopracowania aerodynamicznego nadwozia. Explorer pozostał jednak na tyle solidny, żeby zainteresowanie nim wyrażała amerykańska policja.

Paletę silników tworzyły wyłącznie silniki benzynowe – wolnossące 3.5/3.7 V6, doładowane 2.0 i 3.5 oraz podwójnie doładowane 3.5. Co ciekawe, niektóre auta mają tylko napęd na przód.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-ford-crown-victoria-ii-1997-2011-legenda-amerykanskiej-policji,aid,1847

Hummer H2/H3 (2002-2009/2005-2010)

  • Ceny (H2/H3): 60-150/42-140 tys. zł
fot. Hummer

Polecana wersja: H3/5.3i V8

Silnik: benzynowy, pojemność: 5327 cm3, moc: 305 KM, maksymalny moment obrotowy: 432 Nm, prędkość maksymalna: 160 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, średnie zużycie paliwa: 14,5 l/100 km

Spadkobiercy legendy Hummera H1 na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. Duży i ciężki H2 (po lewej) bazuje na mechanice Chevroleta Tahoe, a mniejszy, lżejszy i bardziej oszczędny H3 oparto na modelu Colorado. Co ciekawe, sprzedaż obu aut była niemal identyczna (niecałe 160 tys. egz. każdy)

Infiniti QX56/QX80 (2010-2024)

  • Ceny ofertowe: 75-165 tys. zł
fot. Infiniti

Polecana wersja: 5.6 V8

Silnik: benzynowy, pojemność: 5552 cm3, moc: 400 KM, maksymalny moment obrotowy: 560 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s, średnie zużycie paliwa: 15,6 l/100 km

Należącą do Nissana markę Infiniti próbowano bez większego skutku wdrożyć do Europy. Tymczasem w Ameryce ma się ona więcej niż dobrze. Jej flagowym produktem jest model QX56, w 2013 r. przemianowany na QX80.

Auto to szlachetniej urodzony „bliźniak” Nissana Patrola Y62. Wybór wersji silnikowej był prosty – Infiniti oferowało tylko benzynowe 5.6 V8. Wyposażenie jest bogate, a jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-infiniti-niszowe-ale-warte-uwagi-11-modeli-dane-techniczne-zalety-wady-usterki,aid,2672

Jeep Compass II (od 2016 r.)

  • Ceny ofertowe: 57-180 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 1.6 MultiJet

Silnik: diesel, pojemność: 1598 cm3, moc: 120 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 185 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, średnie zużycie paliwa: 4,4 l/100 km

Fiat stara się w pełni wykorzystać potencjał Jeepa – na płycie podłogowej modelu Renegade zbudowano większego Compassa. Auto nie jest idealnie wykończone czy wyciszone. Oferowane w Europie wersje dopasowano jednak do potrzeb klientów, choćby budując sporą paletę diesli 1.6/2.0.

https://magazynauto.pl/testy/jeep-compass-4xe-240-limited-test,aid,1603

Jeep Cherokee KL (2013-2023)

  • Ceny ofertowe: 34-140 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 2.0 MultiJet

Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm, prędkość maksymalna: 189 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km

Specyficzny wygląd nie pozwolił oferowanemu także w Europie Cherokee na nawiązanie równorzędnej walki z niemieckimi rywalami. Modernizacja z 2018 r. przyniosła pas przedni o bardziej konwencjonalnym wyglądzie.

W przypadku Cherokee dwie kwestie wymagają podkreślenia – wariant Trailhawk został fabrycznie bardzo dobrze przygotowany do jazdy w terenie (ma reduktor i blokady napędu), natomiast włoskie diesle 2.0/2.2 są trwałe i nieprzesadnie zachłanne na paliwo.

https://magazynauto.pl/uzywane/10-najlepszych-uzywanych-modeli-jeepa,aid,2165

Jeep Wrangler JK (2007-2018)

  • Ceny ofertowe: 55-180 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 3.6 V6

Silnik: benzynowy, pojemność: 3604 cm3, moc: 284 KM, maksymalny moment obrotowy: 347 Nm, prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s, średnie zużycie paliwa: 11,0 l/100 km

Bez względu na generację Wrangler jest ikoną – i to nie tylko amerykańskiej motoryzacji, ale motoryzacji w ogóle. Samochód o ponadczasowym wyglądzie i wybitnej dzielności terenowej (zwłaszcza w topowej wersji Rubicon, na fot.), który ze względu na kompaktowe wymiary trzydrzwiowej wersji (4,2 m długości) zaskakująco dobrze sprawdza się w mieście.

Generacja JK otworzyła się na wielu nowych klientów za sprawą 5-drzwiowej wersji oraz włoskiego diesla 2.8 CRD (177/200 KM). Bez względu na kraj pochodzenia Wranglera interesujące nas auto należy obejrzeć pod kątem zniszczeń, które powstały podczas terenowej jazdy – zwłaszcza w USA to chleb powszedni.

Jeep Grand Cherokee WK2 (2010-2021)

  • Ceny ofertowe: 36-530 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 3.0 V6

Silnik: benzynowy, pojemność: 2987 cm3, moc: 250 KM, maksymalny moment obrotowy: 570 Nm, prędkość maksymalna: 202 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km

Najpopularniejszy na naszych drogach „amerykanin”. Sukces auta nie jest dziełem przypadku. Fabrycznie nowe Grand Cherokee nie kosztowało fortuny, a wyglądało atrakcyjnie, miało dobrze wykończone wnętrze, zapewniało wysoki komfort jazdą, a paletą silników nie odstawało od niemieckich rywali z półki premium – wręcz przeciwnie, flagowy wariant Trackhawk mocą 710 KM zostawiał je choćby daleko w tyle.

Z perspektywy rynku wtórnego istotny jest fakt, że Grand Cherokee wytrzymało próbę czasu – wciąż nie wygląda archaicznie i, pomijając kilka wpadek, nie sprawia poważniejszych problemów. Popularność modelu i oficjalne oferowanie go w Europie sprawiają, iż zakup części, także używanych, nie stanowi problemu.

Polecamy droższe wersje wyposażeniowe z pneumatycznym zawieszeniem, które podnosi komfort i pozwala na regulację prześwitu. Najrozsądniejszym wyborem jest diesel, ale trzeba pamiętać o częstych wymianach oleju (silnik potrafi zatrzeć się na panewce). Benzynowe 3.0 V6 jest więc alternatywą wartą uwagi.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-jeep-grand-cherokee-wk2-3-0-crd-2012-test-dlugodystansowy,aid,1283

Lincoln Navigator IV (2017-2024)

  • Ceny ofertowe: 175-350 tys. zł
fot. Lincoln

Polecana wersja: 3.5 V6 Ecoboost

Silnik: benzynowy, pojemność: 3496 cm3, moc: 455 KM, maksymalny moment obrotowy: 691 Nm, prędkość maksymalna: b.d., przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s, średnie zużycie paliwa: 12,3 l/100 km

Kolejne odsłony Navigatora w Europie są dobrze znane z amerykańskich filmów. Skala importu jest ograniczona, bo to niezwykle komfortowy, ale i specyficzny model. W Europie mało kto szuka 8-miejscowego SUV-a o długości 5,3-5,6 m. 10-biegowy automat trzyma spalanie, zwłaszcza na trasie, w ryzach.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/modernizacja-topowego-suv-a-lincoln-navigator,aid,1338

Nissan Murano II (2007-2014)

  • Ceny ofertowe: 22-55 tys. zł
fot. archiwum

Polecana wersja: 3.5 V6

Silnik: benzynowy, pojemność: 3498 cm3, moc: 265 KM, maksymalny moment obrotowy: 334 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s, średnie zużycie paliwa: 10,9 l/100 km

Debiutujący na salonie w Los Angeles model został zaprojektowany pod kątem oczekiwań klientów z Ameryki – wolnossące 3.5 V6 w połączeniu ze skrzynią CVT zapewniało niezwykle płynną jazdę i niski poziom hałasu podczas nieprędkiego pokonywania autostrad. Co zaskakujące, w rozsądnie traktowanych egzemplarzach CVT wytrzymuje bez remontu bardzo duże przebiegi.

Murano próbowano dopasować do oczekiwań klientów z Europy, wdrażając ręczną skrzynię, którą łączono z dieslem 2.5. To niestety przeciętna jednostka YD25DDTi autorstwa Nissana. Murano przekonuje przestronnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-auta-z-6-cylindrowymi-silnikami-sa-mocne-szybkie-swietnie-brzmia-i-za-chwile-ich-juz-nie-bedzie,aid,2425

Toyota FJ Cruiser (2006-2022)

  • Ceny ofertowe: 65-213 tys. zł
fot. Toyota

Polecana wersja: 4.0 V6

Silnik: benzynowy, pojemność: 3956 cm3, moc: 276 KM, maksymalny moment obrotowy: 380 Nm, prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, średnie zużycie paliwa: 12,5 l/100 km

Jeden z najbardziej oryginalnych modeli Toyoty został zaprezentowany w 2003 r. jako prototyp na salonie w Chicago, a produkcyjna wersja zadebiutowała w Detroit, co jest jednoznacznym sygnałem, ze sprzedażą na jakim rynku wiązano największe nadzieje.

FJ Cruiser, bazujący na Land Cruiserze Prado, był oferowany w Ameryce do 2014 r. Auto nie przytłacza rozmiarami – ma 4,67 m długości. Warto szukać egzemplarza w możliwie dobrym stanie. Model ma duży potencjał kolekcjonerski.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/importujesz-auto-z-usa-tam-tez-srogo-kreca-liczniki-komis-zdjal-lacznie-22-5-mln-km,aid,4556

PODSUMOWANIE

Na naszym rynku wtórnym nie brakuje amerykańskich SUV-ów – zarówno sprowadzanych z tamtego rynku, jak i amerykańskich marek czy po prostu projektowanych pod kątem oczekiwań klientów z USA. Stosowane w wielu z nich wolnossące silniki o znacznych pojemnościach są nie tylko trwałe, ale podczas spokojnej jazdy z umiarkowanymi prędkościami także w miarę oszczędne.

Plusem aut sprowadzanych z Ameryki jest też bogate wyposażenie. Niestety wiele z nich było uszkodzonych, bo import takich egzemplarzy ma najwięcej ekonomicznego sensu.

  • Historię serwisową i wypadkową auta z USA można za 80 zł sprawdzić w bazie Carfax.
Idź do oryginalnego materiału