Jeśli ktoś chce się wyróżnić z tłumu i wykazać nietuzinkowym gustem, może zdecydować się na zakup np. Infiniti Q50. To rzadko spotykany, ale niezwykle interesujący przedstawiciel segmentu D. Jakie są opinie o tym modelu?
W segmencie D premium od lat toczy się zaciekła walka o uwagę klienta. Oczywiście na celowniku są takie marki jak BMW, Audi i Mercedes, dość dobrze radzi sobie również Jaguar, ale o japońskiej marce Infiniti zwykle nikt nie wspomina. W sumie obecność tej marki na naszym rynku zawsze była bardzo dyskretna, ale właśnie to sprawia, iż te samochody wzbudzają spore zainteresowanie na ulicy. Największym minusem jest fakt, iż wielu kojarzy markę Infiniti jako „tą lepszą wersję Nissana”. Sporo w tym racji, ale to samo można powiedzieć np. o Audi, iż to „droższy Volkswagen”. W obu stwierdzeniach będzie tyle samo prawdy – niewiele. W wielkim skrócie, Infiniti Q50 to średniej wielkości luksusowy sedan sprzedawany w latach 2014-2020, który koncentrował się przede wszystkim na luksusie i technologii, starając się zaoferować nabywcom w tym segmencie coś naprawdę innego. Późniejsze wersje tego modelu oferowały ulepszenia, które miały duży wpływ na adekwatności jezdne tego samochodu, a zmiany w układzie kierowniczym i zawieszeniu sprawiły, iż samochód był bardziej wciągający i angażujący. Wybierając model z segmentu D premium, zdecydowanie warto zwrócić uwagę na tą propozycję.
Używane Infiniti Q50 – wymiary, nadwozie
Już na pierwszy rzut oka Infiniti Q50 wygląda inaczej. Marka ta podchodzi do stylistyki swoich aut z dużą dbałością i odwagą. To właśnie stylizacja jest cechą rozpoznawalną tego producenta. interesujący design przyciągnął wielu odbiorców do mniejszego hatchbacka marki Q30. W przypadku Q50 jest podobnie. W segmencie D zwykle jest tak, iż auto jest jedynie wizualnie pomniejszoną wersją większego modelu, co nie jest zbyt pomysłowe. To była mile widziana zmiana, aby zobaczyć, iż Infiniti wycięło Q50 z zupełnie innego szablonu i odbiorca ma gwarancję, iż nikt nie pomyli jego auta z innym modelem z wyższej lub niższej półki. To, co zwraca uwagę to przede wszystkim płynne, muskularne linie, które nadają autu sportowego charakteru, ale nie pozbawiają elegancji. Jest sporo chromu, duży przedni grill o charakterystycznym kształcie oraz długi zwis tylny, który podkreśla klasyczną linię sedana. Klosze lamp są duże i strzeliste, mają również ładne wykończenie wewnętrzne. Całość prezentuje się naprawdę nieźle choćby w białym kolorze. Infiniti Q50 mierzy 4790 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.
Używane Infiniti Q50 – wnętrze, bagażnik
Również we wnętrzu jest ciekawie, dość specyficznie, ale styliści nie przesadzili i zachowali zdrowy rozsądek. Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, fotele są wygodne i regulowane w szerokim zakresie, a deska rozdzielcza w centralnej części wyposażona jest nietypowo w aż dwa ekrany – jeden 7-calowy, drugi nieco większy 8-calowy. Domyślnie górny ekran zajmuje się głównie nawigacją satelitarną i kamerami parkowania, podczas gdy dolny steruje innymi funkcjami, w tym selektorem trybu jazdy. Trzeba jednak przyznać, iż reszta wnętrza jest odrobinę niezgrabna jeżeli chodzi o ergonomię, ze zbyt wieloma przyciskami rozsianymi po okolicy. Wygląda to ciekawie, ale w obsłudze bywa problematyczne.
Z przodu jest dużo miejsca, ale pasażerowie z tyłu muszą pogodzić się z małą ilością przestrzeni na nogi. Szczególnie miejsce w środku jest mało komfortowe, z ogromnym tunelem i wystającym panelem nawiewów. Infiniti twierdzi, iż bagażnik ma pojemność 500 litrów (400 litrów w wersji hybrydowej). Niestety z podniesioną podłogą, aby zrobić miejsce na akumulator pod spodem, i pokrywą bagażnika niechętną do oferowania jakiejkolwiek pomocy hydraulicznej, bagażnik nie wydaje się wygodniejszy niż u rywali takich jak BMW serii 3. Plusem z pewnością jest jednak fakt, iż wrażenie premium jest odczuwalne niemal w każdej wersji, podczas gdy bazowo skonfigurowane modele rywali wyglądają po prostu ubogo. Skórzana tapicerka jest standardem, pod warunkiem, iż unikniemy podstawowego wykończenia, a modele „Sport” mają podkreślone boczne podparcia, które zapewniają nieco lepsze wsparcie na zakrętach.
Używane Infiniti Q50 – silniki
Wybór silników w Infiniti Q50 jest przyzwoity i choćby bazowa jednostka 2.0t o mocy 211 KM i momencie obrotowym 350 Nm oferuje przyzwoite osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 245 km/h. O wiele więcej wigoru ma silnik 3.7 V6 o mocy 328 KM i momencie obrotowym 365 Nm. Taka jednostka o wiele lepiej pasuje do charakteru auta i zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna to imponujące 282 km/h, ale to jeszcze nie wszystko. Jest również wersja 3.0t o mocy 405 KM i momencie obrotowym 475 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość została ograniczona elektronicznie do maksymalnych 250 km/h.
Dla planujących dalekie podróże i szukających oszczędności przygotowano silnik 2.2d o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Mimo skromniejszych parametrów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje przyzwoite 8,7 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h, a średnie spalanie to świetne 4,4 l/100 km.
Jest także napęd 3.5 Hybrid, czyli układ hybrydowy o mocy systemowej aż 364 KM i momencie obrotowym 564 Nm. Osiągi są świetne i przypominają wersję 3.0t. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie to równie imponujące 6,2 l/100 km. Rzadko zdarza się, by tak mocne auto tak mało paliło.
Używane Infiniti Q50 – opinie użytkowników
Zalety
„Całkiem niezły stosunek ceny do oferowanych możliwości, szczególnie w tym segmencie”.
„Sporo frajdy z jazdy, całkiem niezłe (jak na komfortowe auto) adekwatności jezdne”.
„Dobrze wykończone i świetnie wyposażone wnętrze”.
„Spora liczba wersji, edycji, odmian itp.”.
Wady
„Z roku na rok wprowadzano liczne modyfikacje, więc można się w tym pogubić”.
„Wnętrze może wydawać się chaotyczne i mało ergonomiczne”.
„Ilość miejsca z tyłu pozostawia nieco do życzenia”.
„Jakość wyciszenia wnętrza nieco w tyle za największymi konkurentami”.
Używane Infiniti Q50 – awaryjność, typowe usterki
Infiniti Q50 to luksusowa limuzyna, która była używana na autostradach, więc warto sprawdzić przód samochodu pod kątem odprysków od kamieni, jak również stan chłodnic, które mogą być nieudolnie łatane. To auto było również popularnym autem rodzinnym, służącym jako transport do szkoły i na cotygodniowe zakupy, więc warto przyjrzeć się przednim i tylnym elementom pod kątem zarysowań lub wgnieceń, a także koła pod kątem uszkodzeń od krawężników. Ogólnie rzecz biorąc, Q50 ma dobrą reputację, ale niektórzy właściciele zwracali uwagę na problemy z nawigacją satelitarną, ekranami dotykowymi i łącznością Bluetooth. W wersjach z najmocniejszymi silnikami warto sprawdzić stan zawieszenia i układu kierowniczego.
Używane Infiniti Q50 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Infiniti Q50 znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu za szybą oraz pod maską w okolicy mocowania prawego amortyzatora.
Używane Infiniti Q50 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 70 ogłoszeń dotyczących Infiniti Q50. Przykładowo model z 2018 roku w wersji Sport z silnikiem 2.0t oraz z przebiegiem 87 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 80 000 złotych można znaleźć model z 2015 roku z silnikiem 3.7 z napędem AWD i z przebiegiem 140 000 kilometrów.
Używane Infiniti Q50 – podsumowanie
Infiniti Q50 to jedna z nietypowa, odrobinę specyficzna propozycja, dająca gwarancję, iż kierowca będzie mógł się wyróżnić z tłumu. jeżeli ktoś nie chce dokonywać sztampowych wyborów w tym segmencie, w tym aucie znajdzie mnóstwo oryginalności, nietuzinkowej stylistyki, świetnego wyposażenia, ale i sporo sportowych emocji szczególnie w wersjach z silnikami V6.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych sedanach segmentu D:
Używane BMW serii 3 F30 (2012-2019) – opinie użytkowników
Używany Mercedes klasy C W205 (2014-2021) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 479/182/144 cm |
Rozstaw osi | 285 cm |
Pojemność bagażnika | 500-b.d. l |
Pojemność | 1991 cmł | 3696 cmł | 2997 cmł | 3498 cmł | 2143 cmł |
Paliwo | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benzynowy + elektr. | turbodiesel |
Maks. moc | 211 KM | 328 KM | 405 KM | 365 KM | 170 KM |
Maks. moment | 350 Nm | 365 Nm | 475 Nm | 564 Nm | 400 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,2 s | 5,6 s | 5,1 s | 5,1 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 245 km/h | 282 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 230 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,5 l/100 km | 10,2 l/100 km | 9,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 4,4 l/100 km |