Używane Infiniti Q50 (2014-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Jeśli ktoś chce się wyróżnić z tłumu i wykazać nietuzinkowym gustem, może zdecydować się na zakup np. Infiniti Q50. To rzadko spotykany, ale niezwykle interesujący przedstawiciel segmentu D. Jakie są opinie o tym modelu?

W segmencie D premium od lat toczy się zaciekła walka o uwagę klienta. Oczywiście na celowniku są takie marki jak BMW, Audi i Mercedes, dość dobrze radzi sobie również Jaguar, ale o japońskiej marce Infiniti zwykle nikt nie wspomina. W sumie obecność tej marki na naszym rynku zawsze była bardzo dyskretna, ale właśnie to sprawia, iż te samochody wzbudzają spore zainteresowanie na ulicy. Największym minusem jest fakt, iż wielu kojarzy markę Infiniti jako „tą lepszą wersję Nissana”. Sporo w tym racji, ale to samo można powiedzieć np. o Audi, iż to „droższy Volkswagen”. W obu stwierdzeniach będzie tyle samo prawdy – niewiele. W wielkim skrócie, Infiniti Q50 to średniej wielkości luksusowy sedan sprzedawany w latach 2014-2020, który koncentrował się przede wszystkim na luksusie i technologii, starając się zaoferować nabywcom w tym segmencie coś naprawdę innego. Późniejsze wersje tego modelu oferowały ulepszenia, które miały duży wpływ na adekwatności jezdne tego samochodu, a zmiany w układzie kierowniczym i zawieszeniu sprawiły, iż samochód był bardziej wciągający i angażujący. Wybierając model z segmentu D premium, zdecydowanie warto zwrócić uwagę na tą propozycję.

Czerwony lakier, pakiet Sport i silnik V6 – idealny przepis na komfortową, ale i sportowo zestrojoną limuzynę.

Używane Infiniti Q50 – wymiary, nadwozie

Już na pierwszy rzut oka Infiniti Q50 wygląda inaczej. Marka ta podchodzi do stylistyki swoich aut z dużą dbałością i odwagą. To właśnie stylizacja jest cechą rozpoznawalną tego producenta. interesujący design przyciągnął wielu odbiorców do mniejszego hatchbacka marki Q30. W przypadku Q50 jest podobnie. W segmencie D zwykle jest tak, iż auto jest jedynie wizualnie pomniejszoną wersją większego modelu, co nie jest zbyt pomysłowe. To była mile widziana zmiana, aby zobaczyć, iż Infiniti wycięło Q50 z zupełnie innego szablonu i odbiorca ma gwarancję, iż nikt nie pomyli jego auta z innym modelem z wyższej lub niższej półki. To, co zwraca uwagę to przede wszystkim płynne, muskularne linie, które nadają autu sportowego charakteru, ale nie pozbawiają elegancji. Jest sporo chromu, duży przedni grill o charakterystycznym kształcie oraz długi zwis tylny, który podkreśla klasyczną linię sedana. Klosze lamp są duże i strzeliste, mają również ładne wykończenie wewnętrzne. Całość prezentuje się naprawdę nieźle choćby w białym kolorze. Infiniti Q50 mierzy 4790 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.

Wersja z białym, perłowym lakierem również prezentuje się świetnie, choć tutaj idealnie pasuje pakiet Sport.

Używane Infiniti Q50 – wnętrze, bagażnik

Również we wnętrzu jest ciekawie, dość specyficznie, ale styliści nie przesadzili i zachowali zdrowy rozsądek. Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, fotele są wygodne i regulowane w szerokim zakresie, a deska rozdzielcza w centralnej części wyposażona jest nietypowo w aż dwa ekrany – jeden 7-calowy, drugi nieco większy 8-calowy. Domyślnie górny ekran zajmuje się głównie nawigacją satelitarną i kamerami parkowania, podczas gdy dolny steruje innymi funkcjami, w tym selektorem trybu jazdy. Trzeba jednak przyznać, iż reszta wnętrza jest odrobinę niezgrabna jeżeli chodzi o ergonomię, ze zbyt wieloma przyciskami rozsianymi po okolicy. Wygląda to ciekawie, ale w obsłudze bywa problematyczne.

Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, fotele są wygodne i regulowane w szerokim zakresie.

Z przodu jest dużo miejsca, ale pasażerowie z tyłu muszą pogodzić się z małą ilością przestrzeni na nogi. Szczególnie miejsce w środku jest mało komfortowe, z ogromnym tunelem i wystającym panelem nawiewów. Infiniti twierdzi, iż bagażnik ma pojemność 500 litrów (400 litrów w wersji hybrydowej). Niestety z podniesioną podłogą, aby zrobić miejsce na akumulator pod spodem, i pokrywą bagażnika niechętną do oferowania jakiejkolwiek pomocy hydraulicznej, bagażnik nie wydaje się wygodniejszy niż u rywali takich jak BMW serii 3. Plusem z pewnością jest jednak fakt, iż wrażenie premium jest odczuwalne niemal w każdej wersji, podczas gdy bazowo skonfigurowane modele rywali wyglądają po prostu ubogo. Skórzana tapicerka jest standardem, pod warunkiem, iż unikniemy podstawowego wykończenia, a modele „Sport” mają podkreślone boczne podparcia, które zapewniają nieco lepsze wsparcie na zakrętach.

1 z 4
Wnętrze świetnie wpisuje się w segment D premium. Jakość materiałów jest bardzo dobra, a skórzaną tapicerkę znajdziemy praktycznie w każdym wariancie.
Kanapa nie jest specjalnie obszerna, ale z drugiej strony auta tej klasy nie oferują zbyt wiele pod tym względem.
Jak to w sedanie - bagażnik jest dość pojemny, ale mało praktyczny.
Podłoga nie jest równa, boczki mają również mnóstwo załamań, ale to nie jest auto , w którym bagażnik jest priorytetem.

Używane Infiniti Q50 – silniki

Wybór silników w Infiniti Q50 jest przyzwoity i choćby bazowa jednostka 2.0t o mocy 211 KM i momencie obrotowym 350 Nm oferuje przyzwoite osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 245 km/h. O wiele więcej wigoru ma silnik 3.7 V6 o mocy 328 KM i momencie obrotowym 365 Nm. Taka jednostka o wiele lepiej pasuje do charakteru auta i zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna to imponujące 282 km/h, ale to jeszcze nie wszystko. Jest również wersja 3.0t o mocy 405 KM i momencie obrotowym 475 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość została ograniczona elektronicznie do maksymalnych 250 km/h.

Już bazowy silnik benzynowy zapewnia bardzo zadowalające osiągi i niskie spalanie.

Dla planujących dalekie podróże i szukających oszczędności przygotowano silnik 2.2d o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Mimo skromniejszych parametrów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje przyzwoite 8,7 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h, a średnie spalanie to świetne 4,4 l/100 km.

Co prawda silnik Diesla nie jest specjalnie dynamiczny i średnio pasuje do charakteru auta, ale odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem.

Jest także napęd 3.5 Hybrid, czyli układ hybrydowy o mocy systemowej aż 364 KM i momencie obrotowym 564 Nm. Osiągi są świetne i przypominają wersję 3.0t. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie to równie imponujące 6,2 l/100 km. Rzadko zdarza się, by tak mocne auto tak mało paliło.

Wersja hybrydowa legitymuje się rewelacyjną kulturą pracy, osiągami i spalaniem, zarówno w mieście, jak i w trasie.

Używane Infiniti Q50 – opinie użytkowników

Zalety

„Całkiem niezły stosunek ceny do oferowanych możliwości, szczególnie w tym segmencie”.

„Sporo frajdy z jazdy, całkiem niezłe (jak na komfortowe auto) adekwatności jezdne”.

„Dobrze wykończone i świetnie wyposażone wnętrze”.

„Spora liczba wersji, edycji, odmian itp.”.

Wady

„Z roku na rok wprowadzano liczne modyfikacje, więc można się w tym pogubić”.

„Wnętrze może wydawać się chaotyczne i mało ergonomiczne”.

„Ilość miejsca z tyłu pozostawia nieco do życzenia”.

„Jakość wyciszenia wnętrza nieco w tyle za największymi konkurentami”.

Infiniti Q50 w wersji hybrydowej to świetna propozycja i wyważenie pomiędzy oszczędnością paliwa a świetnymi osiągami.

Używane Infiniti Q50 – awaryjność, typowe usterki

Infiniti Q50 to luksusowa limuzyna, która była używana na autostradach, więc warto sprawdzić przód samochodu pod kątem odprysków od kamieni, jak również stan chłodnic, które mogą być nieudolnie łatane. To auto było również popularnym autem rodzinnym, służącym jako transport do szkoły i na cotygodniowe zakupy, więc warto przyjrzeć się przednim i tylnym elementom pod kątem zarysowań lub wgnieceń, a także koła pod kątem uszkodzeń od krawężników. Ogólnie rzecz biorąc, Q50 ma dobrą reputację, ale niektórzy właściciele zwracali uwagę na problemy z nawigacją satelitarną, ekranami dotykowymi i łącznością Bluetooth. W wersjach z najmocniejszymi silnikami warto sprawdzić stan zawieszenia i układu kierowniczego.

Praktycznie jedyne poważniejsze zastrzeżenia można mieć do szwankującego systemu info-rozrywki oraz dwóch ekranów dotykowych.

Używane Infiniti Q50 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Infiniti Q50 znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu za szybą oraz pod maską w okolicy mocowania prawego amortyzatora.

Używane Infiniti Q50 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 70 ogłoszeń dotyczących Infiniti Q50. Przykładowo model z 2018 roku w wersji Sport z silnikiem 2.0t oraz z przebiegiem 87 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 80 000 złotych można znaleźć model z 2015 roku z silnikiem 3.7 z napędem AWD i z przebiegiem 140 000 kilometrów.

Używane Infiniti Q50 – podsumowanie

Infiniti Q50 to jedna z nietypowa, odrobinę specyficzna propozycja, dająca gwarancję, iż kierowca będzie mógł się wyróżnić z tłumu. jeżeli ktoś nie chce dokonywać sztampowych wyborów w tym segmencie, w tym aucie znajdzie mnóstwo oryginalności, nietuzinkowej stylistyki, świetnego wyposażenia, ale i sporo sportowych emocji szczególnie w wersjach z silnikami V6.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych sedanach segmentu D:

Używane BMW serii 3 F30 (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Mercedes klasy C W205 (2014-2021) – opinie użytkowników

Infiniti Q50 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 479/182/144 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika 500-b.d. l
Infiniti Q50 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki) Silnik 2.0t 3.7 V6 3.0t V6 3.5 V6 Hybrid 2.2d
Pojemność 1991 cmł 3696 cmł 2997 cmł 3498 cmł 2143 cmł
Paliwo benz. turbo benzynowy benz. turbo benzynowy + elektr. turbodiesel
Maks. moc 211 KM 328 KM 405 KM 365 KM 170 KM
Maks. moment 350 Nm 365 Nm 475 Nm 564 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s 5,6 s 5,1 s 5,1 s 8,7 s
Prędkość maks. 245 km/h 282 km/h 250 km/h 250 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 10,2 l/100 km 9,1 l/100 km 6,2 l/100 km 4,4 l/100 km

Używane Infiniti Q50 – galeria

1 z 22
Infiniti Q50 - przód
Infiniti Q50 - przód
Infiniti Q50 - bok
Infiniti Q50 - tył
Infiniti Q50 - tył
Infiniti Q50 - tył
Infiniti Q50 - bok
Infiniti Q50 - przód
Trochę chaotyczna, niezbyt ergonomiczna, ale bardzo ciekawie wyglądająca deska rozdzielcza.
Niemal w pełni analogowe zegary w dzisiejszych czasach to fenomen.
Sporo różnych faktur, ale wszystko świetnie spasowane. Jest także pamięć ustawień fotela.
System info-rozrywki jest rozbudowany i początkowo może sprawiać trudności w obsłudze.
Nie zabrakło trybów jazdy do szybkiej zmiany charakteru auta.
Są także kamery 360 stopni, które nie grzeszą jakością, ale pomagają w manewrowaniu po ciasnych parkingach.
Nawigacja może być już nieaktualna, więc nie warto zwracać na nią szczególnej uwagi podczas poszukiwań.
Na tunelu środkowym znajdziemy kilka przełączników i pokrętło odpowiedzialne za najważniejsze funkcje. Bardzo przydatne rozwiązanie!
Jest również pojemny schowek z dodatkowymi źródłami energii.
Jak przystało na segment premium, fotele są nie tylko świetnie wykonane i zaprojektowane, ale i bardzo wygodne.
Kanapa jest wygodna dla dwóch dorosłych osób, pod warunkiem, iż nie są zbyt wysokie. Środkowe miejsce jest raczej awaryjne.
Dużo załamań, wystających elementów i nierówna podłoga - to dość normalne w autach z tym nadwoziem.
Po złożeniu oparć kanapy miejsca jest oczywiście o wiele więcej, ale to wciąż nie jest auto o praktycznym walorze.
Pod podłogą znajdują się najważniejsze akcesoria.
Idź do oryginalnego materiału