Używane BMW serii 3 G20 (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

BMW serii 3 G20 to wciąż bardzo świeże auto, ale na rynku wtórnym możemy znaleźć wiele ciekawych egzemplarzy, które wciąż są na gwarancji. Mnóstwo wersji wyposażenia, kilka wariantów nadwozia, wiele silników do wyboru – oferta jest ogromna. Jakie są opinie o tym aucie?

BMW serii 3 to jedno z najpopularniejszych aut segmentu D premium. jeżeli ktoś chce się wyróżnić, kupowanie tego modelu mija się z celem, bowiem niemal na każdej ulicy znajdziemy jedną z licznych wersji czy generacji. Kombi, coupe, gran coupe i wiele, wiele innych odmian, do tego dziesiątki wersji, konfiguracji, jednostek napędowych – jest w czym przebierać. Z jednej strony taka mnogość sprawia, iż łatwo wtopić się w tłum i wybierając wersję pośrednią na pewno się nie wyróżnimy, ale z drugiej strony wybór jest olbrzymi i każdy powinien znaleźć coś interesującego dla siebie.

Bardzo rasowy wygląd choćby z niemal bazowym silnikiem Diesla? Oferta BMW jest niezwykle elastyczna.

Używane BMW serii 3 G20 – wymiary, nadwozie

Generacja o oznaczeniu G20 zdecydowanie ewoluowała i stała się nie tylko większa, ale i znacznie bardziej dojrzała zarówno pod względem stylu, jak i wielkości. Siódma generacja tego popularnego auta jest o 85 mm dłuższa i 16 mm szersza niż jej poprzednik, a jej przód jest zdominowany przez większą i znacznie bardziej imponującą wersję popularnych „nerek”. Rozstaw osi zwiększył się o dodatkowe 41 mm, co wpłynęło pozytywnie nie tylko na prowadzenie, ale i miejsce w środku. Czystszy, bardziej nowoczesny wygląd widać również z tyłu, gdzie kontury nadwozia przechodzą w smukłe tylne lampy LED z przyciemnionymi kloszami. Warto również wspomnieć o tym, iż seria 4, która bazuje na serii 3, oraz topowe odmiany M3 mają nieco inny przód, a konkretniej większe, kontrowersyjnie wyglądające „nerki”. Na początku niemal wszyscy kręcili nosem i twierdzili, iż przód jest okropny, brzydki i przesadzony. Po jakimś czasie większość przyzwyczaiła się do tego przodu, dziś zaś słyszę głosy, że… jest choćby ładny. Cóż, gusta zmieniają się dość dynamicznie. Tak czy inaczej BMW serii 3 G20 (limuzyna) mierzy 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1435 mm wysokość. Rozstaw osi to 2851 mm. W wersji G21 (kombi) wymiary są niemal takie same, choć różni się nieco wysokość – 1440 mm.

Wersja kombi (G21) zaskakuje funkcjonalnością. Bagażnik nie jest może ogromny, ale ma mnóstwo praktycznych dodatków.

Używane BMW serii 3 G20 – wnętrze, bagażnik

Sporo zmian zaszło także we wnętrzu obecnej „trójki”. Jest nowocześnie, ale jednocześnie świetnej jakości materiały oraz spasowanie budują atmosferę premium i poczucie obcowania z autem wyższej klasy. W zależności od wersji, choćby w obrębie niemal bazowych wersji silnikowych, wnętrze może być wykończone np. jasną lub brązową skórą, drewnem i wstawkami z aluminium, jak również czarną łączoną tapicerką skórzaną i zamszową, z wstawkami z lakierowanego włókna węglowego itp. Możliwości jest naprawdę mnóstwo. Funkcje multimedialne będą oczywiście tematem do dyskusji, bowiem jednym nowy system i wirtualne zegary odpowiadają, inni twierdzą, iż to psuje cały klimat BMW. Popularny poziom wyposażenia „M Sport” zapewnia m.in. pakiet „Live Cockpit Professional”, który obejmuje 12,3-calowy wirtualny ekran zestawu wskaźników i 10,25-calowy monitor iDrive na środku deski rozdzielczej. Warto dokładnie sprawdzać listę wyposażenia, bowiem wiele elementów wsparcia kierowcy jest wyposażeniem opcjonalnym. Zdarzają się wersje, które nie posiadają np. kamer 360 stopni czy aktywnego tempomatu.

1 z 2
Przed liftingiem wnętrze było dość klasyczne, choć oczywiście zamiast zegarów pojawił się wyświetlacz.
Po liftingu wnętrze stało się nowocześniejsze, ale czy ładniejsze? Zamiast klasycznych linii pojawił się szeroki panel z dwoma ekranami.

Z tyłu jest z pewnością więcej miejsca niż w przypadku poprzedniej generacji modelu – odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami została zwiększona o 11 mm. Jest też nieco więcej miejsca nad głowami niż wcześniej. BMW uważa, iż kabina jest wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy foteliki dziecięce obok siebie, chociaż tylko dwie zewnętrzne pozycje są wyposażone w punkty mocowania Isofix. Podobnie jak z przodu – w wyższych wersjach wyposażenia możemy liczyć na fantastyczną tapicerkę skórzaną, trzecią strefę klimatyzacji itp. Bagażnik? W wariancie sedan, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika jest częścią dodatkowego pakietu „Comfort”, ale w wersji kombi elektryczna klapa tylna jest standardem. Pojemność bagażnika w sedanie jest identyczna jak w poprzedniej generacji modelu – 480 litrów. To tyle samo, co w Audi A4 i Alfa Romeo Giulia, ale o 25 litrów więcej niż w Mercedesie klasy C lub Jaguarze XE. Wersja kombi (G21 – Touring) mieści 500 litrów, czyli o 5 litrów więcej niż w modelu poprzedniej generacji, dzięki zwiększeniu szerokości przestrzeni ładunkowej o 112 mm. Kombi zyskało tylną szybę, która otwiera się oddzielnie, dzięki czemu łatwiej jest załadować mniejsze przedmioty. Z układem napędowym PHEV pojemność bagażnika jest nieco mniejsza. Po złożeniu oparć kanapy maksymalna pojemność to 1510 litrów.

1 z 7
Fotele w "trójce" są genialne i oferują szeroki zakres regulacji. Pozycja za kierownicą jest mocno sportowa, więc nie każdemu będzie wygodnie.
Miejsca na kanapie jest wystarczająco, ale jak to w segmencie premium - nie jest zbyt obszernie.
Bagażnik, jak to w sedanie, ma ograniczoną funkcjonalność, ale jest dość regularny i przestronny.
Bagażnik po złożeniu oparć nie jest zbyt foremny, ale to dość powszechne w takim nadwoziu.
W wersji kombi (Touring) miejsca nad głową jest nieco więcej.
Kombi z kolei zachwyca funkcjonalnością i ilością ciekawych rozwiązań.
Podłoga po złożeniu oparć jest płaska, nie brakuje uchwytów i haków na siatki itp.

Używane BMW serii 3 G20 – silniki

Oferta silnikowa jest bardzo obszerna i pomijając wersje specjalne M (tj. M340 i „pełna” M3), wybór jest ogromny i zróżnicowany. Bazową wersją benzynową jest 318i z silnikiem 2.0 o mocy 156 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Nie jest to auto o sportowych aspiracjach, ale trudno odmówić mu sprawności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Jak na bazową wersję – całkiem przyzwoicie. O wiele lepiej sprawuje się wersja 320i z jednostką 2.0 o mocy 184 KM i momencie obrotowym 320 Nm. W wariancie z napędem xDrive i 8-stopniowym automatem, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy a prędkość maksymalna to 240 km/h. Jeszcze lepiej spisuje się wersja 330i. Wbrew pozorom, pod maską wciąż pracuje 2-litrowa jednostka, ale w tym przypadku generująca 258 KM i 400 Nm. Tu już sportowych emocji nie brakuje, bo sprint do setki zajmuje poniżej 6 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h, a przecież to nie są wersje z M-ką.

W wersji 330i nie można narzekać na brak dynamiki i sportowych emocji, chociaż to wciąż „tylko” dwulitrowa jednostka.

O topowych wariantach za chwilę, tymczasem rzućmy okiem na silniki wysokoprężne. Bazą jest wersja 318d z 2-litrowym silnikiem o mocy 150 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Podobnie jak w bazowej benzynie, tak samo tutaj osiągi są zadowalające. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 226 km/h. Warto jednak wybrać wersję 320d, która oferuje 190 KM i 400 Nm. W wersji z automatem i napędem xDrive przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mniej niż 7 sekund, a średnie spalanie może zejść poniżej 5 l/100 km. W topowej odmianie 330d mamy do dyspozycji choćby 286 KM i imponujące 650 Nm momentu obrotowego (po 2020 roku), co przekłada się na fantastyczne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5 sekund, prędkość maksymalna to 250 km/h, a średnie spalanie oscyluje w okolicach 5 l/100 km.

Ktoś szuka oszczędności, ale nie kosztem dynamiki? Odmiana 320d oferuje aż 190 KM i naprawdę niezłe osiągi przy skromnym spalaniu.

Na uwagę zasługuje również hybryda plug-in na bazie jednostki benzynowej 2.0 o mocy systemowej 292 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Zasięg na w pełni naładowanej baterii (10 kWh) to około 50-60 kilometrów. Ale najciekawsze są oczywiście warianty z literką M. jeżeli dla kogoś topowe jednostki napędowe z bazowej oferty są za słabe, powinien zwrócić uwagę na odmiany M340i lub M340d. To prawdopodobnie najbardziej optymalne wersje, które zapewniają fantastyczne osiągi i prowadzenie, ale mają w sobie sporo komfortu i wygody do codziennej eksploatacji. pozostało oczywiście odmiana M3 i M3 Competition. Ta topowa posiada podwójnie doładowany rzędowy silnik sześciocylindrowy o mocy 510 KM i momencie obrotowym 650 Nm. Sprint do setki zajmuje 3,5 sekundy (w wersji xDrive), a prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Używane BMW serii 3 G20 – opinie użytkowników

Zalety

„Rewelacyjne adekwatności jezdne i świetne osiągi”.

„Bardzo dobra jakość wykonania i bogate wyposażenie (w większości opcjonalne)”.

„Mnóstwo wersji silnikowych, wyposażenia, nadwoziowych itp.”.

„Ogromny wybór na rynku wtórnym (choć ceny są wysokie)”.

Wady

„Większość wyposażenia to dodatki opcjonalne (nie każdy egzemplarz ma wszystko)”.

„Wysokie ceny zakupu i ryzyko znalezienia mocno zużytego egzemplarza”.

„Niskie zawieszenie nie sprzyja podczas jazdy po nierównościach”.

„Topowe wersje z serii M mogą być mocno zmęczone”.

BMW serii 3 G20 - wersje specjalne i nadwoziowe
1 z 9
BMW serii 3 G20 w wersji sedan (Limousine)
BMW serii 3 G21 w wersji kombi (Touring)
BMW serii 4 G22 w wersji coupe.
BMW serii 4 G83 w wersji Cabrio
BMW serii 4 G83 w wersji Cabrio
BMW serii 4 G26 w wersji Gran Coupe
BMW w wersji 330e, czyli z napędem hybrydowym typu plug-in.
BMW serii 3 G20 z pakietem dodatków z linii M-Performance.
BMW M3 Competition z silnikiem 3.0 R6 o mocy aż 510 KM. Od niedawna również w wersji z napędem xDrive i z nadwoziem Touring.

Używane BMW serii 3 G20 – awaryjność, typowe usterki

Sporo właścicieli skarżyło się na grzechotanie wydechu, gdy samochód uruchamia się na zimno. Inni wspominali o wyciekach oleju z tylnego mechanizmu różnicowego — warto sprawdzić, czy pod tylnymi kołami nie ma plam oleju. Jako problem pojawiły się skrzypiące dźwięki z wewnętrznych tworzyw sztucznych; podobnie jak grzechotanie z okolic szyberdachu. Inni zgłaszali problemy z łącznością z systemem informacyjno-rozrywkowym iDrive, więc warto to dokładnie zweryfikować. Niektórzy właściciele wspominali, iż basy systemu audio wyłączają się losowo, szczególnie w modelach wyposażonych w opcjonalną wersję systemu dźwięku Harmon Kardon. Poza tym w 2019 roku było kilka akcji serwisowych związanych m.in. z poduszkami powietrznymi, kamerami cofania, pasami bezpieczeństwa czy oprogramowaniem silnika 3.0 R6. Kupując egzemplarz z 2018-2019 roku warto sprawdzić, czy auto kwalifikowało się do akcji serwisowej.

Jakość spasowania nie budzi zastrzeżeń, ale w niektórych egzemplarzach mogą pojawiać się nieprzyjemne dźwięki na nierównościach.

Używane BMW serii 3 G20 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW serii 3 G20 znajduje się pod przednią szybą w lewym dolnym rogu, jak również w komorze silnika, na pasie przednim po prawej stronie auta. Numer VIN można również znaleźć na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Używane BMW serii 3 G20 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było ponad 500 ogłoszeń dotyczących używanego BMW serii 3 G20. Przykładowo egzemplarz z 2020 roku w wersji 320d i przebiegiem 250 000 kilometrów to koszt około 127 000 złotych. Za około 195 000 złotych znajdziemy model z 2019 roku z przebiegiem około 50 000 kilometrów i w wersji 330i M Sport.

BMW serii 3 G20 - lifting
1 z 2
BMW serii 3 G20 przed liftingiem (2018-2022)
BMW serii 3 G20 po liftingu (od 2022 r.)

Używane BMW serii 3 G20 – podsumowanie

Niesamowite zróżnicowanie oferty, ogromny wybór na rynku wtórnym, bogate wyposażenie opcjonalne i fantastyczne wrażenia z jazdy choćby w niskich wersjach silnikowych. jeżeli ktoś szuka auta uniwersalnego, które daje sporo frajdy z jazdy oraz naprawdę dobre osiągi, jest bezproblemowe i nowoczesne, BMW serii 3 G20 to warta rozważenia propozycja.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW serii 3 F30 (2012-2019) – opinie użytkowników

Używane BMW X3 G01 (od 2017 r.) – opinie użytkowników

BMW serii 3 G20 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 470/182/143-144 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika sed 480-b.d., kmb 500-1510 l
BMW serii 3 G20 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benz.) Silnik 2.0 (20i) 2.0 (30i) 2.0 (30e) 3.0 (M40i) 3.0 (M Competition)
Pojemność 1997 cmł 1997 cmł 1997 cmł 2998 cmł 2993 cmł
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz. + elektr. benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 184 KM 258 KM 292 KM 374 KM 510 KM
Maks. moment 300 Nm 400 Nm 420 Nm 500 Nm 650 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s 5,5 s 5,8 s 4,4 s 3,5 s
Prędkość maks. 230 km/h 250 km/h 230 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 6,5 l/100 km 2,0 l/100 km 7,4 l/100 km 10,1 l/100 km
BMW serii 3 G20 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki Diesla) Silnik 2.0 (18d) 2.0 (20d) 3.0 (30d) 3.0 (M40d)
Pojemność 1995 cmł 1995 cmł 2993 cmł 2993 cmł
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 190 KM 265 KM 340 KM
Maks. moment 320 Nm 400 Nm 580 Nm 700 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s 6,9 s 5,1 s 4,6 s
Prędkość maks. 224 km/h 233 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 4,4 l/100 km 5,4 l/100 km 5,7 l/100 km

Używane BMW serii 3 G20 – galeria

1 z 31
BMW serii 3 G20 - przód
BMW serii 3 G20 - przód
BMW serii 3 G20 - bok
BMW serii 3 G20 - tył
BMW serii 3 G20 - tył
BMW serii 3 G20 - tył
BMW serii 3 G20 - bok
BMW serii 3 G20 - przód
Przed liftingiem "trójka" miała jeszcze w większości klasyczne kształty, choć nowoczesne elementy były widoczne od razu m.in. wirtualne zegary czy duży ekran system info-rozrywki.
Wirtualne zegary mają dość specyficzną grafikę, która nie każdemu się podoba.
Nawet w bazowych jednostkach napędowych można trafić na sportową skrzynię automatyczną z możliwością zmiany biegów łopatkami.
Na szczęście sporo elementów ma analogowy charakter jak np. sterowanie światłami.
Wybór trybów jazdy, w tym możliwość personalizacji trybu Individual daje sporo możliwości w personalizacji.
System (przed liftingiem) wymaga pewnej wprawy w obsłudze, ale po pewnym czasie staje się niezwykle intuicyjny.
Oczywiście nie zabrakło łączności z Android Auto oraz Apple CarPlay.
Opcjonalne kamery 360-stopni oferują rewelacyjną jakość obrazu i bardzo pomagają w manewrowaniu na ciasnych parkingach.
Po liftingu zamiast tradycyjnie umiejscowionych ekranów zastosowano szeroki, łączony panel.
Przed liftingiem podstawowymi funkcjami klimatyzacji można było sterować dzięki wygodnych przycisków.
Przed liftingiem był również panel sterowania radiem z możliwością zapisania m.in. stacji radiowych.
Tradycyjny dla BMW panel centralny na tunelu środkowym z trybami jazdy, przyciskiem uruchamiania silnika, skrzynią biegów itp.
Pod estetyczną osłoną wygospodarowano miejsce na uchwyty na kubki, półkę na telefon itp.
Pod podłokietnikiem znajdziemy niewielki, ale foremny schowek.
Fotele z serii M Sport są wygodne i mają szeroki zakres regulacji.
Długość siedziska można regulować w szerokim zakresie.
Kanapa nie jest zbyt obszerna, ale dwie osoby dorosłe będą mieć tam bardzo komfortowe warunki.
Nawiewy na tył to norma w każdym egzemplarzu. Szkoda, iż nie ma sterowania mocą nawiewu.
Bagażnik w sedanie nie jest specjalnie praktyczny i regularny, ale ma przyzwoitą pojemność.
Po złożeniu oparć kanapy pojawia się niewielki próg, ale krawędzie są dość łagodne i ułatwiają załadunek bagażu.
Pod podłogą bagażnika w kombi udało się wygospodarować jeszcze pojemne schowki.
W wersji M3 fotele są zdecydowanie niżej, mają również rewelacyjne trzymanie boczne.
Tryby jazdy w M3 i M4 nabierają zupełnie innego sensu, a ilość konfiguracji jest naprawdę ogromna.
Idź do oryginalnego materiału