Używana Toyota Corolla Cross (od 2022 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

8 miesięcy temu

Jak wycisnąć ile się da z rynku miejskich crossoverów? Stworzyć kolejny model i nazwać go Corolla Cross. Auto zadebiutowało stosunkowo niedawno, ale już zdążyło zyskać sporą popularność. Jakie są opinie o Corolli Cross?

Budowanie filozofii, pomysłu i całego podłoża marketingowego auta wokół nazwy nie jest niczym nowym i wielu producentów korzystało z sentymentu i gotowej już popularności nazwy, by gwałtownie i sprawnie wypromować zupełnie nowy model. Przykładem może być np. Ford Mustang Mach-E, który nie jest mocnym, głośnym i ekstrawaganckim coupe lub kabrioletem, tylko wygodnym, rodzinnym SUV-em z napędem elektrycznym. Ale nazwa praktycznie jest taka sama, prawda? Toyota nie posunęła się aż tak daleko, ale nie poszła również na zupełną łatwiznę. Wykorzystała znaną od lat nazwę „Corolla”, dołożyła przydomek Cross, ale zaoferowała auto, które nie jest tylko podniesioną wersją pierwowzoru z kilkoma nakładkami na nadkola. To całkiem inny, dość interesujący model, który co prawda nie zaskakuje niczym – w końcu to Toyota – ale może skutecznie wgryźć się we wciąż rozwijający się segment kompaktowych crossoverów.

Szerokie, smukłe światła oraz charakterystyczna linia zderzaka przypomina nieco nową Hondę ZR-V.

Używana Toyota Corolla Cross – wymiary, nadwozie

Toyota Corolla nigdy nie była autem, które miało zachwycać na ulicy i jedynie nieliczne sportowe odmiany w historii, oraz w tej chwili oferowana wersja GR Sport są w stanie zwrócić na siebie uwagę. Czy podobnie jest z Corollą Cross? W zasadzie pozostało gorzej, bowiem nie uświadczymy żadnego usportowionego wariantu, a dodatki z tworzyw sztucznych oraz nieco podniesione zawieszenie zamiast wigoru dodaje autu terenowej surowości. Ale czy to źle? W zasadzie takie podejście jest modne i praktyczne, więc jeżeli ktoś rozgląda się za autem w tym segmencie, Corolla Cross powinna zwrócić na siebie uwagę. Auto wygląda poprawnie i co prawda stylistyka nie zapada w pamięć, to wykazuje się niezłą estetyką i kilkoma ładnymi detalami. Bardzo dobrze wyglądają mocno rozciągnięte, smukłe klosze lamp z minimalistyczną sygnaturą LED. Tylne klosze lamp są już bardzo klasyczne i bez większego polotu. Warto wybierać jaśniejsze kolory nadwozia, bowiem czarny lakier zlewa się z ciemnymi dodatkami i auto wygląda wtedy jeszcze mniej atrakcyjnie. Jeśli chodzi o wymiary, Toyota Corolla Cross to typowy kompakt – mierzy 4460 mm długości, 1825 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi to 2640 mm.

Corolla Cross w zasadzie w ogóle nie przypomina „zwykłej” Corolli i bliżej jej do RAV-4, niż hatchbacka.

Używana Toyota Corolla Cross – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Toyoty Corolli Cross również prezentuje się poprawnie, ale tutaj nie ma miejsca na zachwyty. Jest poprawnie, dość ergonomicznie, ale niektóre elementy mogłyby być rozwiązane nieco lepiej. Deska rozdzielcza dość wyraźnie odcina się od konsoli środkowej, co dodaje wrażenie lekkości i wygląda dość ciekawie, ale wielki, kwadratowy ekran z ogromną połyskującą ramką, który wystaje wyraźnie ponad obrys kokpitu nie wygląda najlepiej. Przeciętnie spisuje się również system info-rozrywki, który w porównaniu do kilku modeli konkurencji, głównie pod względem zaawansowania i funkcji multimedialnych, jest daleko w tyle. Średnio prezentują się również półwirtualne zegary. Nie są ani czytelne, ani stylowe i wyglądają nieco jak z gry komputerowej. Te elementy to w zasadzie główne powody do narzekania, choć tak naprawdę, dla większości użytkowników, którzy są z Toyotą za pan brat, nie będzie to większym problemem.

Wnętrze jest nienagannie poukładane i ergonomiczne, choć brakuje odrobiny stylistycznych smaczków.

Na szczęście na funkcjonalność i ergonomię nie można narzekać, obsługa wszystkich funkcji jest prosta. Nie można również mieć uwag co do braku przestrzeni, której jest wystarczająco zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jest wygodny podłokietnik, uchwyty na kubki, fotele są obszerne, ładnie wyprofilowane, z wystarczającym zakresem regulacji i odpowiednio długim siedziskiem. Kanapa również jest całkiem w porządku, choć jak to zwykle bywa, wyraźnie zaznaczony tunel środkowy nie pomoże pasażerowi w środku w zajęciu odpowiednio komfortowej pozycji na dłuższą podróż. Na plus zasługują nawiewy dla drugiego rzędu, a w opcji znajdziemy również duże okno dachowe, które zdecydowanie rozświetla wnętrze (choć kosztem przestrzeni nad głową). Bagażnik jest poprawny pod względem pojemności – 425 litrów – ale jego budowa nie zachwyca. Dużo nieregularnych kształtów, brak płaskiej podłogi po złożeniu oparć itp. Na szczęście są haczyki i dodatkowa półka po prawej stronie, a roletę możemy zdemontować.

1 z 4
Fotele są bardzo poprawne, świetnie wyprofilowane i wygodne choćby podczas długich podróży. Szkoda, iż nie mają regulacji lędźwiowej w pozycji góra/dół.
Kanapa równiez zasługuje na pochwały, choć jak to zwykle bywa, pasażer w środku nie będzie miał łatwego życia.
Bagażnik jest wystarczająco pojemny, choć ma wysoko uniesioną podłogę i wiele zakamarków.
Po złożeniu oparć podłoga nie jest płaska, choć producent starał się zniwelować uskok dodatkowymi płytkami.

Używana Toyota Corolla Cross – silnik

Do napędu może posłużyć jedna z dwóch hybryd. Podstawą jest układ 1.8 Hybrid o mocy systemowej 140 KM. Napęd kierowany jest na przednie koła za pośrednictwem przekładni bezstopniowej e-CVT i mimo skromnej mocy, zapewnia wystarczającą dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Do miasta w sam raz tym bardziej, iż średnie spalanie wynosi przyzwoite 5 l/100 km. Alternatywą jest wersja 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy systemowej 197 KM. Tutaj sercem napędu jest wolnossąca jednostka benzynowa, a napęd może być kierowany na przednią oś lub (hybrydowo) na wszystkie koła w układzie AWD-i. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zależności od wersji zajmuje od 7,5 do 8,1 sekundy, prędkość maksymalna to 180 km/h, a średnie spalanie waha się od 5 do 6,3 l/100 km.

Topowy napęd hybrydowy wykazuje się niezłą dynamiką i przy odpowiedniej wprawie, imponująco niskim zużyciem paliwa.

Używana Toyota Corolla Cross – opinie użytkowników

Zalety

„Ciekawa, nieco surowa, ale ponadczasowa stylistyka zewnętrzna i we wnętrzu”.

„Sporo przestrzeni w środku, wysoki komfort podróży i niezłe wyposażenie”.

„Opcjonalny napęd na cztery koła dodaje pewności np. zimą”.

„Wydaje się bardziej praktyczna i wygodniejsza niż hatchback”.

Wady

„Dynamiczna jazda bywa męcząca, a skrzynia bezstopniowa lubi wkręcać silnik na obroty”.

„W czarnym lub ciemnoszarym lakierze auto wydaje się nieatrakcyjne”.

„Wnętrze wydaje się trochę nijakie”.

„Ceny większości egzemplarzy będą wciąż wysokie”.

Używana Toyota Corolla Cross – awaryjność, typowe usterki

Toyota Corolla Cross to w zasadzie nowe auto, wszystkie egzemplarze z rynku wtórnego będą na gwarancji (unikajmy tych z niejasną sytuacją serwisową i gwarancyjną), a jedynymi zmartwieniami będą w zasadzie elementy eksploatacyjne i system, który nie jest skierowany do osób lubiących nowoczesne rozwiązania, multimedia i gadżety. Sprawdzajmy stan plastików w bagażniku, bowiem ich nadmierne zużycie może świadczyć o ciężkiej (dosłownie i w przenośni) przeszłości. Wersje z napędem AWD-i mają lepszą trakcję, ale to nie auta terenowe, więc warto sprawdzić podwozie i wewnętrzną stronę opon oraz felg pod kątem uszkodzeń.

System nie zachwyca ergonomią, jakością czy ilością dostępnych opcji.

Używana Toyota Corolla Cross – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Toyocie Corolli Cross znajduje się szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz na naklejce umieszczonej na lewym słupku B pod drzwiami kierowcy.

Używana Toyota Corolla Cross – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie kilkanaście ogłoszeń dotyczących Toyoty Corolli Cross. Przykładowo model z 2022 roku z napędem 2.0 Hybrid Dynamic Force i z przebiegiem 10 000 kilometrów to koszt około 160 000 złotych. Za około 190 000 złotych można znaleźć model z 2023 roku z przebiegiem 5 000 kilometrów, z tym samym napędem i w odmianie Premiere Edition.

Używana Toyota Corolla Cross – podsumowanie

Toyota Corolla Cross to w zasadzie nowe auto, które dopiero rozpoczyna przygodę na rynku wtórnym, ale już można znaleźć nieco tańsze, niemal idealne egzemplarze z drobnymi przebiegami. To praktyczne, wygodne, bardzo dobrze wyposażone i niezawodne auto, które powinni służyć swojemu właścicielowi przez wiele lat.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Toyotach:

Używana Toyota Corolla XI (2013-2018) – opinie użytkowników

Używana Toyota Auris II (2012-2019) – opinie użytkowników

Toyota Corolla Cross – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 446/182/162 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 390-473/b.d. l
Toyota Corolla Cross – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid Dynamic Force
Pojemność 1798 cmł 1987 cmł
Paliwo benz. + elektr. benz. + elektr.
Maks. moc 140 KM 197 KM
Maks. moment 185 Nm (elektr.) 202 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 8,1 s
Prędkość maks. 180 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,0 l/100 km 6,3 l/100 km

Używana Toyota Corolla Cross – galeria

1 z 23
Toyota Corolla Cross - przód
Toyota Corolla Cross - przód
Toyota Corolla Cross - przód
Toyota Corolla Cross - bok
Toyota Corolla Cross - tył
Toyota Corolla Cross - tył
Toyota Corolla Cross - tył
Toyota Corolla Cross - bok
Nienaganna ergonomia i przyzwoite wykończenie - jeżeli ktoś lubi stylistykę wnętrz Toyoty, tutaj poczuje się jak w domu.
Wirtualne zegary nie zachwycają estetyką, ale taka jest w tej chwili moda. Na plus - dobra czytelność i ilość informacji.
Można co nieco skonfigurować, choć możliwość są raczej skromne.
Ekran systemu info-rozrywki jest dość duży i wyraźnie wystaje poza obrys deski rozdzielczej.
Ładny, czytelny i co najważniejsze, bardzo wygodny w obsłudze panel klimatyzacji.
Na konsoli centralnej znalazło się sporo miejsca na ładowarkę indukcyjną i półkę na drobiazgi.
Są również tryby jazdy i możliwość podróżowania (na krótkim dystansie) na energii elektrycznej.
Szkoda, iż na tunelu środkowym pojawiło się tak dużo połyskującego plastiku.
Schowek w podłokietniku nie jest zbyt pojemny, ale wyłożono go miękkim materiałem.
W schowku znajdziemy dodatkowe źródło zasilania.
Miejsca w środku jest dość sporo i z przodu nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni.
Na kanapie wygodnie zasiądzie dwóch dorosłych pasażerów, a w środku znajdzie się miejsce dla niewysokiej osoby.
Bagażnik jest dość płytki, ale dzięki temu nie trzeba przenosić bagaży przez wysoki próg.
Po złożeniu oparć kanapy podłoga ma wiele nierówności, ale pojemność nie powinna rozczarować.
Pod podłogą nie wygospodarowano zbyt wiele miejsca na dodatkowe drobiazgi.
Idź do oryginalnego materiału