Używana Mazda CX-30 (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Kompaktowa, ale wystarczająco obszerna, aby pomieścić niewielką rodzinę. Mazda CX-30 to idealna równowaga i alternatywa dla znacznie droższego modelu CX-5. Jakie są opinie o Maździe CX-30 i czy warto rozważyć zakup?

Mazda 3 to jeden z najlepiej wyglądających hatchbacków w segmencie, ale ma swoje ograniczenia. Nie jest to auto przestronne i specjalnie praktyczne, a jeżeli ktoś szuka niedużego auta rodzinnego, stylistyka i pierwsze wrażenie nie jest najważniejszymi argumentami skłaniającymi do zakupu. jeżeli jednak ktoś naprawdę chce auto marki Mazda, model CX-3 wydaje się nieco za mały, kuszą go odrobinę lepsze adekwatności jezdne w trudniejszych warunkach, tj. większe ilości śniegu, nierówne drogi za miastem czy okazjonalny wyjazd z rodziną na piknik do lasu, model CX-30 może być idealną alternatywą. Nieco wyższe zawieszenie, dużo elementów ochronnych z tworzywa sztucznego, jak również opcjonalny napęd na cztery koła – takie argumenty mają dużą siłę przebicia.

Bardzo ładna sylwetka i dużo dodatków w „terenowym” stylu czynią z CX-30 jednego z najładniejszych crossoverów na rynku.

Używana Mazda CX-30 – wymiary, nadwozie

O ile Mazda 3 w wersji hatchback jest po prostu pięknym autem, dodanie do nadwozia sporej ilości nakładek z tworzyw sztucznych, podniesienie zawieszenia i zmodyfikowanie płynnych linii nie wyszło jej na dobre. Mazda CX-30 to wciąż bardzo ładne auto, ale nie ma tego subtelnego uroku, który gdzieś zniknął wraz z dodaniem do nadwozia bardzo szerokich elementów z czarnego plastiku m.in. w dolnej części drzwi, na progach, zderzakach i nadkolach. Na szczęście w połączeniu z tradycyjnym dla Mazdy czerwonym lakierem Soul Red Crystal, sporą ilością chromowanych dodatków w przedniej części, ładnym, szerokim grillem i felgami z ciekawym wzorem, CX-30 wciąż będzie wyróżniała się na drodze i w tym segmencie zasługuje na miano jednego z najładniejszych aut. Pięknie prezentuje się tył, ze smukłymi światłami o bardzo ładnym wypełnieniu i podwójnym wydechem. jeżeli ktoś lubi styl crossoverów i nie przeszkadzają mu bardzo duże nakładki z plastiku, propozycja Mazdy na pewno przypadnie mu do gustu. Japońska propozycja mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1540 mm wysokości. Rozstaw osi to 2655 mm.

Wystarczy ładny lakier, aby wyróżnić się z tłumu. Mazda CX-30 w kolorze Soul Red Crystal potrafi zwrócić na siebie uwagę.

Używana Mazda CX-30 – wnętrze, bagażnik

Mazda CX-30 naprawdę wyróżnia się jakością wnętrza: żaden inny kompaktowy SUV nie dorównuje jej klasyczną solidnością, jakością wykończenia i doboru materiałów. Deska rozdzielcza jest oblepiona gąbczastym, wyglądającym na drogi materiałem, a elementy wykończenia ze sztucznej skóry są solidnie spasowane i sprawiają bardzo dobre wrażenie. Dodajmy do tego klasyczne chromowane wykończenia, estetyczne elementy i ładnie wykonane przełączniki i mamy świetny przepis na eleganckie, klasyczne wnętrze. Naprawdę trzeba się mocno postarać, aby zużyć elementy sterujące, dlatego też podczas oględzin dokładnie wszystko sprawdźmy, aby nie kupić wyeksploatowanego i zaniedbanego modelu.

Deska rozdzielcza to połączenie elegancji i minimalizmu z dyskretną nowoczesnością. Jakość materiałów jak na ten segment jest świetna.

Wszystkie wersje są wyposażone w centralnie zamontowany wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 8,8 cala, obsługiwany dzięki intuicyjnego kontrolera obrotowego, który jest montowany między przednimi siedzeniami wraz z przyciskami skrótów. Auto zapewnia również dobre, staroświeckie przyciski i pokrętła do ogrzewania i stereo, dzięki czemu bardzo gwałtownie poznamy wszystkie funkcje i opcje bez konieczności długiego studiowania instrukcji obsługi. Dla miłośników tradycyjnych rozwiązań w nowoczesnym wydaniu, CX-30 będzie idealnym wyborem. Wewnątrz jest dużo miejsca z przodu, pozycja za kierownicą jest bardzo poprawna, jednak pasażerowie tylnych siedzeń muszą zmagać się z małym otworem drzwiowym i dość ciasnym wnętrzem. Jak na rodzinne SUV-y, bagażnik też jest trochę mały – oferuje 430 litrów w standardowym ułożeniu oparć. Po ich złożeniu bagażnik ma pojemność 1406 litrów.

1 z 4
We wnętrzu CX30 można się poczuć niemal jak w aucie klasy premium.
Miejsca z tyłu jest niewiele, ale dla rodziny 2+2 powinno wystarczyć.
Bagażnik również nie jest największy w segmencie, ale nie dla wszystkich jest to priorytet.
Po złożeniu oparć przestrzeni nie brakuje, choć podłoga nie jest idealnie płaska.

Używana Mazda CX-30 – silniki

Pod maską do wyboru są dwa 2-litrowe silniki benzynowe, z których oba wykorzystują technologię miękkiej hybrydy. Mały silnik elektryczny i akumulator modelu CX-30 współpracują ze sobą, poprawiając wydajność i szybkość reakcji przy niskich prędkościach. Oba silniki są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, a opcjonalnie dostępny jest również sześciobiegowy automat. Najmocniejszy silnik daje również opcję napędu na cztery koła. Nie ma silników Diesla – są same benzyny. Bazą jest silnik 2.0 e-SKYACTIV-G o mocy 122 KM, ale jest on dość ospały.

Bazowy silnik nie zachwyca dynamiką i elastycznością, ale może odwdzięczyć się niskim zużyciem paliwa i bezproblemową eksploatacją.

Jednostki wolnossące mają swoją specyfikę, więc niska moc wymaga dość mocnego „kręcenia”, a to przekłada się na wyższe spalanie. O wiele lepiej spisze się wersja o mocy 150 KM, a topowy wariant 2.0 e-SKYACTIV-X o mocy 186 KM i momencie obrotowym 240 Nm zapewni całkiem niezła dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 204 km/h. Średnie spalanie – około 5,6 l/100 km. Przez pewien czas dostępna była również 189-konna wersja 2.5 SKYACTIV-G, choć nie zabawiła ona zbyt długo w ofercie CX-30.

Topowa odmiana w połączeniu ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła to idealna propozycja dla bardzo wymagających użytkowników.

Używana Mazda CX-30 – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo przyjemna dla oka stylistyka i świetnie wykończone wnętrze”.

„Zwinna, sprawna i zadowalająco dynamiczna w mieście (również z opcjonalnym napędem 4×4)”.

„W najmocniejszej wersji bardzo dobra dynamika i zadowalające spalanie”.

„Wysoka niezawodność i solidność wykonania”.

Wady

„Niewielki wybór jednostek napędowych (brak diesla i hybrydy)”.

„Nie jest to auto dla miłośników nowych technologii i gadżetów”.

„Nadwozie przy wyższych prędkościach generuje sporo szumu”.

„Bazowe wersje o mocy 122 KM są ospałe i mało elastyczne”.

Mazda CX-30 w topowej wersji z silnikiem 2.0 e-SKYACTIV-x.

Używana Mazda CX-30 – awaryjność, typowe usterki

Mazda CX-30 może wyglądać na solidną i terenową, ale jej rozmiary oznaczają, iż z pewnością wielokrotnie pokonywała ciasne miejskie ulice i parkingi. Mając to na uwadze, warto sprawdzić karoserię pod kątem zadrapań i wgnieceń, a także koła pod kątem uszkodzeń od krawężników. Wnętrze jest solidne, ale wykonane z miękkich materiałów, które źle znoszą zaniedbania i ostre traktowanie. W niektórych egzemplarzach występowały problemy z elektrycznie podnoszoną klapą bagażnika, która mogła niespodziewanie opaść przy pełnym otwarciu. Warto sprawdzić w ASO Mazdy, czy dany egzemplarz kwalifikuje się do nieodpłatnej naprawy. Mazda CX-30 to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się jeszcze żadnych historii związanych z popularnymi i powtarzającymi się usterkami.

Liczne miękkie, ale delikatne materiały nie zawsze dzielnie znoszą próbę czasu i intensywnej eksploatacji.

Używana Mazda CX-30 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Mazda CX-30 znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz na naklejce na prawym słupku B. Numer VIN może się również znajdować pod plastikową osłoną na podłodze przed fotelem pasażera.

Używana Mazda CX-30 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących Mazdy CX-30. Przykładowo model z 2021 roku z przebiegiem 45 000 kilometrów to koszt około 110 000 złotych. Za około 100 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku i z przebiegiem 10 000 kilometrów.

Używana Mazda CX-30 – podsumowanie

Mazda CX-30 to świetna alternatywa dla tych, którzy szukają niedużego auta rodzinnego. jeżeli priorytetem jest wygląd, przyjemność z prowadzenia, świetne wykończenie i elegancja, niedostatek miejsca i funkcjonalności nie będzie sprawiał problemów. Ogromną zaletą jest także niezawodność oraz względna oszczędność jednostek napędowych przy odpowiednim traktowaniu.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Mazdach:

Używana Mazda CX-5 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Używana Mazda CX-3 (od 2015 r.) – opinie użytkowników

Mazda CX-30 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 439/179/154 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika 430-1406 l
Mazda CX-30 – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 2.0 e-SKYACTIV-G 2.0 e-SKYACTIV-G 2.0 e-SKYACTIV-G
Pojemność 1998 cmł 1998 cmł 1998 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy
Maks. moc 122 KM 150 KM 186 KM
Maks. moment 213 Nm 213 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s 8,8 s 8,3 s
Prędkość maks. 186 km/h 198 km/h 204 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 5,6 l/100km

Używana Mazda CX-30 – galeria

1 z 30
Mazda CX-30 - przód
Mazda CX-30 - przód
Mazda CX-30 - bok
Mazda CX-30 - tył
Mazda CX-30 - tył
Mazda CX-30 - tył
Mazda CX-30 - bok
Mazda CX-30 - przód
Bardzo elegancka, świetnie zaprojektowana i wykonana z dbałością o detale. Deska rozdzielcza w CX-30 prezentuje się świetnie.
Również zegary prezentują się świetnie - coś dla miłośników klasycznych rozwiązań.
Najróżniejszych funkcji wsparcia i poprawy bezpieczeństwa nie brakuje.
Na ekranie systemu info-rozrywki można m.in. śledzić pracę układu napędowego.
Jeśli komuś nie pasuje prostota systemu, zawsze może rozszerzyć funkcjonalność poprzez integrację ze telefonem.
Kamery 36 stopni zdecydowanie pomagają w lawirowaniu po ciasnych parkingach.
System info-rozrywki jest prosty w obsłudze, choć nie ma zbyt wielu funkcji personalizacyjnych.
Warto zwrócić uwagę na wyższe warianty wyposażenia, w których nie brakuje funkcji wspierających bezpieczeństwo.
Panel klimatyzacji jest wygodny w obsłudze i prezentuje się bardzo estetycznie.
Na konsoli środkowej znajdziemy wszystko, co najważniejsze w tym m.in. pokrętło do sterowania systemem.
Niestety coraz więcej producentów odchodzi od tradycyjnego sterowania systemem info-rozrywki.
Proste przełaczanie trybów jazdy bez konieczności wchodzenia do systemu.
Jest również pojemny schowek w podłokietniku.
Nieczęsto się zdarza, aby manualna skrzynia biegów dawała tyle przyjemności z użytkowania.
Fotele zasługują na ogromne pochwały - są wygodne i mają szeroki zakres regulacji.
Kanapa jest wygodna, choć raczej średnio przestronna. Mimo to dwie dorosłe i niewysokie osoby spędzą tutaj podróż w bardzo wysokim komforcie.
W podłokietniku znalazło się miejsce na uchwyty na kubki.
Bagażnik ma bardzo regularne kształty, choć brakuje w nim przestrzeni u funkcjonalności.
Po złożeniu oparć przestrzeń robi się zadowalająca. Szkoda, iż podłoga nie jest równa.
Konfigurowalna podłoga pozwala wydzielić miejsce na drobniejsze bagaże.
Pod podłogą wygospodarowano miejsce na dodatkowe drobiazgi, choć większość miejsca zajmuje element systemu audio Bose.
Jeśli zrezygnujemy z opcjonalnego systemu audio, być może w bagażniku zmieści się koło dojazdowe.
Idź do oryginalnego materiału