Używana Honda Jazz II (2002-2008) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

W przypadku Hondy Jazz powiedzenie, iż mniej znaczy więcej, sprawdza się znakomicie. To niewielkie z zewnątrz auto oferuje niezwykle praktyczne wnętrze. Jakie jeszcze zalety skrywa Honda Jazz II? Jakie są opinie o tym modelu?

Pierwotnie Honda Jazz miała być tylko „zapchajdziurą” i swego rodzaju modelem na poczekanie. Gdy w połowie lat 80-tych auto pojawiło się na rynku, wielu obserwatorów zastanawiało się, jaki sens ma ten model i przewidywało szybką porażkę. Wówczas mieli rację, ale gdy po kilkunastu latach na rynku pojawiła się druga generacja, a niedługo potem jej popularność przekraczała początkowe założenia, ówcześni specjaliści nabrali wody w usta. Podczas gdy model Civic stawał się coraz większy, bardziej wyrafinowany, a przy tym coraz droższy, w ofercie pojawiło się miejsce dla małego, pięciodrzwiowego, ale zaskakująco praktycznego auta dla niewymagającej rodziny. Honda naprawdę się postarała i stworzyła auto, które wyznaczyło na nowo standardy w tej klasie aut. Imponująca przestrzeń, funkcjonalność, mnóstwo praktycznych rozwiązań i niezawodność. Szukający takich cech mogli kupować ten model w ciemno.

Pudełkowate nadwozie nie grzeszy co prawda finezją i stylem, ale w takich autach liczy się funkcjonalność.

Używana Honda Jazz II – wymiary, nadwozie

Na pierwszy rzut oka Honda Jazz II wygląda jak Civic w mniejszym rozmiarze. Co prawda nadwozie jest wyraźnie skurczone, ale we wnętrzu wygospodarowano maksymalnie dużo miejsca. Nie, nie jest to auto atrakcyjne wizualnie i na rynku znajdziemy ładniejsze propozycje, ale czy równie praktyczne? Poza tym Jazz II ma kilka ciekawych detali i w odpowiedniej konfiguracji jest bardzo estetyczny. Z przodu mamy charakterystyczne trójkątne światła oraz krótką maskę, która opada pod dużym kątem. Profil jest dość płaski i wyraźnie widać podniesioną linię dachu, choć nieco charakteru dodają delikatnie poszerzone nadkola. Tył zdominowała spora klapa bagażnika i niewielkie klosze lamp. Sylwetka wydaje się dość wąska i wysoka, ale w tym segmencie jest to dość powszechne. jeżeli chodzi o wymiary, mały Jazz II mierzy 3830 mm długości, 1675 mm szerokości i 1525 mm wysokości. Rozstaw osi to 2450 mm.

Honda Jazz ma dość charakterystyczną stylistykę i mimo podobieństw do innych modeli w gamie m.in. do Civica, trudno ją pomylić z innym autem.

Używana Honda Jazz II – wnętrze, bagażnik

Projektanci długo zastanawiali się nad opakowaniem samochodu i wykorzystali doświadczenie w produkcji minivanów, aby opracować szereg podstawowych zalet. Przesunięcie zbiornika paliwa spod tylnych siedzeń pozwoliło uwolnić sporo przestrzeni pod kanapą umożliwiając składanie siedzeń. Możemy złożyć oparcia, podnieść siedzisko, położyć siedzenia itp. Możliwości jest sporo, a wszystko w imię funkcjonalności i możliwości np. przewożenia większych przedmiotów. Pudełko z telewizorem włożone w poprzek przez tylne drzwi? Żaden problem! Pojemność bagażnika to 380/1323 litry. Chociaż wymiary zewnętrzne są bardzo skromne, to warto zwrócić uwagę na wysokość – 1525 mm. To więcej, niż np. ówczesna Toyota Yaris, a choćby pochodzący z wyższego segmentu Civic. W rezultacie pozycja kierowcy jest dość wyprostowana i choćby osoby o wyższym wzroście powinny być w stanie znaleźć wygodną pozycję za kierownicą.

1 z 2
Prosta, czytelna, twarda, ale z charakterem i sporą ilością praktycznych udogodnień.
Po liftingu deska rozdzielcza stała się nieco nowocześniejsza, ale zdaniem niektórych, straciła charakterystyczny wygląd.

Deska rozdzielcza jest dość minimalistyczna, ale znajdziemy na niej wiele ciekawych rozwiązań i stylistycznych detali. Ciekawie prezentuje się uwydatniony kokpit w nieco innym kolorze, duże pokrętła ogrzewania i nawiewów, są też liczne schowki i półki biegnące niemal przez całą szerokość. Kolory są raczej szare i ponure, materiały również nie grzeszą jakością (choć są solidne), ale w tym segmencie było to dość powszechne. Poziom bezpieczeństwa oceniono na cztery gwiazdki w ówczesnej skali Euro NCAP, poduszki powietrzne były standardem, a w wyższych wersjach można było znaleźć również poduszki boczne. ABS stał się standardem w 2004 roku. Wiele uwagi poświęcono projektowi oparć górnych siedzeń, starannie odwzorowano charakterystykę zginania siedzenia, aby pomóc zmniejszyć urazy kręgosłupa szyjnego. Podobnie zagłówki zostały przesunięte do przodu, aby szybciej amortyzować uderzenie. Dziś to norma, ale około 20 lat temu – niekoniecznie.

1 z 4
Fotele są wygodne, ale jak przystało na samochód tej klasy, miejsca na szerokość jest niewiele.
Na szczęście nad głową przestrzeni jest sporo, a i na kanapie zmieszczą się dwie dorosłe osoby.
Bagażnik w konfiguracji z rozłożonymi oparciami nie zachwyca, ale jest dobrze zorganizowany i dość foremny.
Po złożeniu oparć jest już zupełnie inaczej - dobrze wykorzystana przestrzeń, płaska podłoga i sporo ciekawych rozwiązań.

Używana Honda Jazz II – silniki

Jak przystało na Hondę, oferta silnikowa nie rozpieszcza. Bazą jest jednostka 1.2 o mocy 78 KM i momencie obrotowym 110 Nm. Ten do bólu prosty silnik czterocylindrowy nie cechuje się specjalnie wysoką dynamiką – 13 sekund od 0 do 100 km/h i 167 km/h prędkości maksymalnej – ale rozsądne spalanie i wysoka niezawodność to największe zalety. Alternatywą jest silnik 1.4 o mocy 83 KM i momencie obrotowym 119 Nm, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 sekund i może być wyposażony w bezstopniową przekładnię CVT. Poza tym silnik ten wykorzystuje technologię i-DSi (inteligentny podwójny zapłon sekwencyjny), czyli system wykorzystujący dwie świece zapłonowe na cylinder i kompaktowe komory spalania, aby zapewnić dobre osiągi, ekonomiczność i kompaktowość. Spalanie na poziomie 6 l/100 km w cyklu mieszanym to bardzo dobry wynik.

Silnik 1.4 jest bardzo dobrym wyborem dla tych, którzy oczekują nieco więcej dynamiki i elastyczności.

Używana Honda Jazz II – opinie użytkowników

Zalety

„Rewelacyjne adekwatności praktyczne i bardzo przestronne wnętrze”.

„Zaskakująco dużo miejsca w środku dla czterech dorosłych osób”.

„Zwrotny i żwawy w mieście, oszczędny w trasie”.

„Oszczędne i niezawodne jednostki napędowe”.

Wady

„Zawieszenie może wydawać się nieco zbyt twarde”.

„Trochę skromna i mało zróżnicowana oferta silnikowa”.

„Nie jest to auto dla kogoś, kto szuka jakichkolwiek emocji”.

„Poziom hałasu przy wyższych prędkościach staje się dokuczliwy”.

Używana Honda Jazz II – awaryjność, typowe usterki

Honda Jazz II to dość stare auto i mogą zdarzać się usterki i problemy natury eksploatacyjnej, ale pod względem typowych awarii trudno się czegokolwiek doszukiwać. To solidne, niezawodne i stosunkowo proste auta, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych. Problemem może być przede wszystkim korozja, ale to tyczy się większości samochodów japońskich. Przy oględzinach zdecydowanie warto zajrzeć pod auto, sprawdzić progi nadkola itp. Wersje z bezstopniową przekładnią CVT również powinny być na cenzurowanym, bowiem zaniedbania gwałtownie prowadzą do uszkodzeń mechanicznych, czasami zdarzają się również usterki elektroniki sterującej. Jakość spasowania wnętrza również nie budzi zastrzeżeń, choć jak przystało na samochód rodzinny, może on nosić znaczne ślady użytkowania. Warto to sprawdzić podczas oględzin upatrzonego egzemplarza.

Mechanizm jest prosty, więc nie powinien być uszkodzony, ale warto sprawdzić poziom zużycia elementów – nadmierna eksploatacja i przewożenie ciężkich przedmiotów mogły uszkodzić tapicerkę i elementy plastikowe.

Używana Honda Jazz II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Hondzie Jazz II znajduje się pod przednią szybą w lewym dolnym rogu, jak również pod maską, na wzmocnieniu czołowym.

Używana Honda Jazz II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 130 ogłoszeń dotyczących używanej Hondy Jazz II. Przykładowo egzemplarz z 2007 roku z silnikiem 1.2 i przebiegiem 78 000 kilometrów to koszt około 17 000 złotych. Za około 10 000 złotych znajdziemy model z 2003 roku z przebiegiem około 170 000 kilometrów i silnikiem 1.4.

1 z 2
Honda Jazz II przed liftingiem (2002-2005)
Honda Jazz II po liftingu (2005-2008)

Używana Honda Jazz II – podsumowanie

Honda Jazz II nie imponuje wyglądem, prowadzeniem, osiągami czy komfortem, ale jeżeli ktoś chce małe auto miejskie, które w środku oferuje mnóstwo przestrzeni i zaskakującą funkcjonalność, trudno będzie mu znaleźć lepszą propozycję. Poza tym niezawodność i niski koszt eksploatacji mogą skusić tych, którzy szukają auta w rozsądnej cenie.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hondach:

Używana Honda Jazz III (2008-2015) – opinie użytkowników

Używana Honda Civic VII (2000-2006) – opinie użytkowników

Honda Jazz II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 383/167/152 cm
Rozstaw osi 245 cm
Pojemność bagażnika 380-1323 l
Honda Jazz II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki) Silnik 1.2 1.4
Pojemność 1243 cmł 1339 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy
Maks. moc 78 KM 83 KM
Maks. moment 110 Nm 119 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s 11,9 s
Prędkość maks. 167 km/h 170 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km 5,7 l/100 km

Używana Honda Jazz II – galeria

1 z 14
Honda Jazz II - przód
Honda Jazz II - przód
Honda Jazz II - tył
Honda Jazz II - tył
Honda Jazz II - przód
Honda Jazz II - bok
Na pierwszy rzut oka deska rozdzielcza wydaje się przestarzała, ale liczne udogodnienia i interesujące rozwiązania sprawiają, iż we wnętrzu można poczuć się bardzo dobrze.
Wyskalowany do 220 km/h prędkościomierz to interesujący zabieg, bowiem auto nie rozpędzi się choćby do 180 km/h.
Proste radio dla miłośników tradycyjnych rozwiązań.
Prosta i nieskomplikowana klimatyzacja.
Co prawda na szerokość miejsca jest niewiele, ale nad głową choćby wysocy użytkownicy będą mieli zapas przestrzeni.
Kanapa teoretycznie dla trzech osób, ale rozsądek podpowiada, aby nie zabierać ze sobą kompletu pasażerów.
Podnoszone siedziska pozwalają przewozić z tyłu wysokie przedmioty np. doniczkę z kwiatkiem.
Bagażnik z płaską podłogą po złożeniu oparć - nieczęsty widok w tym segmencie.
Idź do oryginalnego materiału