Używana Dacia Jogger (od 2021 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Można mieć pretensje do Dacii, iż jest marką tanią i iż to widać, ale dla wielu kierowców poziom prestiżu nie jest ważny. Liczy się poziom funkcjonalności, ergonomii i opłacalności. Jakie są opinie o Dacii Jogger i czy warto rozważyć jej zakup?

Na początku trudno było snuć teorie i przewidywać wyniki sprzedaży Joggera, ale czas pokazał, iż propozycja rumuńsko-francuskiego producenta miała sens. Jedno jest pewne – na rynku trudno znaleźć tańszą propozycję w segmencie aut 7-miejscowych z podobnego rocznika. Oczywiście, w bazowej, najtańszej odmianie nie dość, iż stylistyka jest mocno ograniczona oszczędnościami (stalowe felgi, nielakierowane lusterka itp.), to na dodatek klienci nie dostawali dwóch dodatkowych miejsc z trzecim rzędzie. Ale gdy dopłacili 3000 złotych, mogli cieszyć się wersją 7-osobową. Bazową, skromną i w wielu miejscach mocno ograniczoną, ale wciąż 7-osobową. Czym jeszcze charakteryzuje się Dacia Jogger i czy jej stylistyka jest problemem?

Niektórzy żartują, iż styliści zapatrzyli się na modele Volvo przy projektowaniu tylnej części nadwozia.

Używana Dacia Jogger – wymiary, nadwozie

W gruncie rzeczy nie, gdyż wybierając Dacię Jogger lub dowolny inny model tej marki, nie stawia się na efektowny wygląd ani uznanie przechodniów czy innych kierowców. Tutaj priorytetem są funkcjonalność i oszczędność, a wygląd schodzi na drugi plan. Niemniej jednak propozycja Dacii nie jest pozbawiona uroku. Z przodu zauważalne są linie nawiązujące do modeli Sandero i Logana, zwłaszcza reflektory o charakterystycznym wzorze LED, które kojarzą się z tymi sympatycznymi modelami. jeżeli ktoś będzie miał możliwość sprawdzić wersję topową Extreme, na pewno zauważy liczne dodatki i elementy wykonane z tworzyw sztucznych, skutecznie chroniące karoserię przed przypadkowymi uszkodzeniami oraz nadające Joggerowi pewnego charakteru terenowego. Tak, moda na crossovery zdobywa coraz szersze uznanie i wkroczyła również na teren rodzinnych modeli. Dacia Jogger mierzy 4547 mm długości, 1784 mm szerokości i 1632 mm wysokości. Rozstaw osi to 2897 mm.

W topowej wersji Extreme nadwozie zdobi wiele ciekawych dodatków i akcentów. Są również nakładki na nadwozie z tworzywa sztucznego dodające terenowego charakteru.

Używana Dacia Jogger – wnętrze, bagażnik

Zdaniem producenta, Jogger łączy w sobie najlepsze cechy wielu segmentów. Oferuje przestronność i funkcjonalność typową dla kombi, pojemność charakterystyczną dla minivana oraz terenową sprawność równą tym prezentowanym przez SUV-y. Co prawda, pewnym przesadzeniem może być twierdzenie o pełnej zdolności terenowej, gdyż nie znajdziemy tu ani specjalnie podniesionego zawieszenia, ani napędu na cztery koła. Niemniej jednak, z większą pewnością niż w innych samochodach, będziemy mogli wybrać się na nieutwardzone drogi. Natomiast podróżowanie z siedmioma pasażerami i większym ładunkiem mogłoby już być wyzwaniem, szczególnie z dostępnymi jednostkami napędowymi (o tym za chwilę).

1 z 2
Przed liftingiem na kierownicy widniało jeszcze stare logo Dacii.
Po liftingu i w wersji Extreme, oprócz nowego logo Dacii, znajdziemy liczne akcenty w miedzianym kolorze.

Wnętrze prezentuje się poprawnie i po raz kolejny widać tu niemal kopię tego, co znamy ze wspomnianego Logana/Sandero. Ale czy to źle? Raczej nie, bowiem wnętrze zarówno tych dwóch aut, jak i Joggera, prezentuje się wyjątkowo dobrze, szczególnie w kontekście swojej półki cenowej – jest starannie wykonane i przemyślane. Choć twardy plastik występuje praktycznie na każdym kroku, nie staje się to kłopotem dla osób, które często przewożą dzieci, psa oraz bagaże. adekwatnie może to być choćby atutem, ponieważ uszkodzenia będą mniej uciążliwe, a ewentualne zabrudzenia z łatwością da się usunąć dzięki wody z dodatkiem płynu do mycia naczyń. Praktyczność i funkcjonalność są tu priorytetem. W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy większy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, dedykowany uchwyt na telefon z portem USB w pobliżu, bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto, nawigację, a także pakiet systemów wspomagających i zabezpieczających. Naprawdę nie ma na co narzekać. Miejsca jest mnóstwo, a bagażnik oferuje od 708 do aż 1819 litrów pojemności.

1 z 6
Miejsca z przodu nie brakuje choćby dla wyższych kierowców, choć może brakować przestrzeni na szerokość.
Kanapa podzielona jest na trzy jednakowe sekcje. Dorośli się tam zmieszczą, ale raczej dłuższa podróż nie wchodzi w grę.
Dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzędzie idealnie sprawdzą się w sytuacjach awaryjnych lub na krótszych dystansach dla osób o średnim wzroście.
Drobne zakupy lub kilka plecaków - bagażnik w konfiguracji 7-osobowej za wiele nie pomieści.
W przypadku konfiguracji 5-osobowej bagażnik zmieści bagaż choćby na dłuższe wakacje.
Po złożeniu obu rzędów siedzeń bagażnik jest ogromny i sprawdzi się choćby podczas przeprowadzki.

Używana Dacia Jogger – silniki

Oferta silnikowa jest równie prosta, co sam Jogger. To jeden silnik benzynowy w dwóch wersjach – konwencjonalnej o mocy 110 KM lub z instalacją LPG o mocy 100 KM (podczas pracy na LPG moc wzrasta). Moc 110 KM i moment obrotowy 200 Nm krzesany przez trzycylindrową jednostkę we współpracy z 6-biegową skrzynią manualną pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy oraz osiągnąć 180 km/h. Nie są to złe wartości, o ile jedziemy sami. Z pełnym bagażem i/lub kompletem pasażerów elastyczność i możliwości jednostki napędowej pozostawiają wiele do życzenia, ale jeżeli komuś nie przeszkadza spokojna jazda, nie powinno być problemów. Średnie spalanie również nie jest złe – średnio 5,6 l/100 km benzyny. Korzystając z zasilania LPG zużycie autogazu wzrasta o około 1-1,5 l/100 km.

Silnik 1.0 TCe nie jest demonem prędkości i kultury pracy, ale nie pali zbyt dużo i sprawdza się w budżetowym aucie.

Używana Dacia Jogger – opinie użytkowników

Zalety

„Trudno o pełnoprawne 7-osobowe auto w tej cenie i z tego rocznika”.

„Dość oszczędna i pod niewielkim obciążeniem, dynamiczna jednostka napędowa”.

„Fabryczna instalacja LPG i zasięg ponad 1000 kilometrów na dwóch zbiornikach”.

„Wystarczające wyposażenie w niskiej cenie”.

Wady

„Cięcia kosztów widać niemal na każdym kroku”.

„Nie jest to auto dla kierowcy, który oczekuje przyjemności z jazdy”.

„Silnik pod obciążeniem ma spore problemy z dynamiką”.

„Trochę martwiące wyniki jeżeli chodzi o poziom bezpieczeństwa”.

Używana Dacia Jogger – awaryjność, typowe usterki

Dacia Jogger to proste i wyposażone w podstawowe elementy auto, które wciąż jest na gwarancji. Oczywiście należy unikać egzemplarzy, które takowej gwarancji nie posiadają lub historia przeglądów jest niejasna. jeżeli chodzi o usterki, jest ich kilka i ograniczają się raczej do drobnych problemów z elektroniką, zawieszającym się systemem, kamerą cofania etc.

Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza jest mocno przeciętna.

Używana Dacia Jogger – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Dacia Jogger znajduje się pod maską w okolicach prawego mocowania amortyzatora oraz na słupku B po stronie pasażera.

Używana Dacia Jogger – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było ponad 20 ogłoszeń dotyczących Dacii Jogger. Przykładowo model z 2022 roku z silnikiem 1.0 TCe z LPG z przebiegiem 15 000 kilometrów to koszt około 72 000 złotych. Za około 94 000 złotych można znaleźć model z 2022 roku z przebiegiem 12 000 kilometrów z tym samym silnikiem i topowym wyposażeniem SL Extreme.

Dacia Jogger - lifting
1 z 2
Dacia Jogger przed liftingiem (2021-2022)
Dacia Jogger po liftingu (od 2022 r.)

Używana Dacia Jogger – podsumowanie

Dacia Jogger to rzadko brany pod uwagę i trochę niedoceniany model, który oferuje sporo przestrzeni i co najważniejsze – dodatkowe dwa miejsca w trzecim rzędzie. Nie jest specjalnie komfortowy, choć ma najważniejsze elementy wyposażenia i opcjonalną, fabryczną instalację LPG. Warto rozważyć zakup Joggera, jeśli ktoś szuka niedrogiego i w miarę nowego auta rodzinnego.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Daciach:

Używana Dacia Lodgy (2012-2022) – opinie użytkowników

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) – opinie użytkowników

Dacia Jogger – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 454/178/163 cm
Rozstaw osi 289 cm
Pojemność bagażnika 160-708-1819 l
Dacia Jogger – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.0 TCe 1.0 TCe LPG
Pojemność 999 cmł 999 cmł
Paliwo benz., turbo benz. turbo
Maks. moc 110 KM 100 KM
Maks. moment 200 Nm 170 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 12,3 s
Prędkość maks. 180 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 7,8 l/100 km*

*zużycie LPG

Używana Dacia Jogger – galeria

1 z 26
Dacia Jogger - przód
Dacia Jogger - przód
Dacia Jogger - bok
Dacia Jogger - tył
Dacia Jogger - tył
Dacia Jogger - tył
Dacia Jogger - przód
Praktycznie, ergonomicznie, choćby dość estetycznie - jeżeli komuś nie przeszkadzają twarde materiały, poczuje się tu bardzo dobrze.
Bardzo klasyczne i czytelne zegary z niewielkim ekranem komputera pokładowego pośrodku.
Fabryczna instalacja LPG to dla wielu podróżujących ogromna oszczędność.
Tradycyjne dla Dacii i Renault sterowanie radiem spod kierownicy.
Centralna część deski rozdzielczej jest klasyczna i dość estetyczna, a niewielki ekran nie psuje wyglądu.
Kamera cofania w takim aucie, szczególnie z pasażerami na pokładzie, sprawdza się znakomicie.
Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay to rewelacyjne rozwiązanie i niespodzianka w tej klasie.
Kolejny znajomy element - panel klimatyzacji znany z Renault.
Nie ma indukcyjnej ładowarki, ale jest sporo miejsca na odłożenie drobiazgów.
Dobrze, iż producent zdecydował się na 6 biegową skrzynię manualną.
Podłokietnik jest nieoceniony w dalekich podróżach.
Schowek jest dość głęboki i warto wyłożyć go czymś miękkim, aby przedmioty wewnątrz nie hałasowały.
Wszystko jest plastikowe, ale dzięki temu łatwiejsze w utrzymaniu czystości.
Fotele są wygodne, miejsca nie brakuje, ale na zbyt wiele komfortu nie ma co liczyć.
Kanapa pomieści trzy dorosłe osoby. Nie będzie im zbyt wygodnie, ale na krótsze wycieczki powinno wystarczyć.
Dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzedzie przydadzą się na krótkich wyjazdach.
Bagażnik w konfiguracji 7-osobowej jest raczej symboliczny - wystarczy na niewielkie zakupy.
W konfiguracji 5-osobowej bagażnik jest ogromny, choć nieergonomiczny.
Po złożeniu siedzeń drugiego rzędu Jogger zmienia się w małe auto dostawcze.
Idź do oryginalnego materiału