Używana Dacia Duster II. Nadwozie/wnętrze

W wersji z napędem 4x4, niewielki Duster potrafi przewyższyć wiele samochodów terenowych, a co dopiero te udające auta terenowe miejskich crossoverów. choćby wersje z napędem na przednią oś są w stanie pokonać większość miejskich bulwarówek, głównie dzięki odpowiednio dużemu prześwitowi - 217 mm. Przy tak imponujących adekwatnościach, wszystkie terenowe dodatki, nakładki, opcjonalne progi, itp. nie są tylko modnymi ozdobami, ale funkcjonalnymi elementami wyposażenia. Na tym również skupia się stylistyka Dustera – jest surowa, prosta, kilka w niej ozdobników, ale właśnie to czyni to auto po prostu fajnym! Na rynku akcesoryjnym znajdziemy sporo dodatków i jeżeli ktoś chce, może zmienić „cywilną” Dacię w interesujące auto o charakterze rajdówki, przeprawówki itp.
Warto również porównać pierwszą i drugą generację Dacii Duster. Znajduje się mnóstwo podobieństw w ich wyglądzie, a charakterystyczne kształty i linie, takie jak okna, nadkola, przedni i tylny pas, są prawie identyczne. To pokazuje, iż Dacia poszła w ślady innych producentów, takich jak Volkswagen, który doceniając sukces Golfa i popularność stylistyki tego modelu, jedynie doskonali kolejne generacje, oferując subtelne, ale unowocześnione zmiany. Czy to jest złe? Moim zdaniem - nie. Duster prezentuje się bardzo dobrze, ma odpowiednie proporcje, nie posiada żadnych dziwnych elementów i wygląda po prostu świetnie. Jeszcze kilka lat temu określenie "fajny" w odniesieniu do Dacii byłoby nieprawdziwe, ale trudno ocenić opisywany model inaczej. Kierowcy uwielbiają ten samochód i choć można mieć pewne zastrzeżenia co do jakości czy stylu wnętrza, trudno oceniać ten samochód w negatywny sposób. Dacia Duster II mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości i 1626 mm wysokości (w wersji 4x4 - 1617 mm). Rozstaw osi wynosi 2674 mm. A jak prezentuje się wnętrze?