Auto Hold to funkcja wspomagająca kierowcę, która, zgodnie z nazwą, automatycznie utrzymuje pojazd w miejscu po jego zatrzymaniu. Dzięki temu, iż samodzielnie włącza hamulec postojowy (ręczny), nie trzeba go zaciągać lub ciągle naciskać pedału "zwykłego" hamulca.
W ten system wyposażone są głównie pojazdy z automatyczną skrzynią biegów, ale możemy go też spotkać też w tych z manualną. O ile mają elektroniczny hamulec postojowy (EPB). Można powiedzieć, iż Auto Hold jest jego rozwinięciem i ewolucją asystenta ruszania pod górę.
Po co się to montuje? Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa. Jest to wygodne w ruchu miejskim np. w korkach, na światłach lub w czasie postoju na wzniesieniach. Z drugiej strony brak konieczności trzymania nogi na hamulcu zmniejsza zmęczenie.
Jak działa system Auto Hold w praktyce?
System Auto Hold staje się powszechniejszym, ale nie jest niczym nowym. Jednym z pierwszych modeli, w którym się pojawił, był Volkswagen Passat B6, wprowadzony na rynek w 2005 roku. Ma sporo zalet, a co z wadami? Przede wszystkim jest droższy w serwisowaniu i eksploatacji. Jest po prostu bardziej skomplikowany i awaryjny niż tradycyjny hamulec ręczny.