Zespół kliencki Audi Sport pokazał klasę na najwyższym europejskim poziomie w serii wyścigów samochodów turystycznych. Podczas inauguracji sezonu TCR Europe w Portugalii Team Clairet Sport objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej po wygranym wyścigu. Kwiecień przyniósł także szereg innych sukcesów modeli Audi RS 3 LMS oraz wersji GT3 i GT4 Audi R8 LMS na kilku kontynentach.
Audi RS 3 LMS (TCR)
Znakomity początek sezonu europejskiego: TCR Europe wchodzi w sezon 2025 w Portimão z imponującą stawką. W rywalizacji bierze udział 21 kierowców, jedenaście zespołów i pięciu producentów, co zapewnia wysoki poziom ogólnoeuropejskiej serii. Audi cieszy się dużą popularnością w stawce, wystawiając sześć samochodów RS 3 LMS w barwach zespołów klienckich: Clairet Sport, Aikoa Racing i PMA Motorsport.
Jimmy Clairet już w kwalifikacjach pokazał swój potencjał, zdobywając pole position z przewagą zaledwie 46 tysięcznych sekundy nad drugim kierowcą Audi – Felicem Jelminim z PMA Motorsport. Kiedy Jelmini odpadł po kolizji, Clairet systematycznie budował przewagę, która po 15 okrążeniach wyniosła 3,7 sekundy, co dało mu pierwsze zwycięstwo w sezonie. W kategorii Youth Kanadyjczyk Nicolas Taylor z PMA Motorsport zajął drugie miejsce, a Nicola Baldan z Aikoa Racing triumfował w kategorii Diamond, również za kierownicą Audi. W drugim wyścigu Włoch Baldan był drugi wśród kierowców Diamond.
Jimmy Clairet prowadzi w klasyfikacji generalnej TCR Europe z trzema punktami przewagi nad Jensonem Brickleyem (Cupra). Na trzecim miejscu, ze stratą kolejnych dwunastu punktów, plasuje się Teddy Clairet w Audi. Po pierwszej z sześciu rund Team Clairet Sport przewodzi w klasyfikacji zespołów z 22-punktową przewagą, a Nicola Baldan zajmuje drugie miejsce w kategorii Diamond.
W drugiej rundzie Nürburgring Langstrecken-Serie Audi RS 3 LMS ponownie znalazło się w czołówce samochodów turystycznych w różnych kategoriach. Norweski zespół Møller Bil Motorsport z załogą Håkon Schjærin, Atle Gulbrandsen i Kenneth Østvold wygrał klasyfikację TCR z przewagą jednego okrążenia nad Team Goroyan RT by sharky-racing (Nathanaël Berthon/Danny Brink/Artur Goroyan). W klasie AT 3 triumfował Max Kruse Racing z załogą Benjamin Cartery/Timo Hochwind/Nicholas Otto, osiągając metę z przewagą 3 minut i 37 sekund w kolejnym Audi RS 3 LMS.
W TCR Asia Series w Szanghaju Zhang Qianshang z RevX Racing zwyciężył pierwszy wyścig w Audi RS 3 LMS przed Liu Zichenem z zespołu 326 Racing Team, również startującym Audi. W drugim wyścigu Liu Zichen sięgnął po zwycięstwo, a Zhang Qianshang zajął trzecie miejsce. W rozgrywanym równolegle TCR China Championship Wu Yifan zajął drugie miejsce w pierwszym sprincie, prowadząc Audi RS 3 LMS zespołu Zhejiang 326 Racing Team. W drugim sprincie jego kolega zespołowy Lai Jinwen wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji Am.
Audi R8 LMS GT3
Podium na trzech kontynentach: W International GT Open ubiegłoroczni mistrzowie Christopher Haase i Simon Reicher odrobili straty w pierwszym wyścigu sezonu w Portimão. Niemiecko-austriacki duet zespołu Eastalent Racing Audi awansował z dwunastej pozycji startowej na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Haase był osiemnasty po zmianie kierowcy, ale w ciągu zaledwie 18 okrążeń zdołał wyprzedzić 16 rywali, docierając na podium. Po pierwszym z ośmiu weekendów wyścigowych duet zajmuje trzecią lokatę w klasyfikacji.
Podczas drugiej rundy Nürburgring Langstrecken-Serie dwa zespoły klienckie GT3 odniosły zwycięstwa klasowe. Team Juta Racing triumfował w kategorii SP9 Pro-Am z załogą „Selv”/Frank Stippler/Alexey Veremenko. Czarne Audi R8 LMS wystartowało z pole position, powtarzając sukces z inauguracji sezonu. Michael Heimrich, Lorenzo Rocco i Arno Klasen wygrali klasę SP9 Am dla équipe vitesse.
China GT Championship rozpoczęło sezon od dwóch miejsc na podium dla zespołów klienckich Audi w Szanghaju. Yu Kuai i Liu Kaishun w Audi R8 LMS zespołu 610 Racing wygrali klasyfikację GT3 Pro, zajmując trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej pierwszego wyścigu. Również inne zespoły klienckie Audi odniosły sukcesy – David Pun i Wang Yibo z Uno Racing Team zwyciężyli w klasie GT3 Am, wyprzedzając Jasona Gu i Min Henga z Origine Motorsport. W klasie GT3 Masters Xing Yanbin i Ray Wu zajęli drugie miejsce dla Incipient Racing, a w klasyfikacji GT3 Pro-Am David Chen i Liu Hangcheng finiszowali na trzeciej pozycji, reprezentując Winhere Harmony Racing.
W drugim wyścigu duet Yu Kuai/Liu Kaishun poprawił swoją pozycję, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej przed Jasonem Gu i Ming Hengiem, ponownie triumfując w klasie Pro. W kategorii Am kolejność była następująca: Pan Deng/Yang Xiaowei (Team 610 Racing), Dennis Zhang/Lu Zhiwei (33R Harmony Racing) oraz Jason Gu/Min Heng. Xing Yanbin i Ray Wu ponownie zajęli drugą lokatę w klasie GT3 Masters.
W serii GT America powered by AWS, ubiegłoroczny mistrzowski zespół SKI Autosports powrócił do rywalizacji podczas trzeciego weekendu wyścigowego. Memo Gidley wywalczył trzecie miejsce w pierwszym 40-minutowym wyścigu na torze w Austin. Brytyjski Steller Motorsport zakończył drugi weekend wyścigowy British GT Championship zwycięstwem w swojej klasie – Matt Topham i Darren Burke triumfowali w klasie GT3SA na Silverstone z przewagą 41 sekund.
Audi R8 LMS GT4
Sukcesy w Europie i Azji: Podczas drugiej rundy serii XGT4 Italy zespół Lema Racing odniósł zwycięstwo w swojej klasie w Imoli. Jodi Lambrughi w Audi R8 LMS GT4 wyprzedził rywala jadącego Lotusem na piątym z 13 okrążeń podczas wydarzenia FIA WEC, ostatecznie wygrywając swoją klasę z przewagą jednej sekundy.
W trakcie DMV Goodyear Racing Days w Zolder, Bernd Schaible i Tobias Erdmann świętowali zwycięstwo w klasyfikacji generalnej dwugodzinnego wyścigu DMV NES GP za kierownicą Audi R8 LMS GT4 przygotowanego przez Seyffarth Motorsport. Podczas tego samego wydarzenia duet wygrał także klasyfikację Cup 4 w obu wyścigach sprinterskich DMV ST GT.
Druga runda Ultimate Cup Series odbyła się w Mugello. Pierre Arraou z zespołu Herrero Racing prowadząc Audi R8 LMS GT4 dwukrotnie zajął trzecią pozycję w swojej klasie podczas czterech wyścigów sprinterskich, a następnie odniósł dwa zwycięstwa.
W China GT Championship Air Tong Yu i Chen Sitong zwyciężyli w klasyfikacji GTS-Am za kierownicą Audi R8 LMS GT4 w obu wyścigach inauguracyjnej rundy sezonu w Szanghaju.
Nadchodzące wydarzenia
02–04/05 Sydney (AUS), runda 2, GT World Challenge Australia
02–04/05 Sydney (AUS), runda 2, GT4 Australia
02–04/05 Navarra (E), runda 2, Campeonato de España GT
02–04/05 Misano (I), runda 1, TCR Italy
03–04/05 Hockenheim (D), runda 1, Spezial Tourenwagen Trophy
03–04/05 Brands Hatch (GB), runda 1, GT World Challenge Europe Sprint Cup
09–10/05 Nürburgring (D), runda 3, Nürburgring Langstrecken-Serie
09–10/05 Aldo Scribante (ZA), runda 3, Extreme Supercars Driven by Dunlop
09–11/05 Dijon (F), runda 2, GT4 France
09–11/05 Laguna Seca (USA), runda 3, IMSA Michelin Pilot Challenge
09–11/05 Mandalika (RI), runda 2, GT World Challenge Asia